Рефлекси чи організація: три лайфхаки для успішного управління персоналом
Які б цілі не ставила перед собою комерційна компанія, досягати їх потрібно спільно – командними зусиллями. При цьому вміння розподіляти ролі, наділяти повноваженнями і в цілому керувати процесом – одні з головних завдань керівника.
Роботизація всіх процесів змушує роботодавців все більше дивитися на «людське» в людях, розбиратися в нейробіології, поведінковій науці або теорії поколінь. Адже часто ми діємо інстинктивно – в нас говорять рефлекси, відпрацьовані тисячоліттями.
Наприклад, в кожній людині є трохи від крокодила (включаються рефлекси від мозку рептилії). Діапазон його реакцій обмежений – «біжи або нападай». Включається наш «внутрішній крокодил», коли ми відчуваємо небезпеку, причому все одно – реальна вона чи надумана. Так, коли співробітникам затримують на два дні зарплату, природна реакція на такі інциденти – думки про звільнення або емоційний напад на керівника з обуренням.
Крім рептилії, в нас є ще трохи від верблюда: над мозком рептилії – мозок ссавця (або лімбічний мозок). Останній відповідає за емоції, які складно контролювати. Так, якщо ми лякаємося, то робимо це автоматично у відповідь на стимул ззовні. У ситуації з затримкою зарплати прояв всього спектра негативних емоцій – це «привіт» від лімбічного мозку.
Висновок № 1: зарплату краще платити вчасно, а на роботу наймати людей з розвиненим інтелектом, логікою і раціональним мисленням. У них менше шансів при кожній стресовій ситуації думати про втечу або влаштовувати розборки.
Висновок № 2. Використовувати ці досягнення нейронауки для підвищення ефективності співробітників. Розглянемо три інструменти.
1. Чітко визначити роль, функції і результат людини в команді
Іноді це може бути непростим завданням, так як відштовхуватися потрібно від цілей компанії і конкретних глобальних показників, яких потрібно досягти. Вони декомпозуються на діяльність і результат кожного співробітника в організації.
Однак не у кожного українського бізнесу є готова та чітка стратегія на декілька років, а якщо вона і є, то висока турбулентність і тотальна невизначеність (чим саме і відрізняється сучасний світ) вносять в неї постійні зміни, що робить довгострокове планування досить проблематичним.
У цьому випадку на допомогу приходить принцип «їсти слона по частинах». Це може бути дроблення стратегії на періоди, наприклад, по півроку, на які компанія визначає свої очікування і показники роботи співробітника. Після чого індикатори можуть помінятися. Або це проєктна робота, обмежена термінами та результатами, а значить, і зрозумілим розподілом ролей між усіма її учасниками.
2. Закріпити всі домовленості письмово
Хочеться по-старому зробити це в звичайній посадової інструкції, але час показав сумнівну ефективність даного інструменту. Альтернатива для сучасного бізнесу – індивідуальний трудовий контракт, де фіксуються обов'язки співробітника, його показники ефективності та очікуваний результат з термінами, а також відповідальність керівника – терміни виплати заробітної плати, умови її підвищення, графік (в тому числі можливість віддаленої роботи), правила походу в відпустку, участі в заходах тощо.
Формальні трудові договори «під копірку» вже застаріли. Кожна компанія індивідуальна – зі своєю корпоративною культурою, правилами і «булочками». І очікування від співробітників і їх місця в системі завжди різні. Наприклад, трудовий контракт з ейчаром, маркетологом або керівником департаменту логістики навіть в одній і тій же компанії буде відрізнятися, так як кожен з цих людей приносить бізнесу різну цінність, а результат їх роботи вимірюється різними KPI.
Такий підхід знижує рівень стресу відразу в обох сторін – у роботодавця і працівника. З'являється визначеність в майбутньому, артефакт, який її підтверджує, а значить, на якийсь час можна сфокусуватися не на боротьбі з уявними переживаннями про майбутнє, а на роботі.
3. Налагодження системи фідбек і внутрішньої комунікації
Знову-таки через мозок і нашу еволюцію – щоб не бути з'їденим печерним левом, потрібно бути завжди напоготові та готуватися до гіршого. Ця звичка переноситься і в сучасний корпоративний світ – щось трапляється, і в голові вже маячить емоційне «піду» та інші неприємні думки.
Тому регулярний зворотній зв'язок не пізніше затвердженого в команді терміну після здачі завдання, з підкресленням сильних сторін і зазначенням помилок, допомагає співробітникові не тільки рости професійно, а й відчувати себе спокійніше. А це означає, що кумулятивний ефект від недомовленостей не вибухне в один прекрасний день бомбою, і людина не піде з агресією у бік колег. Чим відкритіша та регулярніша комунікація в команді, тим краще. Корисними інструментами в цьому можуть стати: SCRUM-підхід, заплановані тет-а-тет зустрічі з керівником, щотижневі ретроспективи команди, оцінка 360 тощо.
Так можна створити корпоративний острівець визначеності в нашому великому, страшному та непередбачуваному світі. При зрозумілому проектуванні ролі співробітника, використанні індивідуального контракту та відкритій системі комунікацій в компанії підвищується ймовірність утримання співробітників. Вони рідше будуть «тікати» і йти на конфлікти, зможуть краще сконцентруватися на завданнях і не витрачати зайву енергію на уявні страждання через невизначеність.
Все це, діючи благотворно на співробітників і їх інстинкти, допоможе знизити тривогу керівника за їхнє несподіване звільнення. Адже люди рідко йдуть звідти, де їм добре та безпечно.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
4145
5728
Робота в Кам’янці-Подільському
376
336
156
109
114
105
39
15
35
14
76
46
45
34
63
34
42
50
23
25
60
60
35
21
77
100
30
16
38
23
67
83
19
10
17
16
17
10
53
30
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Хмельницькому та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 21776 грн.
за даними Статуправління Jobs.km.ua
- 9675 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Новини
.ua
На Кам'янеччині аферисти ошукали жінку, запропонувавши роботу онлайн
05.02 Вона мала бронювати номери в хостелах та отримувати відсотки.
Найвищий показник за останні 15 років: яка ситуація з онкозахворюваністю на Хмельниччині
05.02 Кількість діагностованих випадків раку зростає не один рік поспіль.
Пожежі на Хмельниччині: на Кам'янеччині горів магазин, у Волочиську загинув чоловік
05.02 Протягом доби вогнеборці Хмельниччини сім разів виїжджали на гасіння пожеж ...
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...