П'ять головних питань вашого новачка

Отже, сталося! Після розміщення вакансії на робочому сайті, пошуку та відбору найдостойнішого з кандидатів, ваш новобранець приступив до роботи. Поки він сповнений сумнівів і ентузіазму, але, якщо вам не вдасться відповісти на п'ять його головних запитань, замість ентузіазму у роботодавця залишаться лише сумніви.
Що ж потрібно відповісти на п'ять головних запитань вашого новачка:
1. Чого від мене чекають? Ніколи у відповідь на це запитання не підсовуйте співробітнику папку завтовшки в три пальці, де дбайливо зібрані посадові інструкції, положення про підрозділ, правила внутрішнього трудового розпорядку, статут компанії та інші солідні документи з часів царя Гороха. Ви ризикуєте тим, що людина або «загине» в цих завалах, або розгубиться – що саме з цього стосу виконувати і в якій послідовності. Постарайтеся (ви ж наставник) просто і доступно пояснити співробітнику мету його праці, коротко функціонал (інструменти, права та обов'язки) і з ким із колег потрібно тісно взаємодіяти для його виконання.
2. Що це дає особисто мені? Тут потрібно не тільки повторювати про зарплату і премію, але й про нематеріальне – перспективи, «батоги та пряники», які чекають на новачка на тернистому шляху, особливості корпоративної культури – що цінують, за що тиранять. Бажано заздалегідь дізнатися, що з вашого «нематеріального» цікавить його найбільше, щоб марно не розповідати про «космічні кораблі, що борознять простори Великого театру».
3. До кого мені звернутися, якщо виникнуть проблеми? Важливо узгодити з новачком, що у вас є проблемою, а що – робочим моментом. Потрібно розповісти не тільки, що робити, коли «все погано», а й до кого можна звернутися за допомогою. Чудово, якщо в компанії є наставництво, і хтось зі старожилів «догляне» за новачком. Якщо ж взаємодіяти за обов'язком служби доведеться з половиною компанії – поступово позняйомте його з відповідальними особами та розкажіть, до кого, з чим і навіщо потрібно підходити. Тільки не за один день, будь ласка.
4. Чи впораюсь я з роботою? Правильна відповідь – звісно! І далі потрібно розповісти про зрозумілу і прозору систему оцінки результатів роботи – хто, коли і за якими критеріями її робить і що відбувається з результатом. Якщо у новачка є сумніви чи щось незрозуміло щодо результатів своєї роботи – відповідь на попереднє запитання допоможе. Головне – не перегнути палицю і не залякати новачка, інакше точно не впорається.
5. Наскільки важливо те, що я роблю? Відповідь роботодавця на це запитання для новачка – встановлення пріоритету роботи в шкалі його цінностей. Порівняйте рівень його відповідальності у двох випадках: якщо він відчуває себе «гвинтиком у машині» або відповідальним за ділянку роботи чи бізнес-процес. Навіть якщо ця ділянка розміром із хустинку, а новачок хоче відповідальності – дайте її йому, нехай вчиться, старається. Але не потрібно робити з мухи слона, інакше колеги швидко повернуть новачка на землю, і ви втратите його довіру. Навіть найпростішу роботу можна описати так щиро і з любов'ю, що її захочеться робити довго і добре.
Звісно, у вашого новачка на випробному терміні може виникнути ще декілька десятків запитань – схожих і не дуже. Наберіться терпіння – ваш новий співробітник робить перші кроки у вашій компанії. І щоб шлях його в ній був довгим і світлим, допоможіть йому повірити і зрозуміти, що ця робота – найдостойніша відповідь на усі головні запитання його життя.

www.hrliga.com

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад