Як вишикувати чергу з охочих працювати у вашій компанії

Криза й інфляція ведуть до зростання безробіття, створюють ажіотаж на ринку праці. «Мій помічник запланував із десяток співбесід, піймавши мене в проміжку між відрядженнями, – розповідає Ігор Степанов, засновник компанії «Арт Піраміда Групп». – Виходжу з кабінету, очікуючи побачити чергу з претендентів на посаду офіс-менеджера. Але приймальня порожня! 90% претендентів не доходять до співбесіди – відсіваються після телефонного опитування чи тестів. Ті 10%, які проходять всі стадії відбору, стають нашими співробітниками, але часто залишаються вірними компанії лише до закінчення випробного терміну. Потім багато хто починає грати в зовсім іншу гру, що інколи закінчується «розлученням» із наслідками, які часом обчислюються сотнями тисяч гривень».
Згідно з дослідженнями американського Інституту Геллапа, у світі 63% опитаних незадоволені своєю роботою, 24% – дуже незадоволені. Разом 87%. В Україні теж приблизно 90% співробітників незадоволені роботою. Чому так відбувається? Компанії докладають неймовірних зусиль, витрачають великі гроші, створюють нові напрямки своєї діяльності й задають модні тренди, щоб роздобути клієнтів, але, коли мова заходить про добір персоналу, все віддають на відкуп HR. У підсумку добір, навчання та мотивація персоналу стають дуже витратним процесом як за грошима, так і за часом.
А тепер уявіть іншу картину. Біля входу у вашу компанію вишикувалася черга претендентів на кілька років вперед. Кандидати готові взятися до роботи, погоджуючись на мінімальні умови і розраховуючи на перспективу кар'єрного зростання. Тепер не ваша компанія залежить від співробітника, а співробітник пишається своїм місцем роботи, створюючи додаткову цінність собі та їй. Де знайти персонал із великим «хочу» і професійним «можу», і як зробити так, щоб спецаліст не лише прийшов до вас у компанію, але й залишився там надовго?
Для цього слід просувати бренд не тільки на своїх ринках, а й на ринку праці. Тут потрібен свій маркетинг і свої бюджети. Просування компанії як ефективного роботодавця необхідно не тільки для залучення претендентів, але й для вже наявної команди працівників. Таке ставлення до кадрів позитивно вплине і на клієнтів, які побачать, що їм треба буде працювати з найкращим персоналом на ринку. Це стане додатковою цінністю вашої компанії, її конкурентною перевагою. Адже відносини в бізнесі будуються на рівні стосунків між людьми.
Основою для створення бренду ефективного роботодавця може стати корпоративна культура. Можна виділити три її аспекти.
Перший – корпоративне навчання, яке доповнює особистий план розвитку кожного працівника.
Другий – корпоративні заходи, що поєднують команду за межами компанії.
Третій – візуалізація корпоративної культури в буклетах, сувенірній продукції та навіть в інтер'єрі.
Скрізь має бути єдина стилістика. У таких умовах співробітники самі стануть поширювати інформацію про вашу компанію вже власними інформаційними каналами. Ними можуть бути соціальні мережі, сайти з працевлаштування, клієнти, постачальники, ваш офіс і ваша реклама. На цій підставі готується план просування компанії на ринку праці, підбираються інструменти комунікацій і розробляється образ. Але, створюючи образ бажаного роботодавця, важливо пам'ятати: реальність має йому відповідати.
Ключове завдання – знайти ідеологічне ядро, покласти його в основу маркетингу для клієнтів та персоналу, а потім зв'язати ці поняття в корпоративній культурі. У підсумку отримуємо подвійний ефект. Клієнт готовий платити нам більше за сервіс, який забезпечує наш новий персонал, а персонал – працювати в рази ефективніше, усвідомлюючи сенс своєї діяльності, спрямованої на служіння клієнту. Економічний ефект від роботи такого мотивованого працівника може бути в чотири-п'ять разів вищим, ніж у середньому в галузі. Колись цим шляхом пішли компанії Zappos і Google. Ви хотіли б там працювати?

http://forbes.net.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад