Запитання для роботодавця

Чи доводилося вам давати інтерв'ю? Якщо ви хоча б раз проходили співбесіду при прийманні на роботу, то відповідь буде позитивною.

Принцип співбесіди відомий: вам задають запитання, ви відповідаєте на них, максимально вигідно демонструючи свої ділові якості та навички. Готуючись до цієї важливої бесіди, шукачі сотні разів прокручують у голові свої відповіді, але, як правило, забувають обміркувати запитання, які самі можуть поставити роботодавцеві.

Для чого потрібні запитання роботодавцеві?

Питання про зарплату для більшості є найбільш головним, але не варто забувати, що співбесіда ще не закінчена, і, навіть задаючи питання, ви продовжуєте створювати свою репутацію в очах менеджера з персоналу або потенційного начальника. Запитання з боку шукача умовно можна розділити на корпоративні, юридичні й особисті. І саме в такій послідовності їх варто задавати.

Запитання про компанію

Як відомо, звук власного імені на підсвідомому рівні особливо приємний людині. Так і роботодавець, який живе інтересами своєї компанії, буде радий вашим запитанням про неї.

· «Які мети компанія ставить перед собою на поточний рік?»

Відмінне запитання, що свідчить про вашу лояльність до роботи, увагу безпосередньо до діяльності компанії, здібності бачити перспективу.

· «Які особливості корпоративної культури компанії?»

Відповідь на це запитання дасть вам уявлення про команду, з якою, можливо, потрібно буде працювати, а роботодавцеві - можливість вимовити кілька дифірамбів на адресу «згуртованого колективу» і «успішного розвитку бізнесу».

· «Які Ваші очікування від мене як фахівця?»

Запитання практично в чоло, але воно напевно сподобається вашому співрозмовникові. Нова людина повинна добре розуміти не лише коло своїх обов'язків, але також особливості роботи в даній конкретній компанії. Якщо один керівник привітає ініціативу, то інший (і таких чимало) прийде в лють від ваших спроб оптимізувати робочий процес. Відповідаючи очікуванням, ви швидше покажете потрібний результат. Тут же можете поцікавитися найближчими проектами, у яких вам потрібно буде взяти участь у випадку успішної співбесіди.

· «Чи надає компанія можливості для підвищення кваліфікації?»

Бажання співробітника відвідувати спеціалізовані тренінги та курси, удосконалювати свої професійні знання й уміння високо цінується керівництвом. Фахівець з прагненням до самоосвіти та здоровими амбіціями може високо піднятися кар'єрними сходами і принести більшу користь компанії. Навіть якщо дана фірма не організовує тренінги для своїх співробітників, роботодавець однаково буде знати про вашу зацікавленість у розвитку.

Запитання юридичного характеру

Після того, як сформований образ перспективного фахівця та командного гравця, саме час перейти до з'ясування більш прагматичних моментів. Не соромтеся задавати конкретні запитання про умови прийому на роботу та сам робочий процес - це продемонструє вашу практичність і розбірливість.

· «У випадку успішного проходження випробного терміну, чи можу я розраховувати на офіційне працевлаштування?»

Ви пропонуєте компанії свій професіоналізм і час і маєте право на певні гарантії. Якщо співробітництво припускає оформлення за контрактом або трудовим договором, ви повинні знати це заздалегідь, щоб визначитися, чи підходить вам такий варіант. Також з'ясуйте, чи буде укладений договір на час проходження випробного терміну.

· «Яка тривалість випробного терміну?»

Заробітна плата на цей період, як правило, на 20% нижча за основну. Фактично ви погодитеся 1-3 місяці працювати за менші гроші, ніж ті, на які розраховували. Тому це запитання, а також розмір початкового окладу повинні бути обов'язково поставлені.

· «Що входить у соціальний пакет?»

Тепер цілком логічно поцікавитися графіком роботи та відпусток, наявністю медичної страховки, видачею корпоративного мобільного телефону, оплатою лікарняних, компенсацій і т.д.

Запитання про умови роботи

Якщо після запитань про оформлення роботодавець не намагається закінчити діалог, то напевно, вас можна привітати з новим місцем роботи. Сміло переходьте до конкретики, яка стосується ваших особистих інтересів.

· «До кого я зможу звернутися, якщо в мене виникнуть питання?»

Перший час запитання в робочих моментах неминучі, адже в даній компанії всі механізми давно запущені, і вам потрібно буде органічно в них влитися. Напевно знайдеться людина (співробітник, на чиє місце ви приходите; його напарник), яка буде вводити вас у курс справи. Якщо за всіма ознаками ви розумієте, що на роботу вас приймають, буде доречно попросити, щоб вас відразу представили один одному.

· «Які умови роботи в мене будуть?» («Чи можу я побачити своє робоче місце?»)

Не місце красить людину, проте працювати все-таки приємніше в комфортних умовах (тим більше, якщо вони були заявлені у вакансії). Чи буде у вас окремий стіл, комп'ютер, телефон, чи в окремому кабінеті ви будете сидіти або тулитися в приміщенні прохідного типу - все це потрібно з'ясувати заздалегідь. Зрозуміло, про місцезнаходження кухні та WC ви зможете довідатися пізніше, без допомоги роботодавця.

Резюме

Ставтеся до співбесіди як до діалогу, під час якого можете поділитися й одержати корисну інформацію. Так ви зможете почувати себе впевненіше, вільніше та краще презентувати себе. І нехай вам додасть упевненості той факт, що право задавати запитання роботодавцеві надається зазвичай найбільш успішним кандидатам.

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад