Ти зможеш усе, або Як зробити свою роботу успішною і продуктивною

Уміння фокусувати увагу – набагато важливіше для фінансового успіху, ніж коефіцієнт інтелекту.

Головне гасло успішних людей – «Ти зможеш все!». Слідуючи йому, ми намагаємося використовувати кожну хвилину, а час, витрачений на відпочинок, викликає у нас почуття провини. У гонитві за ефективністю ми не помічаємо, як втрачаємо реальний контроль над своїм життям. Існує кілька міфів, які, як нам здається, покращують роботу і збільшують наші тимчасові можливості. Варто спробувати їх розвіяти.

Міф 1. Менше спимо – більше встигаємо

Скоротити «непотрібні» години сну і присвятити їх роботі здається очевидним рішенням при пошуку додаткових часових ресурсів.

Не варто забувати, що найцінніше для людини – вона сама. До здоров'я слід ставитися так само завбачливо, як ми підходимо до побудови свого успіху.

Люди з яскраво вираженим прагненням до першості і соціальній перевазі власноруч руйнують свій організм: скорочують сон, неправильно харчуються, п'ють багато кави тільки для того, щоб довше робити роботу. Виконувати завдання цілу добу для них нескладно, набагато важче – виділити час для відпочинку. Наслідки вічної роботи проявляються раптово і вимагають тривалого відновлення.

Люди настільки звикли бути втомленими, що не пам'ятають, як себе почуває людина, яка відпочила, їм здається цілком достатньо поспати 4-5 годин.

Ви, напевно, думаєте, що великі люди мало сплять. Чи не так?

Насправді всесвітньо відомий письменник Віктор Гюго і композитор Людвіг Ван Бетховен спали по 8 годин на добу. Альберт Енштейт виділяв для сну 10 годин. Це говорить нам про те, що сон не є ворогом продуктивності і марною тратою часу. Насправді сон – запорука кращих результатів.

Американський вчений Чарльз Зайслер довів, що недосип протягом декількох днів занурює мозок у стан подібний алкогольному сп'янінню. Чому ж тоді ми не підтримуємо колег, що з'явилися на роботу в нетверезому вигляді, а ті, хто жертвує сном на користь роботи, користуються нашою повагою?

Уві сні наш мозок структурує інформацію, щоб зранку знову формувати нейронні зв'язки. Зайва година сну не зменшує час діяльності, навпаки, вона додає кілька годин продуктивної роботи.

Міф 2. Зайва робота

Оточення визначає хід нашого життя. Занадто багато часу ми витрачаємо на незначні речі, а на важливі його просто не залишається.

Від того, що підприємець бере більше замовлень, ніж може виконати, – страждає якість роботи. Батько сімейства вирішує проблеми родичів, не залишаючи часу на саморозвиток. Корпоративний співробітник не може відмовити колегам у допомозі і цілими днями займається чужими проектами. Через рішення чужих проблем, нам не вистачає часу на власні завдання. Крім цього, ми просто не встигаємо розставити пріоритети.

Ось, що нам пропонує бізнес-тренер Грег МакКеон у книзі «Есенціалізм. Шлях до простоти»: «Необхідно взяти відповідальність за життя в свої руки і стати на шлях есенціалізму». Есенціалізм – виділення пріоритетних напрямків, максимальна концентрація зусиль на них.

 Складно і ніяково відмовляти близьким людям в особистих проханнях. Ще складніше зробити це в корпоративній сфері. Нам здається, що компанії хочуть, щоб ми працювали якомога більше. Насправді головним для них залишається результат. Варто відкинути принцип «чим більше взяв на себе, тим краще». Хороший результат вимагає від нас навчитися делегувати і говорити «ні».

Виділяйте пріоритетні напрямки. Якщо ви не визначите найважливіші сфери життя, це зробить хтось інший.

Не бійтеся говорити «ні». Друзі та колеги навіть не підозрюють про ваші справжні плани та цілі. Позначати межі особистого часу необхідно. Оточуючі люди не здогадаються про них самостійно – вони не телепати.

Міф 3. Умикаємо багатозадачність

Ще один популярний спосіб оптимізації часу – прагнення встигнути все.

Розмовляючи по телефону, ми відповідаємо на електронні листи, дивимося фільм і перегортаємо новини в соціальних мережах, слухаємо музику і пишемо відповіді.

Роботодавці при відборі співробітників часто вимагають від кандидатів уміння працювати в умовах багатозадачності. Ми повинні «розщеплювати» увагу і утримувати у фокусі відразу кілька функцій або об'єктів.
Здавалося б, яка різниця, що там відбувається: перемикання або одночасна робота над різними завданнями. Небезпека в тому, що постійні перемикання виснажують увагу і заважають зосередитися. Нам стає складно читати довгі тексти або уважно слухати доповідача на конференції. Нам постійно хочеться переключитися, на щось інше: перевірити електронну пошту або вхідні повідомлення в соціальних мережах.
Результати досліджень доводять, що вміння фокусувати увагу – набагато важливіше для фінансового успіху, ніж коефіцієнт інтелекту. Люди з порушеним фокусом не здатні робити глибокі висновки і приймати якісні рішення. Важливо розвивати вміння концентруватися на одній конкретній задачі і берегти увагу від руйнівного ефекту багатозадачності.
Фокус дозволяє нам направити максимум зусиль на конкретну проблему, не витрачаючи когнітивні ресурси на перемикання між різними завданнями і сторонніми думками.
Відмовтеся від багатозадачності. Багатозадачність створює відчуття зайнятості, але руйнує концентрацію і приносить сумнівні результати. Виділяйте істотні проміжки часу на кожну задачу, замість того, щоб виконувати роботу уривками.
Міф 4. Заповнити день до останньої хвилини
Не варто забувати, що важливим також є вміння відпускати думки у вільний політ. «Блукаючий розум» – так називають такий тип мислення нейробіологи. Саме в стані «блукаючого розуму» до нас приходять творчі ідеї і нові, нестандартні рішення завдань.
Поява «блукаючих» думок непередбачувана. У нас в голові багато ідей, спогадів і асоціацій, при збігу яких у потрібному контексті народжуються творчі рішення. У наших силах створити потрібний контекст. Але в гонитві за ефективністю ми часто намагаємося поєднувати інтелектуальну діяльність з фізичною.
За вечерею дивимося новини або лекції, по дорозі на роботу слухаємо подкасти або аудіокурси, в черзі читаємо книгу, а в іншу частину вільного часу – перевіряємо пошту і відповідаємо на повідомлення.
Головне – не переборщити з оптимізацією часу. Адже розклад, забитий впритик, заважає мозку перейти в стан «блукаючого розуму».
І пам'ятайте: встигнути все на світі неможливо. Але можна встигнути найважливіше!
https://hyser.com.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад