Яку позицію слід обрати, якщо шеф пропонує вам стати інформатором?

У більшості західних фірм інформування керівництва про порушення є нормою, чого не можна сказати про певні компанії. 

Слово «донос» несе в собі яскраву негативне забарвлення і викликає асоціації як мінімум з зрадою Батьківщини. Але років 15 тому слово «підприємець» теж було лайливим, притому що зараз ми сприймаємо його абсолютно адекватно.

Якщо в компанії прийнято інформувати керівництво про всі позаштатних ситуаціях і неналежну поведінку колег, а вам це категорично не подобається, змініть місце роботи. Один працівник, будучи елементом корпоративної системи, не в змозі все змінити. Навіть якщо крапля води збунтується і захоче відправитися в інший бік, то її віднесе течією.

Буває так, що керівники занадто завзято намагаються впровадити систему інформування. Коли шеф говорить вам: «З понеділка одне око на роботу, інший на сусіда. Хто не стукає, той сам краде. Не пишеш донос - допомагаєш ворогові », варто задуматися про перспективи роботи в команді з такою людиною. Якщо ваша позиція дозволяє, спробуйте переконати шефа в неефективності цього методу. Вірними аргументами можуть стати погіршення клімату в колективі, падіння продуктивності командної роботи і, як наслідок, демотивація, зниження продуктивності і лояльності до компанії. У рамках всієї компанії система може себе виправдовувати, а ось на конкретному робочому місці співробітник найчастіше відчуває певні незручності. Опишіть конкретну робочу ситуацію, коли необхідність «ховатися» від начальника і колег викликає дискомфорт і провокує зниження працездатності.

У тому випадку коли компанія намагається досягти нового рівня корпоративної ефективності та дотримання етичних норм бізнесу, можливо, не варто поспішати і вішати ярлик
«Доносительство». Якщо ж ви покриваєте серйозні порушення трудової дисципліни, злодійство чи недбале ставлення колег до клієнтів, то шкодите власної компанії не менше, ніж порушник. Тому, навіть якщо ви граєте в Робін Гуда корпоративного лісу, про великі проступки колег треба повідомляти керівництву. Інакше не дивуйтеся, що начальство у важкі часи поставиться до ваших потреб так само байдуже.

Якщо ви доросли до розуміння, що керівник - це не ворог і ви, перебуваючи в одній компанії, робите спільну справу, то повинні розуміти, яку цінність несе для компанії інформація про недоліки в роботі працівників. Однак використовувати комітет з етики для того, щоб повідомити про недостатньо затягнутому краватці сусіда по кабінету, - явне надмірність. Також наївно вважати, що ваше підвищення залежить від кількості «служебок». В успішній компанії система внутрішнього інформування не є карально-заохочує. А негативне ставлення до колег розглядається як негативна характеристика в очах HR-менеджерів і керівництва.

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад