Як полюбити свою роботу

Сучасні економічні реалії заганяють працівників у жорсткі межі: платоспроможність, платоспроможність і ще раз платоспроможність. Не кожен може собі дозволити роботу заради отримання, насамперед, задоволення, а не коштів для існування. Пристойна зарплата, адекватне начальство, соціальне визнання та статус, товариський бадьорий колектив, разом з яким можна не тільки попрацювати, але й відпочити, - це опис ідеального робочого місця про вашу компанію? На жаль, поєднання всього та відразу, плюс ще просто любов до професії в чистому вигляді, зустрічається не так часто. Людей, які насправді одержують задоволення від роботи (а, виходить, і від життя, оскільки робота займає більшу її частину), не так багато. Всім іншим доводиться пристосовуватися, закривати очі на огріхи начальства, нескінченну офісну рутину, не найвищу зарплату, плітки серед колег і, починаючи з понеділка, рахувати дні до наступної п'ятниці, щоб протягом вихідних відвести душу та морально підготуватися до чергового п'ятиденного протистояння з усім світом.

Чи можна якось урятувати ситуацію і зробити нелюбиму роботу хоч трохи бажанішою? Одне з головних правил - намагатися звертати увагу та концентруватися на будь-яких приємних моментах, пов'язаних з роботою та менше звертати увагу на ситуації та людей, які дратують. Звичайно, на деякі з них, наприклад, на агресивне або некомпетентне керівництво, закрити очі буває складно, а вже якось вплинути взагалі уявляється майже неможливим. У таких випадках, коли дратівні фактори занадто істотні та не піддаються зміні, краще подумати про втечу до конкурентів. У менш критичних ситуаціях можна спробувати зробити наступне:

1. Прийняти той факт, що працювати необхідно, нехай навіть робота не приносить того задоволення, що хотілося б. Із цією необхідністю стикається кожен, кому в цьому житті доводиться щомісяця платити по рахунках і водити дітей до школи, але ж у багатьох роботи немає, і вони протягом довгого часу не можуть її знайти. Звичайно, сказати таке набагато легше, ніж запровадити в життя. Але певною мірою вам все ж пощастило.

2. Розширити коло своїх обов'язків. Це не значить, що треба працювати не тільки за себе, але й за того хлопця. Просто можна спробувати почати робити те, чого від вас ніхто не очікує й одержувати від цього задоволення. Наприклад, візьміть на себе роль учителя або наставника. Можливість допомагати іншим і давати рекомендації допоможе відволіктися й отримувати задоволення. Помічаючи, як інші ростуть над собою та стають ефективнішими та продуктивнішими, ви будете знати, що в цих досягненнях є ваша пряма заслуга. Важливо пам'ятати, що чим більше даєш оточуючим, тим більшою є можливість поліпшити свою власну кар'єру.

3. Працювати над комунікативними навичками. Замкнений простір офісу змушує день у день спілкуватися з тими самими людьми. Здавалося б, нудно та монотонно. Однак тут же криється можливість день у день удосконалювати навички спілкування та соціалізації - вчитися розв’язувати конфлікти та міжособистісні проблеми. Що важливо - це не значить брати участь в офісних інтригах і розносити плітки.

4. Будувати з колегами гарні відносини та налагоджувати зв'язки. Рекомендація випливає з попереднього правила. Позитивні емоції від щоденного приємного спілкування з колективом можуть стати дуже сильним стимулом для того, щоб перейнятися до роботи більшою симпатією. Способів поєднання колективу багато - від спільного відпочинку на природі та тімбілдінгу до просто приємних дріб'язків, наприклад, торту на честь дня народження улюбленої киці. У цій ситуації вся справа саме в нюансах. Про важливість ділових зв'язків взагалі немає необхідності розмовляти - чим їх більше, тим краще, тому встановлювати контакти потрібно тут і зараз.

5. Відкритися для всього нового. Завжди є, чому навчитися та про що дізнатися. Це не значить, що треба повністю поринути в рутинну роботу. Важливо змінити сам стиль роботи - частіше зустрічатися з людьми, відвідувати заходи й так далі. Головне - знайти недосліджену сферу знань і навичок. Спробуйте те, чим раніше не займалися або шукайте нові способи зробити звичну роботу.

6. Слухайте й заглиблюйтеся в те, що відбувається навколо. Не варто закриватися в черепашку та копатися в похмурих думках про несформовану професійну долю. Вслухуйтеся в розмови колег і вчіться в них новим ефективним навичкам та моделям поведінки. Звертайте увагу, що саме їм вдається особливо добре, і намагайтеся скопіювати цю модель поведінки або роботи.

7. Не винити себе за зроблені на роботі помилки та прорахунки. Є категорія людей, які навіть найменший промах трактують як вирок власній компетентності та професіоналізму (а часом переносить це й на особисті якості), а потім дуже довго мучаться від усвідомлення власної нібито «нікчемності», перетворюючи своє офісне життя на справжнє пекло. Немає таких помилок, які не можна було б виправити, а не помиляється той, хто нічого не робить. Помилитися може кожен, як і швидко виправити свій прорахунок.

8. Не брати роботу додому. Ось ще один фактор, зловживання яким може кожного примусити зненавидіти свою роботу. Тож правило роботи «від дзвінка до дзвінка» правомірне та дозволить утриматися від непотрібних негативних емоцій через роботу. Закінчив роботу - вийшов з офісу, залишивши в ньому всі проблеми, пов'язані з роботою. Вдома на вас чекають зовсім інші справи та заняття, що вимагають не меншої уваги.

9. Відпочивати від роботи. Цілий рік працювати, ніби тато Карло, щоб улітку взяти заслужені два тижні та злітати до Туреччини, а новорічні зимові канікули провалятися на дивані. Для багатьох ситуація знайома, але вона в корені невірна. Рік у рік такий графік вимотує та може змусити зненавидіти навіть найулюбленішу роботу. Вихід - недовгі, проте часті перепочинки для активного відпочинку та подорожей, а не лежання перед телевізором.

10. Перестати скиглити. Настав час припинити постійно повторювати те, що ви ненавидите свою роботу. Зрештою, те, що ви вибрали саме цю професію та цю компанію, - винятково ваша заслуга. Не подобається робота - тільки вам під силу щось змінити, наприклад, знайти нову. Але поки ви все ще в старому офісі, замість того, щоб люто нехтувати ним, можна спробувати зайняти себе чимось більш продуктивним, ніж марною витратою нервів. Наприклад, більше працювати над собою та професійним ростом, постійно нагадувати собі, що ви тут для того, щоб учитися новому й здобувати досвід. Ну, і, звичайно, перетворювати ці ідеї в життя, що, до речі, занадто коротке, щоб витрачати його на порожнє роздратування та постійне невдоволення собою й оточуючими обставинами.

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад