Офіційні заборони та секретні табу на роботі

У будь-якого працівника на будь-якій роботі є правила й обов'язки. Не обходиться і без заборон: десь обов'язковий дрес-код, десь заборонено курити в робочий час, а десь накладено сувору заборону на відносини з представником фірми-конкурента.
Яких з правил дотримуватися, а які можна й проігнорувати на законних підставах?
Табу логічні
1.   Спілкування в соцмережах у робочий час. Справді, любителі «зависнути» в Фейсбуці часто нераціонально використовують свій час, а отже, просто не відпрацьовують свою зарплату. Тому ця заборона цілком справедлива. Хоча з будь-якого правила є винятки, наприклад, фахівцям СЕО або SMM, рекламістам, маркетологам без соцмереж не обійтися, тому якщо ви працюєте саме в цій сфері, а заборона на соцмережі накладена на всю корпорацію без винятку, – задумайтеся про розуміння керівництвом ваших завдань і перебування в даній компанії.
 2.  Заходити в особисту пошту або на розважальні сайти з робочого комп'ютера. Крім вірусів, можна притягнути й мережевих шахраїв, хакерів, особливо якщо компанія займається якимись секретними розробками. До речі, на таких фірмах буває заборонено приносити й свої ноутбуки, смартфони й іншу техніку. З цим нічого не поробиш – заборона виправдана.
3.   Вільний одяг. У деяких компаніях існує строгий дрес-код, наприклад, білий верх і темний низ, який може бути доповнений шарфом корпоративних кольорів. Подекуди регламентують навіть висоту каблуків, наявність прикрас, довжину волосся у жінок і рослинність на обличчі для чоловіків. У більшості офісів, особливо відкритого типу, несхвально ставляться до занадто яскравих кольорів в одязі або у волоссі, татуювань, пірсингу. Подібні заборони, як правило, озвучуються ще під час співбесіди, і право кожного пошукача – приймати чи не приймати їх. Слід зауважити, що екстравагантний зовнішній вигляд, навпаки, вітається у представників творчих професій – дизайнерів, художників, журналістів.
 4.  Пити та курити в робочий час і на робочому місці. Ці заборони навіть не обговорюються зі зрозумілих причин.
Нелогічні
Кожен працівник, який поважає себе (і роботодавця), не буде намагатися опротестувати заборони, що стосуються режиму роботи та дотримання бізнес-інтересів роботодавця. Однак нерідко зустрічаються абсурдні та навіть незаконні табу, що найчастіше стосуються особистого життя співробітників.
1.  Заборона на службові романи. Природно, на роботі потрібно думати про роботу, але як би не банально звучало – серцю не накажеш. До того ж особисте життя на те й особисте, тому заборонити менеджеру зустрічатися з секретарем ніхто не може. Так само, як і працювати в одному департаменті чоловікові та дружині, навіть якщо вони стали такими вже в цій компанії.
 2.  Заборона на дружбу зі співробітниками організації-конкурента. Тим більше якщо це приятелі ще з часів інституту, однокласники або куми. Так само, як і в попередньому випадку, припинити стосунки з будь-ким від вас не має права вимагати ніхто.
3.  Бувають і зовсім вже нелогічні табу, такі як не їсти шоколад в офісній їдальні, влаштовувати каву-брейки не частіше двох разів на день, не збиратися в «курилці» більше трьох осіб, голосно не сміятись тощо.
Така поведінка роботодавця негативно позначається на мотивації співробітників. І навіть висока зарплата не радує, коли страждає людська гідність. Не дивно, що в компаніях, які надмірно захоплюються регламентацією поведінки працівників, нерідко спостерігається плинність кадрів. Однак таких роботодавців навряд чи зміниш, тому працювати чи не працювати в компанії з надто суворими заборонами – вирішувати тільки вам.
https://khmelnitsky.hh.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад