Сваріться правильно: 5 порад, як поводитися під час офісної сварки

Твердження «в суперечці народжується істина» підходить тільки для наукових баталій. У всіх інших суперечках і сварках народжується найчастіше неприязнь, гіркота, образа та маса інших негативних емоцій. А коли конфлікт розгорається в офісі, це може обернутися нервовим зривом і навіть втратою роботи.
Як потрібно сваритися, щоб не зіпсувати відносини з колегами, і вирішити конфлікт?
Не підвищуйте голос
Під час суперечки ми завжди підвищуємо голос. Нам підсвідомо здається, що так людина краще почує і зрозуміє наші аргументи. Але ж на ділі все відбувається з точністю до навпаки. Опонент теж починає кричати, а в підсумку ви один одного зовсім не чуєте.
Тому, навіть якщо колега підвищує тон, говоріть не найголосніше, а навпаки, тихіше. Йому доведеться прислухатися і автоматично знижувати гучність і напруження бесіди.
Не переходьте на особистості
Під час запеклого спору нас часом так і кортить перейти на особистості: пригадати про попередні помилки, невдачі або недосконалості опонента. Але не сумнівайтеся, йому теж знайдеться, в чому звинуватити вас, і тоді розмова раз і назавжди покине конструктивну площину. А домовитися за її межами нереально. Крім того, наслідки такої сварки будуть ще довго відчуватися у ваших стосунках.
Не піддавайтеся на провокації
Особливо часто сварки виникають в колективах, де орудують провокатори. За однією з відомих причин такі люди чіпляються до співробітників, намагаються вивести їх з себе, провокують конфлікти та плетуть інтриги.
Зберігати душевну рівновагу в компанії такій людині неймовірно складно. Але це необхідно. Адже головне – не йти на поводу у провокатора.
Він намагається домогтися від вас якихось емоцій? Значить, треба поводитися протилежним чином. Замість агресії і образи демонструйте спокій і дружелюбність. Дуже скоро такій людині набридне з вами сперечатися, і вона вирушить шукати більш піддатливих жертв.
Похваліть, перш ніж посварити
Простий, але дієвий прийом в будь-якій суперечці – спочатку похвалити опонента, а вже потім вказувати на недоліки його ідеї. Якщо колега показує вам свій проект, перш ніж сперечатися, знайдіть в ньому сильні сторони. Співробітникові в такій ситуації буде простіше сприймати конструктивну критику.
Ця тактика буде корисна і вам, адже часто ми в першу чергу шукаємо в пропозиціях колег недоліки, а це заважає об'єктивно їх оцінювати.
Не судіть про всіх по собі
Це найважливіша і найскладніша умова. Людям властиво оцінювати оточуючих за власною шкалою. Але всі ми різні, у нас різні характери, виховання, освіта, професійний і життєвий досвід. І часто якісь речі, які нам здаються дратівливими або неправильними, з погляду іншої людини можуть бути в порядку речей.
Не вимагайте від колег, щоб вони в усьому були схожі на вас, поділяли вашу думку та життєві цінності. Якби всі ми були однаковими, жити й спілкуватися було б не так цікаво.
https://www.work.ua/


За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад