Як швидше освоїтися на новій роботі

Мало хто розуміє, що опинившись на новій території, варто перш за все її "оглянути" і освоїтися.
Тривалий і важкий етап пошуку роботи залишився позаду. Далі усе просто – треба освоїтися на новому місці. Проте для багатьох така проста справа виявляється непосильною. Нерідко співробітникам-новочкам не вдається навіть пройти випробний термін. Ці поради допоможуть вам пережити цей період гідно і, що найголовніше, з якнайменшим стресом.
Чужий серед своїх
Для тих, хто бажає влитися в новий колектив якнайшвидше, написано сотню порад. Найпоширеніші з них зводяться до правил хорошого тону: вітатися при зустрічі, посміхатися, бути привітними і уважними, спілкуватися з колегами в неформальній обстановці. Фахівці радять поспостерігати за стилем поведінки своїх нових колег і спробувати адаптуватися до прийнятого корпоративного стилю. Звісно, не варто з точністю копіювати манеру говорити чи одягатися, але "відповідати" в цьому випадку майже завжди означає "бути на рівних".
Ненав'язливе спостереження за колегами допоможе визначити елементарні правила робочого розпорядку: коли і де співробітники обідають, чи можна на робочому місці пити чай, де і як часто прийнято палити, чи існує в компанії дрес-код. "Не зайвим буде подивитися на проблему вливання в колектив із іншого боку – адже новий співробітник для сталого колективу є, так би мовити, "темною конячкою". Тому не форсуйте події, і дайте можливість людям придивитися до себе.
Проведіть дослідження
Виходячи на нову роботу, постарайтеся якомога більше дізнатися про компанію, де ви працюватимете, та її персонал. Вивчіть корпоративний сайт, придивіться до обстановки в офісі та співробітників, продумайте запитання, які слід поставити на етапі входження на посаду.
З сайту ви отримаєте інформацію про перших осіб компанії, дізнаєтеся про її цінності, становище на ринку. А ось про людей ви знаєте поки мало. Тут перший крок – розмова з лідерами думок. Вам пощастить, якщо відразу вдасться познайомитися на офісній кухні з потрібними людьми. В цьому випадку у вас буде уявлення, хай і не дуже об'єктивне, про тих, з ким вам належить працювати.
Краще відразу розділити усю отриману інформацію на суб'єктивну та об'єктивну. Далі виділити факти, які точно виявляться корисними. Наприклад, розпорядок дня, спільні походи на обід, звичка телефонувати чи писати в чаті, особливості проведення нарад і розпорядку співробітників (когось можна «впіймати» в чаті тільки ближче до вечора, а комусь краще телефонувати тільки вранці, перед виходом "у поля"). Усе це елементарні речі, але, як правило, саме вони дають найнеприємніший ефект, якщо про них не знати.
Просувайте себе
Подумайте: хто з колективу найбільше з вами взаємодіятиме? У чиїй допомозі ви маєте найбільшу потребу? Хто зможе підтримати вас на перших порах, а надалі влитися у вашу команду? Виходячи з отриманої інформації, сформуйте пул заходів. Похід в затишне кафе? У чудовий ресторан? Майстер-клас із приготування бурито? Чи більярд і боулінг? Це початок на шляху до формування лояльності аудиторії.
Покажіть свої здібності
Не намагайтеся відразу ж переконати працедавця, що, найнявши вас, він не помилився. Намітьте нескладне завдання чи невелике удосконалення, реалізація якого у найближчі декілька тижнів стане відносно легкою перемогою і принесе успіх. Це дозволить колегам переконатися у ваших здібностях, а вам – зміцнити впевненість у собі.
Згодом починайте будувати особистий бренд: не відтягуючи на себе увагу надовго, надайте факти про свою корисність. Чим ви можете бути корисними цим людям? Чому їм із вами буде цікаво працювати? Які їхні завдання ви зможете вирішити?
Ніколи не відгукуйтеся погано про співробітників
Однаково це стосується і клієнтів. Тримайте свою думку при собі. Якщо ви наважитеся поділитися своєю думкою з колегою, майте на увазі, що він має бути на 100% надійною людиною, тобто не інформатором, інакше ваша думка обернеться проти вас. Такий тип поведінки викликає недовіру у керівництва.
Встановіть довірливі стосунки
Найскладніший етап – встановлення довірливих стосунків. Покажіть, що ви прийшли в нову компанію з відкритою душею і без каменів за пазухою. Коли люди довіряють, вони найчастіше викликають довіру у відповідь.
Хочете стати лідером у своїй компанії?
Протягом першого місяця помовчіть. Багато хто не розуміє, що, прийшовши на нову територію, вони повинні, передусім, її "оглянути" та освоїтися. Зайва балакучість і прагнення до налагодження дружніх стосунків неминуче приведе до того, що вас відмітить керівництво і, можливо, не з найкращого боку. Такі співробітники стають пліткарями й інтриганами. Не потрібно пліток. Адже перемивання кісточок – заняття негідне, а вже для нового співробітника просто неприпустиме.
Не розмовляйте на особисті теми по мобільному, а тим більше по службовому телефону. У крайньому разі вийдіть із робочого приміщення, особливо, якщо ви працюєте в компанії з open-space. Прагніть ніколи не спізнюватися, пам'ятайте, точність – ввічливість королів.

www.ubr.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад