Звідки беруться погані працівники?

Існує евристичне правило, яке свідчить: у кожній компанії 20 відсотків працівників виконують 80 відсотків роботи. Це означає, що решта 80 відсотків отримують зарплату даремно. Чому так відбувається? Наука стверджує, що ...
1. Наш мозок не розрахований на багатозадачність
Ви на роботі? Спробуйте порахувати, скільки вікон відкрито на робочому столі вашого комп'ютера. Порахуйте кожну вкладку браузера окремо. Пошта, декілька Office документів, Skype, Facebook, який-небудь пасьянс ... Цілком можливо, що час від часу доводиться ще й на телефонні дзвінки відповідати.
Займатися кількома справами одночасно - неминуча доля практично кожної людини в сучасному світі, адже так? Наука вважає інакше.
Вчені стверджують, що більшості з нас багатозадачність фізично не під силу. Тому мозок змушений дуже-дуже швидко переключатися з одного предмета на інший. Обсяг роботи при цьому дробиться на дрібні сегменти, і вам стає важче сконцентрувати на який-небудь одній задачі достатньо уваги, щоб успішно з нею впоратися.
Фахівці Стенфордського університету з'ясували, що чим довше ми вправляємося у виконанні декількох завдань одночасно, тим гірше це відбивається на нашій роботі.
Тобто чим більше ви звикаєте виконувати декілька справ одночасно, тим гірше вони у вас виходять.
2. Ми часто невірно оцінюємо інформацію, яку отримуємо електронною поштою
Якщо у вас ніколи не виникало непорозумінь, пов'язаних з неправильним тлумаченням електронних листів, то цьому може бути тільки два пояснення:
· Ви ніколи не користувалися електронною поштою.
· Ви просто не помітили непорозуміння, коли воно сталося.
Більшість з вас може ясно пригадати хоча б один випадок, коли е-мейл був витлумачений зовсім невірно, тому що ваші кивання та підморгування в тексті не відображаються. Чи тому, що в одержувача на ваше повідомлення лягла така інтонація, про яку ви навіть подумати не могли.
Учасникам одного наукового експерименту було доручено написати повідомлення, яке здавалося їм смішним. Потім читачів цього повідомлення попросили оцінити за 10-бальною шкалою, наскільки забавним вони знаходять отриманий текст. У той час як відправники оцінювали свої листи на 7,27 балів, одержувачі виставили середній бал 3,55.
Але найбільша проблема виникає з іронією. Під час ще одного дослідження тільки 54 відсотки людей змогли вловити іронічний тон листа. Так що перш ніж відправити товаришеві по службі повідомлення про те, що ви з ним зробите, якщо він не поверне вам степлер, майте на увазі, що одержувач вашої жартівливій загрози може прийняти її за чисту монету.
3. Ми не вміємо оцінювати ступінь власної компетентності
Ви впевнені, що все про себе розумієте. Хто ще краще знає всі ваші секрети, слабкості, таланти та промахи? Ви проводите з самим собою кожен день. І якщо бос назве вас непрофесійним, вашою першою реакцією буде здивування - звідки в нього таке невірне про вас уявлення. Неважливо, вимовите ви це вголос чи ні, але якась частина вас буде вважати саме так: Мене не зрозуміли!
Але ... наука говорить про зворотне.
Під час опитування людям запропонували оцінити свої професійні якості в порівнянні з колегами й отримали несподіваний результат: майже ніхто не визнав себе менш компетентним хоч у чомусь.
Опитування серед викладачів коледжу показало, що 94 відсотки з них оцінює свою роботу як «вище середнього». Після ще одного дослідження з'ясувалося, що 70 відсотків студентів оцінюють «вище середнього» свої лідерські якості. Але всі не можуть бути вище середнього - це просто фізично неможливо. Тоді «середнє» перестане бути середнім.
Цей тренд, який існує у всіх професійних сферах, викликаний так званою «ілюзорною перевагою». Думаєте, як людина може провалювати одне завдання за іншим і все одно вважати себе кращим професіоналом, ніж ті, що «нижче середнього»? Цьому є пояснення, яке у психологів називається «ефект Даннінга-Крюгера». Він полягає в тому, що «люди, які мають низький рівень кваліфікації, роблять помилкові висновки та приймають невдалі рішення, але не здатні усвідомлювати свої помилки в силу свого низького рівня кваліфікації».
Тобто некомпетентна людина навіть рівень власної некомпетентності не в змозі адекватно оцінити. І щасливо живе з незнищенною вірою в свій професіоналізм «вище середнього».

http://mixstuff.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад