Три речі, які можна обговорити з керівником (замість того щоб ображатися)

Адже керівник, при всіх його якостях, не вміє читати думки.

Наприклад, ви «помираєте» від головного болю, але додому не йдете (до кінця робочого дня ще 3 години). Вам погано, продуктивність нульова, ви ненавидите в цей момент свою роботу (і керівника теж), але все одно сидите та робите вигляд, що працюєте.

Є ситуації, у яких мовчати не потрібно. Треба сказати керівнику про проблему та попросити про сприяння в її вирішенні. У багатьох випадках це спрацює. Ось три приклади – і поради про те, які формулювання використовувати в розмові з керівником.

Ситуація 1. Вам не подобається працювати в ритмі вашого керівника

Тобто він приходить на роботу о восьмій, йде о дев'ятій – і весь цей час ви сидите в офісі. Новачок може так робити, тому що хоче пройти випробувальний термін – соромиться піти раніше; «раптом керівник косо подивиться?»

Неновачок може наївно думати, що чим більше часу він проводить на роботі – у керівництва на виду – тим більше шансів залишатися потрібним, затребуваним (це значить не потрапити під скорочення).

Якщо ви працюєте синхронно з вашим керівником, а він працює позаурочно – ви ніколи не думали, що йому це не потрібно? Можливо, для нього важливий результат, що корисного ви робите – а не ваша присутність?

Як це обговорити? Найпростіший варіант – запитати прямо. Наприклад, так:

«Валерій Павлович! Протягом останніх трьох років я намагаюся завжди перебувати на роботі, коли ви тут, незалежно від офіційного графіка. Найчастіше я приходжу на роботу о 8 ранку і йду після 8-ї вечора. Насправді, я можу працювати продуктивно, дотримуючись робочого графіка (зрозуміло, якщо немає форс-мажорів) у складній ситуації я завжди готовий затриматися. Скажіть, чи є необхідність у тому, щоб я перебував на роботі завжди, коли ви тут?»

Якщо керівник скаже: «Ні, це не обов'язково», видихайте і звикайте до нормального графіка роботи.

Якщо керівник скаже: «Так, мені так зручно», думайте, чи потрібна вам робота, яка замінює будинок (якщо робота улюблена та добре оплачувана, чому б і ні).

Ситуація 2. Ви хочете попрацювати вдома

Таке ж буває. Наприклад, ви о 6-ій ранку повернулися з відрядження – і відразу на роботу. І вам страшенно хочеться спати. Ви йдете на роботу, тому що там є термінові запитання, і ви не хочете підвести керівника та колег (ну, і за роботу тримаєтеся, само собою).

Самопочуття в такі дні не дуже, продуктивність теж залишає бажати кращого. То чи не запропонувати керівнику, щоб ви попрацювали з дому?

Як це обговорити? Бажано не просто відпроситися, а показати, що ви дійсно маєте намір вирішити термінові завдання (як мінімум). Можна зателефонувати керівнику або написати лист і сформулювати пропозицію таким чином: «Шановна Марія Іванівна! Я планувала відразу після відрядження повернутися до роботи, але поїздка виявилася стомлюючою, ніж я очікувала. Думаю, що, якщо завтра я буду працювати з дому, день буде продуктивнішим.

Моє пріоритетне завдання на завтра – (опишіть найважливіше завдання, над яким ви плануєте працювати).

Крім того, я маю намір: (пишемо ще 2-3 завдання, над якими ви плануєте сконцентрувати увагу)».

Якщо керівник погоджується, у вас є можливість попрацювати з дому – і заодно довести, що ви вмієте працювати віддалено з такою ж продуктивністю, що й в офісі. Це може стати в нагоді в майбутньому – коли ви знову захочете працювати з дому.

Якщо відповідь негативна, залишається лише їхати в офіс. Замість того щоб злитися на керівника, подумайте про те, що в найближчому майбутньому ви спробуєте обговорити питання про віддалену роботу в певні дні – коли підготуєте більше аргументів, і у керівника буде час подумати та все зважити.

Ситуація 3. Ви хочете піти з роботи раніше

Наприклад, вам потрібно потрапити на шкільний спектакль до дитини, або у вас болить зуб, і якщо вийти з роботи раніше, то можна встигнути на прийом до свого стоматолога.

Багато хто відкинуть ідею про те, щоб відпроситися з роботи, оскільки не прийнято вирішувати в робочі години особисті проблеми. Даремно. Керівники – теж люди, і у них теж іноді болять зуби.

Як це обговорити? Просто поясніть, що сьогодні – не ваш день. (Якщо це ще не стало очевидно для керівника).

«Шановний Сергію Петровичу! Зізнаюся чесно – сьогодні я не можу зосередитися на сто відсотків на вирішенні робочих питань, з особистих причин.

Прошу дозволити мені закінчити робочий день раніше. Протягом найближчих двох днів я компенсую цю втрату робочого часу – всі завдання, заплановані на сьогодні, будуть виконані. Термінові питання вже вирішені сьогодні; моя відсутность не створить проблем для клієнтів і колег.

У разі форс-мажорних ситуацій можете зателефонувати на мій мобільний телефон».

У більшості випадків відповідь керівника буде позитивною. Якщо ні – подумайте, чи потрібна вам робота, через яку ви не можете сходити на шкільний спектакль до дитини.

Ситуацій, у яких варто порозумітися з керівником замість того щоб нервувати, набагато більше. Важливо, щоб ви взяли на замітку наступну ідею: якщо знайти правильні слова й аргументи, багато проблем можна вирішити за обопільною користю. Головне – взяти ініціативу в свої руки та поговорити.

http://hrliga.com/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад

Хостинг: Дата-центр GMhost. Адреса: 29007, Україна, м.Хмельницький, вул.Заводська, 46. Тел. 067-119-6-777. Email: support@gmhost.com.ua

Власник сайту: ПП "Редакція газети «Є»". Адреса: 29014, Україна, м. Хмельницький, вул. Проскурівського підпілля, 203. Тел. +38 (0382) 702-602