Мотивація персоналу, як рушійна ланка

Мотивація персоналу - один з найважливіших факторів, який потрібно враховувати при побудові виробничого керівництва. Зрозуміти, заради чого працюють працівники, - означає отримати ключ до успіху. У багатьох фірмах і компаніях пострадянського простору система мотивації персоналу дуже слабко розвинена. Як результат, такі фірми приносять собі велику шкоду не підозрюючи про це. Для таких компаній характерна фіксована ставка оплати праці, яка не залежить від результатів виконаної роботи співробітників. У такого роду фірмі люди будуть працювати виходячи зі своїх особистих якостей: непосиди будуть багато працювати (бо їм не працювати нудно), ледачі - будуть просто відсиджувати свій робочий час і заражати неробством інших співробітників, винахідливі - шукатимуть додатковий прибуток на стороні, тим самим приділяючи менше часу на основну роботу. Таким чином постійна ставка розслаблює персонал і не змушує їх працювати; працівники працюють неефективно і приносять мало користі компанії. Завдання будь-якого директора підприємства - організувати роботу таким чином, щоб працівники працювали максимально ефективно і приносили якомога більший прибуток підприємству в оплачуваний час. Тому більш ефективним і розумним буде рішення купувати у персоналу не час, а результати роботи. Тобто зарплата повинна прямо залежати від об'єму і корисності виконану працівником роботи. Система мотивації персоналу найбільш ефективна, коли директору компанії вдається знайти «золоту» середину. Тобто співробітникам компанії є куди рости, прагнути отримувати більше грошей і тим самим приносити більше користі компанії. У той же час потрібно ставити цілком реалістичні плани виконання, щоб співробітники не переробляли багато (адже ефективність їх роботи значно впаде через місяць-два через виснаження). Мотиватори, тобто фактори, які здатні підняти ефективність роботи людини, поділяють на дві групи: 1. Матеріальні: гроші, зарплата, можливість заробляти більше і більше, відсутність верхньої планки доходів, оплата за результатами роботи. Людині, для якого головне тільки гроші, потрібно надати додаткові мотиватори. Адже він з легкістю піде в іншу компанію в гонитвою за більшою зарплатою. Тому працівникові, якому не настільки важлива сума доходу, а справедливість і об'єктивність оплати праці, потрібно надати причинно-наслідкові зв'язки цінової політики компанії. 2. Нематеріальні мотиватора: стабільність і визначеність. Кожній людині важливою є стабільність у завтрашньому дні, стабільність в отриманні зарплати, існування компанії і т.д. Також чимало залежить від визначеності: зрозумілі критерії оцінки роботи, зручний і чіткий графік роботи, зручний проїзд, страхування, наявність відпустки, наявність їдальні. Запорука успішності системи мотивації персоналу - максимальний збіг особистих мотивів співробітника з мотивами колективу та керівництва підприємства.

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад