Правила менеджменту: теорія зоопарку

Лев, мавпа, слон чи дельфін? Визначте, до яких психологічних типів належать ваші співробітники, і ви краще зрозумієте, як їх мотивувати.
Уявіть, що ваш офіс – зоопарк. Щоранку вам потрібно годувати тварин. І робити це так, щоб вони були не тільки слухняними, але й задоволеними. Адже звірі мають розважати публіку, яка заплатила за квитки, – клієнтів вашої компанії. А значить, треба подбати про те, щоб кожна тварина отримувала правильний корм.
Творчі співробітники вашого відділу продажів – це мавпи. Їм необхідне живе і яскраве спілкування. Кращий корм для них – банани. А ще мавпи потребують похвали.
Сильні, рішучі й наполегливі леви вимагають від оточення кращих результатів, робота має бути виконана з дотриманням жорстких термінів. Коли ви годуєте левів, не повертайтеся до них спиною, – ризикуєте стати жертвою.
Слонам, які просто шаленіють від збору та аналізу інформації, потрібні дані – це їхні овочі й листя. Вони хочуть отримувати «їжу» в тому вигляді, в якому їм зручно. І перетравлювати її не на людях, а у власній клітці. Якщо ви забезпечите слонам такі умови, то здивуєтеся, наскільки ефективними вони можуть бути.
Турботливі, товариські й добрі дельфіни хочуть бути корисними оточенню. Розповісти їм, як сильно вони допомагають іншим, – те ж саме, що нагодувати їх рибою.
Практично всіх людей можна розділити на ці чотири категорії. Давайте розглянемо їх докладніше.
Мавпи – продажі та маркетинг
Мавпи відрізняються прямотою та відвертістю. Вони рухливі, енергійні, володіють розвиненою інтуїцією. Це люди-ідеї, вони з ентузіазмом будують плани. Щоправда, з боку може здатися, що мавпи схильні маніпулювати іншими.
Вони звикли діяти швидко, часто спонтанні у прийнятті рішень. Мавпи намагаються не вникати в деталі, довіряють своїй інтуїції більше, ніж дослідженням. Співробітники цієї категорії люблять працювати в команді.
Мавпи ніби постійно женуться за мрією і здатні легко захопити нею оточення. Вони потребують того, щоб їх хвалили за досягнення.
Леви – керівники вищої ланки
Це прямі і водночас обачні співробітники. У відносинах із колегами і підлеглими вони демонструють твердість, вимагають високої віддачі, орієнтовані на кінцевий результат. Разом із цими позитивними якостями є й негативні. Леви можуть бути впертими, нетерплячими, жорсткими і навіть деспотичними. Вони прагнуть тримати під контролем і ситуацію, і людей.
Часто бувають непохитними у своїх рішеннях і вчинках. Їм подобається діяти швидко, зволікання їх дратує. Якщо інші за ними не встигають, вони розцінюють це як некомпетентність. Девіз лева: «Я хочу, щоб це зробили ідеально і просто зараз».
Леви – цілеспрямовані люди з міцними управлінськими навичками, які неодмінно домагаються виконання поставлених завдань. Вони можуть жонглювати трьома ідеями одночасно. І коли ретельно обміркували всі три – висувають четверту. Леви нагнітають напругу доти, поки вона не досягне найвищої точки. А потім відсторонюються і пускають все на самоплин.
Слони – бухгалтери та юристи
Слони потайливі й обережні. Вони наполегливо і методично вирішують проблеми, повністю занурюючись у розумовий процес. Вони здаються відстороненими, прискіпливими й критичними. Слони дуже бояться помилитися – для них важливо все зробити правильно. Тому вони надто захоплюються збиранням інформації. У спробах вивудити потрібні відомості вони ставлять безліч запитань і цікавляться деталями, доводячи мавп і левів до божевілля.
У рішеннях і вчинках слони вкрай обережні. Вони працюють поодинці – повільно і скрупульозно. Їхнє робоче місце має бути правильно організованим і впорядкованим. До слів слони ставляться скептично і вимагають, щоб інформацію їм надавали в письмовому вигляді.
Хоча слони чудово вміють вирішувати проблеми, приймати рішення у них виходить погано. Навіть якщо вже давно час щось вирішити, вони впевнені, що відомостей для цього поки недостатньо.
Дельфіни – HR-фахівці та операційні директори
Дельфіни відкриті, скромні, доброзичливі, надійні, завжди готові прийти на допомогу. Але іноді оточення сприймає їх як занадто згідливих, м’якосердих і поступливих.
Дельфінам важливе почуття власної безпеки та причетності. Як і слони, вони не поспішають діяти і приймати рішення. Причина зволікань – небажання ризикувати і потрапляти в незнайомі ситуації. Щоб прийняти рішення, дельфінам важливо знати, що відчувають інші люди.
З усіх чотирьох типів співробітників дельфіни найбільш дружелюбні. Вони прагнуть налагодити дружні стосунки з усіма. Дельфіни уникають міжособистісних конфліктів. Тому вони іноді кажуть те, що іншим приємно чути, а не те, що думають насправді. Вони – чудові психологи і завжди готові підтримати інших. Дельфіни вміють слухати, в їхній компанії дуже комфортно, і вони можуть розраховувати на підтримку інших людей.
Визначте, до яких типів належать ваші співробітники, давайте їм правильну "їжу" – і результати вразять вас.

http://forbes.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад