7 способів зробити ваш мозок продуктивнішим

Точні та практичні поради з книги невролога Даніеля Левітіна, як влаштувати собі "інформаційне перезавантаження", щоб досягати більшого. З цієї книги дуже успішні люди "дізналися, як максимізувати власну креативність і ефективність шляхом організації життя так, щоб менше часу приділялося побутовим питанням і більше – корисним творчим речам". Для справжніх vip-персон це передбачає мати десятки службовців. Для нас із вами Даніель Левітін запропонував поради як забезпечити спокій, який дозволяє нашому мозку приділяти менше уваги речам незначним і концентруватися тільки на важливому:
1. Розкладіть речі по їх місцях. "Упродовж сотень тисяч років наша пам'ять розвивалася, щоб стежити за речами, які не рухаються, – фруктові дерева, колодязі, гори, озера", – пише Левітін. Ми не займалися перевезеннями щодня. Тому ми не орієнтовані на відстежування таких дрібних речей, як ключі від машини, стільникові телефони та гаманці. Ми втрачаємо їх і витрачаємо багато психічної енергії на пошуки. Що робити? Дайте таким речам "дім" – лоток або гачок біля дверей. Якщо можливо – заведіть дублікати речам, які не треба переміщати: окуляри для роботи і вдома, ножиці для кухні та домашнього офісу і так далі.
2. Створіть "гачки" для того, що ви хочете запам'ятати. Багато речей в житті ми робимо на автопілоті. Це один із способів нашого мозку економити енергію. Проблема в тому, що коли ви починаєте роботу, ваш мозок не збирається зупинятися, щоб нагадати вам що-небудь із того, що вам треба згадати. Але мозок включає тривогу, коли помічає щось нове. "Таким чином, використовуйте довкілля, щоб нагадати собі про те, що повинно бути зроблено, – пише Левітін. – Якщо ви боїтеся, що забудете купити молоко дорогою додому, покладіть порожню упаковку з-під молока на сусіднє сидіння вашої машини або в рюкзак, який ви носите в метро по дорозі на роботу". Ваш мозок розпізнає цю "замітку на полях" і перерве свою задумливість. Це зміщення у бік нового і несподіваного так само застає нас зненацька, як електронні листи чи текстові попередження. Використовуйте це у ваших інтересах і налаштуйте нагадування про важливі речі, яким би ви хотіли приділити деякий час, – побачитися зі старими друзями, влаштувати побачення з другою половинкою тощо.
3. Сплануйте велику мережу. "Оскільки наші предки жили в соціальних групах, які мінялися повільно, тому що зустрічали одних і тих же людей упродовж усього свого життя, вони могли утримати практично усі необхідні соціальні деталі у себе в голові", – пише Левітін. – Зараз ви можете працювати і взаємодіяти з сотнями людей, які чекають, що ви запам'ятаєте їх імена і деталі останніх розмов. Ваш мозок сам по собі не впорається з такою роботою. Отже, пишіть записки про те, з ким ви зустрічалися і про що говорили. Соціальні мережі (LinkedIn, Facebook) можуть допомогти з основними деталями і нагадуваннями про дні народження і річниці. Але для людського мозку працює правило: з очей геть – з серця геть. Плануйте регулярно переглядати свої контакти.
4. Фокусуйтеся. Людський мозок може перемикатися між завданнями, але це дорого йому обходиться в метаболічному плані. "Потрібно менше енергії, щоб фокусуватися, – пише Левітін. – Люди, які організовують свій час, фокусуючись на конкретних речах, не лише встигають зробити більше, але й менше втомлюються і нейрохімічно виснажуються". Якщо вас чекають рутинні операції – складіть схожі завдання разом. "Якщо ви збираєте пачку рахунків на оплату – просто платіть по рахунках, а не використовуйте цей час, щоб прийняти рішення на зразок переїзду в менш великий будинок або купівлі нового авто". Відкладіть ці рішення на інший час.
5. Проведіть підготовку й огляд. Звичайно, в ідеалі необхідно витрачати багато часу на фокусування на одній проблемі, але робоче місце рідко створене для цього. Багато менеджерів як очманілі носяться з одних зборів на інші подібно до школярів старших класів. Ви можете думати, що запам'ятаєте усе, що сталося на кожній зустрічі, але ви не запам'ятаєте. Ось чому психіатри працюють по 50 хвилин на годину. "Додаткові десять хвилин вони записують, що сталося, – помічає Левітін. – Тому, чим планувати щось, краще дайте собі десять хвилин, щоб записати, що треба зробити. Також через те, що перемикання уваги є метаболічно витратним, це хороша нейронна гігієна мозку, що дає йому час на відпочинок перед майбутньою зустріччю". В ідеалі наради тривалістю в одну годину повинні включати вільний час – десять хвилин на початку і десять хвилин у кінці зустрічі. Дайте такому підходу шанс. Рідкісну зустріч не можна стискувати, особливо, якщо люди стараються.
6. Не приділяйте увагу речам, що не мають значення. Ви мучитеся над своїм гардеробом або вибором продуктів? Якщо ваш мозок здатний прийняти стільки рішень за день – краще витрачати енергію на більш значущі речі. Звільніть ваш мозок тільки для тих операцій, які дійсно працюватимуть. У бізнес-ланчі просто вибирайте одну й ту ж страву (наприклад, салат Цезар). Ви будете їсти його знову і знову, приймаючи менше дрібних рішень, і приділяючи більше уваги речам серйозним.
7. Спіть. Сон – секретна зброя когнітивного успіху. "По низці запитань, пов'язаних не лише з мовою або математикою, логічними завданнями і просторовим мисленням, сон посилює формування і розуміння абстрактних стосунків. Частенько буває так, що люди прокидаються, розв'язавши проблему, яка здавалася невирішуваною минулого вечора", – пише Левітін. – Хороший сон сприймається кожною людиною по-своєму. Комусь найбільше подобається короткий дрімотний сон. Деякі люди сплять ніч через ніч, інші прокидаються на деякий час в середині сна. Дивіться самі, що більше підходить для вас, і зробіть такий сон пріоритетним. За це ваш щасливий відпочивший мозок буде дуже вам вдячний.

www.cluber.com.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад