Виводимо роботодавця на чисту воду

Наводимо кілька прикладів питань роботодавцю. Питання можуть бути прямими, що називається, в лоб, і навіть провокаційними (там, де це виправдано). Така відкрита манера спілкування:
показує роботодавцю, що ви справді зацікавлені в роботі;
дає можливість отримати важливі відомості для прийняття рішення;
виділяє шукача в низці інших претендентів.
Користуйтеся цими перевагами, задавайте питання!
Як розвивалася дана позиція з моменту її появи у вашій компанії?
Нехай ейчар або потенційний керівник розповість вам про історію цієї посадової позиції. Як в ній виникла потреба? Чи росла чи її значимість з часом, чи розширювався функціонал? У яких проектах були задіяні фахівці, що займали цю позицію, якими були досягнення?
Мета питання: з'ясувати, чи є перспективи зростання в даній компанії. Якщо посада розвивалася, значить, і у вас буде простір для росту та кар'єри. Якщо позиція завжди була статичною, можна припустити, що так буде і надалі. До речі, не означає, що статичність - це погано. Для тих, хто прагне до стабільної роботи з ясними, незмінними цілями, це благо. Так що все залежить від ваших устремлінь і сподівань.
Як складалася кар'єра фахівця, який займав цю позицію останнім, і якими методами він досягав успіхів?
Навряд чи вам розкажуть про це докладно, але навіть відомості загального плану можуть бути корисними. Припустимо, вам дадуть відповідь, що фахівець Олександр М. пропрацював в компанії 5 років. Він прийшов на чисто виконавську позицію, і за 3 роки доріс до ролі координатора проектів. Успіхів він досягнув за рахунок доброго володіння методами проектного менеджменту і завдяки злагодженій взаємодії з вищим керівництвом. Ось. Тепер ви знаєте, що однієї компетентності для зростання в цій компанії недостатньо. Важливо зуміти підлаштуватися під стиль роботи керівника. Подумайте, наскільки ви схильні проявляти гнучкість.
Від чого ви отримуєте найбільше задоволення, працюючи тут?
Хороше запитання, оскільки воно звернене до почуттів і відчуттів співрозмовника: йому буде приємно розповісти про себе. Вам відповідь буде корисна з наступних причин. Співрозмовник (ейчар або потенційний керівник) розповість, що надихає його. А ви подумаєте, чи надихають вас ті ж самі речі. Можливо, ви почуєте, що найбільше співрозмовника захоплює командна робота і те, що колеги багато часу проводять разом (і у вихідні теж, на тренінгах, тімстрімах та інших заходах). Вас надихає командна робота, або важливіше, припустимо, нормований графік, і щоб вихідні ви спокійно проводили з сім'єю? Вислухайте, приміряйте на себе, зробіть висновки.
Які пріоритети у фахівця на цій посаді на найближчі 3 місяці?
Це важливо - знати, чого конкретно від вас очікують в найближчій перспективі.
Припустимо, ви почуєте, що в першому ж кварталі перед вами буде стояти 10 масштабних завдань, і всі - пріоритетні. Навряд чи це реально. Спробуйте на співбесіді наполягти, щоб пріоритети все ж були визначені, і подивіться на реакцію. Краще на співбесіді спробувати «прогнути» систему (і, можливо, переконатися, що її неможливо прогнути), ніж витратити час і сили на випробувальний термін і потім піти ні з чим.
Які труднощі чекають фахівця на цій посаді?
Це дуже хороше запитання - лакмусовий папірець. Вам розповідають, що труднощів, взагалі-то й немає, або називають несуттєві труднощі («буває, що на кухні немає кави і цукру») - це неправда. Труднощі є завжди.
Розсудливий керівник відкриє вам карти, хоча б частково. Тому що йому теж важливо розуміти, наскільки ви готові долати перешкоди. Вислухайте, подумайте, чи готові ви справлятися з озвученими труднощами. При цьому постарайтеся оцінити свої можливості максимально адекватно: не надто оптимістично, не надто песимістично.
Чи є у вас сумніви в моїй кваліфікації?
Виявити слабкі, з точки зору роботодавця, місця у вашій підготовці та досвіді - зможете переконати роботодавця у зворотному.
Звичайно, якщо вам не вистачає досвіду в конкретній області, з цим нічого не зробиш. Але ви можете переконати роботодавця, що необхідні навички ви опануєте в найближчі... (місяць, три, півроку). Ще варіант: зробіть акцент на якійсь своїй перевазі, яка, на вашу думку, виділяє вас серед інших претендентів (нехай буде компенсація відсутньої навички). Наприклад, ви на першу вимогу готові їздити у відрядження. Або ви говорите китайською, що може бути корисно при переговорах з постачальниками.

www.blog.trud.com

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад