Як оцінити результати співбесіди

Пройшовши співбесіду з роботодавцем або його представником, претендент може мати різні результати:
отримати пропозицію роботи або відмову в роботі;
налагодити контакти з роботодавцем, які можуть знадобитися у майбутньому;
отримати консультацію, яка може допомогти в подальших пошуках роботи;
пройти тренінг участі у співбесіді, отримати нові знання і відпрацювати навички, які можуть знадобитися в подальшому.
Вправний шукач намагається отримати максимум результатів від кожної співбесіди навіть у тих випадках, коли отримує відмову або просто розуміє, що роботу йому, швидше за все, не запропонують. Якщо після співбесіди ви можете чітко сформулювати і оцінити результати по кожному з зазначених вище чотирьох пунктів, то ви не дарма брали участь у співбесіді.
Типовою помилкою багатьох претендентів є пасивність у з'ясуванні результатів співбесіди. Найчастіше роботодавець закінчує розмову і не говорить нічого конкретного про результати співбесіди. Або обіцяє зателефонувати після зустрічей з іншими кандидатами. А його співрозмовник цим задовольняється, прощається і йде.
Досвідченому шукачеві роботи цього недостатньо. Він каже, наприклад: «Дякую. Але я був би дуже вдячний, якби Ви прокоментували, наскільки, на Ваш погляд, я підходжу як кандидат на вакансію?». Не потрібно поспішати вставати, краще поставити це запитання тоді, коли ще сидите. Іноді однієї цієї фрази достатньо, щоб інтерв'юер почав говорити.
Також доцільно уточнити, коли чекати дзвінка. І, аргументуючи тим, що вас в цей час буде важко застати (активно шукаєте роботу), домовтеся про те, що можете самі зателефонувати. Тоді ви, певною мірою, забезпечите собі можливість контролю за подальшим розглядом Вашої кандидатури.
Не кожному роботодавцю така наполегливість буде приємна. Але в більшості випадків вона спрацює на вашу користь. Ви не тільки отримаєте додаткову інформацію для правильної оцінки результатів співбесіди, але й отримаєте додаткові бали, показавши себе наполегливою і діловою людиною.
Ви можете поцікавитися у роботодавця, чи немає зараз і чи не очікується в майбутньому вакансії, для якої ви були б більш підходящим кандидатом. І чи не може він порекомендувати якесь інше місце роботи, де зараз є потреба в такому фахівцеві, як ви.
Також доцільно обговорити ваш можливий дзвінок у майбутньому на випадок, якщо з'явиться щось підходяще.
Вести таку розмову треба дуже привітно і доброзичливо.
Рекомендуємо використовувати роботодавців чи менеджерів з персоналу в якості безкоштовних консультантів. Не потрібно соромитися попросити в кінці співбесіди порад щодо поліпшення резюме. І у багатьох випадках вам не відмовлять і дадуть корисні підказки.
Можна ставити й інші запитання. Наприклад, сказати що вам, напевно, доведеться бувати на інших співбесідах і запитати, що ви могли б змінити і покращити в поведінці на співбесіді.
Можна також попросити поради, як краще продовжити пошук роботи. Або поцікавитися оцінкою обґрунтованості зарплатних очікувань.
Відповіді на перераховані вище питання були б цікаві багатьом претендентам. Але помилкова скромність або сором'язливість заважають їх отримати. Не соромтеся. У більшості випадків, ставлячи запитання, ви нічого не втратите, а тільки виграєте.
Шукачам, не надто досвідченим у пошуку роботи та самопрезентації на співбесіді, радимо брати участь у співбесіді навіть тоді, коли пропозиція не здається досить привабливою. З якою метою? Щоб потренуватися. При цьому важливо правильно налаштуватися, аби можливі невдачі не сприймалися як психологічні травми. Ведіть записи за підсумками співбесід. Фіксуйте, які питання задавалися. Оцінюйте і аналізуйте свої відповіді. І на цій основі відпрацьовуйте відповіді, які дасте, якщо подібні питання будуть задані на наступних співбесідах. Тоді кожна співбесіда буде своєрідним тренінгом. І ви обов’язково досягнете успіху!

www.dcz.gov.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад