10 способів оцінити себе на ринку праці

Ви зібралися змінювати роботу та виходите на ринок праці, щоб продати свої знання, вміння та компетенції. Відразу постають питання «як призначити за себе правильну ціну, і які питання щодо оплати задати потенційному роботодавцю», щоб потім не було нестерпно боляче. Відповіді на них - одна з основ майбутнього успішного працевлаштування.

Тому претендентові варто підходити до теми «власного ціноутворення» творчо і з розумом.

Удвічі! «Скажу-но я, що хочу отримувати вдвічі більше, ніж зараз». Цей сміливий підхід виправдовує себе, або коли ви не шукаєте роботу і можете вередувати, нічим не ризикуючи, або коли вас одночасно «хантять» більше трьох компаній. Всім рекрутерам відомо, що за володіння «зіркою» треба платити. Однак кандидатів, здатних ефективно використовувати стратегію «вдвічі» об'єктивно - не більше 1% від усіх. Якщо ж ви цілком собі «міцний», успішний працівник, яких на ринку досить багато, але при цьому перебуваєте в пошуку роботи, якщо до вас не стоїть черга з потенційних роботодавців, то стратегія «вдвічі» швидше відлякає роботодавців, і на друге інтерв'ю з великою часткою ймовірності можна не розраховувати.

За ті самі гроші Припустимо, ви знайшли вакансію мрії в компанії мрії. Словом, межа професійних бажань на сьогодні. При цьому в нинішньому місці крім заробітної плати вас нічого не влаштовує. Якщо ви розумієте, що зараз отримуєте дійсно гарну зарплату, а робота в новій компанії принесе вам професійне щастя, - то це той самий єдиний випадок, коли можна оголосити в якості ваших очікувань ті самі гроші, що маєте зараз.

Торг доречний Найбільш зваженим і, швидше за все, успішним буде підхід, коли на співбесіді ви називаєте суму з «бонусом» у 15-25% до поточної зарплати, сторгувавшись в підсумку до 10-15% надбавки. Дорослі серйозні люди скажуть, що це правильна і чесна позиція сторін по відношенню одна до одної. Судити, звичайно ж, вам.

На руки чи gross? Буває, що сторони, обумовлюючи розмір винагороди, забувають домовитися «щодо понять». Тому обов'язково уточнюйте, що саме ви маєте на увазі: фіксований або сукупний дохід, net (чистими, на руки, після сплати прибуткового податку) або gross (нарахована «брудна» сума до сплати ПДФО). Майте на увазі, що роботодавці зараз майже завжди мають на увазі gross (що поробиш, маркетинг і тут встиг «наслідити»), тоді як шукачі найчастіше net. Різниця значна. Ніхто нікого не обманює: кожен говорить про своє.

Премії та бонуси У продовження розмови: якщо ваша посада передбачає бонусну складову і, тим більше, значну, обов'язково проговоріть періодичність виплати, умови отримання, схему розрахунку і розмір. У прикладі вище роботодавець, можливо, має на увазі не тільки gross, але ще й сукупний дохід. А фіксована частина з цього становить лише 75%. Частина, що залишилася - негарантована премія. Ви дійсно можете її отримати при виконанні низки умов, особистих досягнень, хороших результатів у цілому по компанії. І після випробувального терміну. Знову ніхто нікого не обманює, просто не проговорили всіх тонкощів «на землі». Ніколи не соромтеся задавати занадто багато питань. Може, роботодавець і вважатиме вас меркантильним і підозрілим (хто знає, може їм такий співробітник якраз і потрібний), але це ваше життя і ваш гаманець, з якого Ви платите своє життя.

Бонусні річки та грошові берега Оцініть реальність отримання преміальних. Бонусна схема на папері може бути дуже привабливою, але виконати разом все умови іноді просто нереально. Іноді критерії суперечать один одному. Наприклад, на тиждень ви повинні робити 10 візитів до поточних клієнтів (тобто ви майже завжди будете поза офісом) і 40 дзвінків новим клієнтам на день. Жоден з показників не буде виконаний, а значить - не буде і бонусу. Або інший приклад, коли ваш бонус пов'язаний з ефективністю роботи підрозділу, на результати роботи якої ви ніяк не можете вплинути.

Пакети, повні пільг Крім окладу і бонусів, не забудьте про пакет компенсацій і пільг. Перший зазвичай складається з компенсації того, що ви витрачаєте у зв'язку з виробничою необхідністю (дзвінки по мобільному телефону зарубіжним партнерам, поїздки до клієнтів), і те, що компанія вам забезпечує для підтримки конкурентоспроможності на ринку праці (харчування, медстрахування, пільги на заняття спортом тощо). В залежності від вашої ролі в компанії одна і та сама опція може бути як пільгою, так і компенсацією. Так, надання корпоративного автомобіля HR-директору - безумовно пільга, а директору з продажу, в функції якого входять регулярні зустрічі з клієнтами - виробнича необхідність. Оцініть пропонований пакет. Чи покриває він витрати у зв'язку з роботою? Чи є в ньому важливі для вас і приємні (або статусні) додаткові опції?

Готівкові проти талонів Форма надання пакету - у натуральному або грошовому вираженні - також має значення. Деякі компанії куплять вам мобільний телефон (найчастіше - вельми непоганий), хтось буде платити «амортизацію» за використання вашого апарату, а інші - нічого, і доведеться йти на додаткові витрати з купівлі другого апарату. Або - компенсація за харчування. Одна справа - талони в корпоративну їдальню, які згорають, якщо їх не використовувати, і зовсім інша - певна сума грошей на місяць. Можна ж і заощадити.

Що ж вам в підсумку пропонують А тепер підсумуємо і проаналізуємо всі відповіді на питання, що ви отримали в процесі переговорів. Вийшла задовільна (або навіть приваблива) сума - приймайте пропозицію (природно, при аналізі всіх інших факторів). Не вийшла або залишилися «недомовленості» - краще не ризикувати. Роботодавець може просто щось не розповісти (чи свідомо порахувати, що це для вас неважливо). Ви можете посоромитися поставити запитання. Не буде задоволення ані у вас, ані у роботодавця.

Не тільки гроші Не варто змінювати роботу тільки заради грошей, спокусившись на привабливий пакет. Якщо в поточній роботі вас все влаштовує, то в новій можуть розкритися підводні камені.

http://www.vedomosti.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад