Як сперечатися з керівником

Тільки самогубці суперечитимуть начальству. Так вважають погані співробітники. Якщо ви хочете розвивати кар'єру і приносити компанії користь, то слід навчитися заперечувати керівнику. Ці правила допоможуть донести свою думку, навіть якщо вона суперечитиме поглядам боса.
Як заперечувати босові, щоб він не звільнив? Це питання хвилює багатьох співробітників, зауважує співзасновник компанії DICE-T, яка займається коучингом і тренінгами з побудови кар'єри, Пол Гловер.
Керівник контролює повсякденну роботу підлеглого і може перетворити життя співробітника на пекло, але, що значно важливіше, бос визначає майбутнє працівника в компанії. Тому робити з начальника ворога – не кращий спосіб побудови кар'єри.
І все ж обов'язок хорошого співробітника – мати власний погляд на питання, підкріплювати слова фактами і доносити свою думку керівництву, навіть якщо ця думка суперечить поглядам боса. Якщо ви цього не робите, то чините керівнику ведмежу послугу, бо він міг би змінити свої погляди на проблему, якби почув від вас продуману і грамотно сформульовану точку зору.
Якщо у вас є власна думка, не поспішайте відмовлятися від неї лише тому, що керівникові вона може не сподобатися. Чи почують вас і який осад залишиться після розмови – залежить від того, в якій формі ви доносите інший погляд на питання. Пола Гловер радить, як правильно висловлювати незгоду з босом. Краще з ними ознайомитися, перш ніж робити необдумані дії, які можуть мати серйозні наслідки.
1. Ніколи не виявляйте неповагу до боса
Навіть якщо ви категорично не згодні з певних питань з керівником, ставитеся до нього/неї з повагою, як до людини, яка посідає високу посаду і несе відповідальність за компанію. Але при цьому пам'ятайте, що і ви вправі розраховувати на повагу з боку керівника.
2. Не сперечайтеся з керівником публічно
Якщо, звісно, не горите бажанням, щоб вас звільнили.
3. Обговорюйте розбіжності з начальником наодинці
Коли ви не згодні з рішенням боса, то звертайтеся до нього безпосередньо. Обговорювати ці розбіжності з учасниками команди або колегами – неправильно. По-перше, тільки сам керівник може змінити свою думку. По-друге, той, кому ви скаржитеся, може передати все босові. По-третє, ваше пхикання підриває командний дух.
4. Піднімайте питання у відповідний час
Кожен сприймає критику по-різному. І чим більш напружена обстановка, коли ви затіваєте суперечку, тим менша ймовірність, що вас почують і зрозуміють правильно. Сперечатися з керівником у розпал презентації або зустрічі з клієнтом безглуздо, тому що бос навряд чи сприйме зауваження прихильно. Затівайте розмову тільки тоді, коли є можливість обговорити корінь розбіжностей.
5. Не переходьте на особистості
Вибудовуйте діалог так, щоб ви разом із керівником боролися з проблемою, а не між собою. Дотримуйтеся професіоналізму, об'єктивності, конструктивності й – передусім – поваги, пояснюючи причину незгоди. І обов'язково запропонуйте альтернативні рішення.
6. Переконайтеся, що ваш начальник готовий сприйняти критику
Деякі керівники не сприймають іншу точку зору незалежно від того, добре вони управляють чи погано. У критичній ситуації зверніться до начальника вашого начальника. Пам'ятайте, ви повинні бути віддані організації, а не своєму начальнику. Якщо немає вищої ланки, то наступний пункт для вас.
7. Можливо, саме час піти
Якщо ви дотримуєтеся вищевказаних рекомендацій і все одно залишаєтеся непочутими, то, ймовірно, пора залишити цього боса.

www.work.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад