Допомагаємо своєму протеже

Ви посприяли підвищенню свого підлеглого, а тепер хвилюєтесь, чи зуміє він упоратися з новою роллю. Як допомогти підопічному освоїтися?

"У моєму відділі працював дуже перспективний хлопець: розумник, трудоголік, перфекціоніст - всі задатки керівника, - розповідає Михайло, заступник директора невеликої торгівельної компанії. - Після року роботи я вирішив нарешті дати йому підвищення й, природно, запропонував свою допомогу спочатку. Він кожні п'ять хвилин прибігав до мого кабінету за порадою, нервував. Потім я виїхав у відрядження, а хлопець залишився один і через місяць такої роботи захворів на нервовим виснаження. Я, звичайно, звинувачував себе - очевидно, занадто сильно опікував, а самостійність прищепити не зміг".

Уникайте синдрому квочки

Як би вам не хотілося убезпечити свого протеже від всіх можливих помилок, не приймайте занадто інтенсивну участь у його справах, інакше він ніколи не навчиться діяти самостійно.

Наприклад, точно не варто пропонувати свою цілодобову допомогу. Якщо ви дозволите дзвонити вам у будь-який час, цілком можливо, що це буде сприйняте як прямий сигнал до дії. Заохочувати інфантилізм у цьому випадку не у ваших інтересах. Зрозуміло, це не означає, що ви повинні повністю усунутися від робочого процесу, але поради потрібно видавати дозовано й тільки тоді, коли вони дійсно потрібні.

Існує добре правило: не допомагай, якщо не просять. На жаль, така порада для багатьох не є очевидною. Вам може здаватися, що співробітник має потребу у вашій підтримці, але насправді все інакше, і ваша допомога йому тільки нашкодить.

Намагайтеся уникати займенника "ми". Якщо ви будете постійно говорити "наше завдання", "ми повинні впоратися", у керівника-початківця складеться враження, що він не несе за свою нову діяльність індивідуальної відповідальності, а розділяє її з вами.

Готовність брати на себе відповідальність – одна з ключових якостей керівника, тому не перешкоджайте розвитку цієї якості у вашого підопічного.

Не вплутуйтеся в конфлікти

Імовірно, у новоспеченого керівника перший час будуть виникати труднощі в спілкуванні з підлеглими. Моментально перебудуватися з однієї моделі відносин на іншу неможливо, однак досвід допоможе впоратися з проблемою.

Експерти радять не втручатися в корпоративну метушню, якщо співробітник заявляє, що не може знайти загальну мову з підлеглими.

Важливо, звідки прийшов працівник. Якщо з колективу, то така скарга - вирок його кар'єрі. Якщо прийшов з боку, виникає нове питання: чи є в нього кадрові повноваження? Якщо так, то він повинен самостійно вести кадрову політику та формувати власну команду, у тому числі звільняючи людей. Поясніть це підлеглому.

Допоможіть матеріально

Можливо, у молодого керівника виникнуть не тільки психологічні, але також і матеріальні труднощі.

Швидше за все, на даному етапі можуть виникнути проблеми, пов'язані з ресурсами. Тут важливо, по-перше, почути проблему співробітника. По-друге, допомогти вирішити труднощі, що виникли, - запропонувати необхідні ресурси або обговорити альтернативний спосіб. У жодному разі не відмахуйтеся від працівника, говорячи йому: "Це не моя проблема".

Будьте поблажливі до помилок новачка. Якщо делегування повноважень проведене правильно - грамотно поставлені завдання та строки, вірно обраний виконавець, то невеликі помилки буде легко виправити. До того ж для співробітника це буде гарним уроком.

Джерело: http://trud.ru/

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад