Конструктивний діалог - запорука ефективного менеджменту

Добре налагоджений двосторонній зв'язок вигідний як керівництву, так і підлеглим. Зокрема, керівник має можливість зрозуміти, наскільки ефективними є ті або інші його дії. Та й контролювати ситуацію в офісі набагато простіше. Навіть дуже уважний керівник не в змозі помітити всіх дріб'язків, які відбуваються в офісі. Якщо ж дати підлеглим можливість сміло висловлюватися, вони будуть вчасно сигналізувати керівникові про проблему, що виникла.

Навряд чи підлеглі не побажають іти на контакт, якщо керівник усе буде робити правильно. Небажання бути відвертими, швидше за все, викликане безпосередньо тим стилем керування, якого дотримується керівник. Зворотний зв'язок буде добре налагоджений лише тоді, коли керівник буде користуватися демократичним керуванням. Авторитаризм тут недоречний, адже підлеглі будуть просто боятися говорити правду, знаючи про те, що можуть за цю правду самі ж і поплатитися (або викликати вогонь на своїх колег).

Тому керівникові, який прийшов у новий відділ, насамперед варто поцікавитися в підлеглих особистістю попереднього шефа. Якщо він був авторитарним керівником, то це значить, що співробітники звикли беззаперечно підкорятися наказам. Але до зворотного зв'язку їх доведеться готувати, що називається, «з чистого аркуша». Щоб співробітники швидше звикли до нових правил, можна додатково проводити заходи, спрямовані на ознайомлення з демократичним стилем керівництва. Наприклад, можна організовувати зустрічі, на яких кожен зі співробітників відділу одержує можливість висловити свою точку зору з того чи іншого питання.

Часто керівникові доводиться докласти чималих зусиль, щоб перебороти стереотипи, нав'язані підлеглим своїм попередником. Щоб співробітники не боялися висловити свою думку, спочатку збиратися можна й зовсім у неформальній обстановці. Так люди будуть відчувати себе розкутіше та швидше звикнуть до того, що можна виражати свою думку відкрито.

Цілком очевидно, що для добре налагодженого зворотного зв'язку в колективі повинна бути здорова атмосфера. Якщо кожен співробітник постійно тримає себе в напрузі, навряд чи вдасться ознайомитися з об'єктивною думкою з будь-якого питання. Всі розмови будуть активно йти в курилках, а не на очах у шефа.

Глобальні зміни вимагають і відповідних заходів. Керівник повинен бути готовим до того, що, можливо, доведеться змінити всі правила корпоративної політики у відділі. Звичайно, якщо це схвалить вищестояще керівництво. Наприклад, у деяких компаніях керівникам відділів ставлять за обов'язок час від часу проводити невимушені бесіди зі своїми підлеглими. У справі налагодження контактів може допомогти й неформальний лідер.

Необхідно враховувати індивідуальні особливості кожного співробітника. Одні люди легко йдуть на контакт, інші ж більш замкнуті в собі. Для когось взагалі будь-яка поява ініціативи є справою хворобливою. Виконувати накази вони можуть, а ось висловити свою думку їм важко. Все це необхідно брати до уваги.

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад