Скільки ви заробляли раніше?

«Скільки ви заробляли на минулій роботі?» Цей шкурний питання звучить на кожній співбесіді, а як правильно відповісти - знають одиниці. Почнете скромничати або обманювати - залишитеся ні з чим. Розповісте про екс-зарплату правильно - отримаєте посаду та бажаний оклад.
Сказати правду чи прикрасити дійсність? Як краще відповісти на питання про розмір компенсації на минулій роботі? Назвеш реальну цифру - потенційний роботодавець подумає, що тобі платили або занадто багато або занадто мало. Занизити - у підсумку запропонують стільки, скільки вже маєш на даний момент. Завищив - вирішать, що такий дорогий фахівець компанії не по кишені. Загалом, нелегка ця справа - розповідати роботодавцю про попередню зарплаті, особливо якщо на новій роботі хочеться отримувати більше. Як відповідати на ключове стратегічне питання, щоб відповідь влаштувала всіх?
Суть питання
У роботодавця є вельми вагомі причини цікавитися розміром колишньої компенсації співрозмовника. За словами керівника практики Corporate компанії Luxoft Personnel Наталії Марченко, дане питання фахівці з підбору персоналу задають для того, щоб визначити два важливих моменти, що стосуються кандидата, і багато в чому - убезпечити його від можливого розчарування в майбутньому: «Рекрутеру необхідно визначити, який рівень заробітної плати був у кандидата раніше, щоб співвіднести його з можливостями нинішнього роботодавця. Якщо пропозиція заробітної плати значно нижче, ніж було у цього фахівця раніше, то він «за замовчуванням» перебуватиме в ситуації дискомфорту. Навіть якщо, за його словами, він готовий йти на пониження в питанні матеріальної мотивації - йому доведеться «навчитися жити» на меншу зарплату. Це передбачає, що в компанію приймають заздалегідь «незадоволеного», «скривдженого» співробітника, у якого чисто психологічно може бути менше бажання працювати. Дана демотивация негативно позначиться як на фахівцеві, так і на роботодавцеві. Подолати її можна в тому випадку, якщо заздалегідь обумовити, що після закінчення випробувального терміну через певний час співробітника чекає підвищення заробітної плати згідно його очікуванням».
Крім того, зазначає Наталія Марченко, фахівець з підбору таким чином перевіряє, наскільки зарплатні очікування кандидата адекватні і відповідають його професійному рівню. Якщо зарплатні очікування фахівця не обгрунтовані, швидше за все, у працевлаштуванні йому відмовлять. «Як приклади необгрунтованих зарплатних очікувань можна навести надмірне підвищення в порівнянні з попереднім місцем роботи», - пояснює експерт.
Крім того, фахівці з підбору задають це питання, щоб зрозуміти, наскільки заробітні плати в компанії відповідають зарплатам на ринку праці.
За словами Наталії Марченко, часто це питання супроводжується низкою додаткових. «Наприклад, можуть запитати, з чого складався рівень вашої заробітної плати на попередньому місці роботи (оклад, бонуси, премії)? Від чого залежав рівень вашої заробітної плати? Чи могли ви вплинути нього? Яким чином? І так далі. Дані питання, по-перше, допомагають визначити рівень відповідальності фахівця - чи був він ефективний і націлений на отримання прибутку, по-друге - допомагають з'ясувати, як можна стимулювати даного співробітника за допомогою матеріальної мотивації - премій, відсотків від прибутку тощо », - розповідає експерт.
«Загалом не можна сказати, що кандидати відчувають особливі труднощі з відповіддю на дане питання або активно приховують інформацію про зарплатні очікуваннях. Це може бути проблемою для окремих фахівців, але не для ринку праці в цілому», - підсумовує Наталя Марченко.
Як відповідати?
Провідний консультант банківської практики рекрутингової компанії Marksman Анна Бенько зазначає, що відповідь на питання про зарплату на минулій роботі залежить від того, яка мета на даний момент стоїть перед кандидатом. «Якщо кандидат не в активному пошуку і прийшов на інтерв'ю з метою знайомства на перспективу, то найбільш логічним буде просто озвучити суму, яку він насправді отримує. Чому б і ні? Якщо кандидата в цілому все влаштовує на поточному місці, то, швидше за все, його зможуть мотивувати на перехід або суть позиції (більш високий грейд, розширення/зміна функціоналу або цікаві проекти) і тоді роботодавцю/рекрутеру просто необхідно розуміти рівень, нижче якого просто не буде сенсу пропонувати кандидату позиції, - говорить Ганна Бенько. - Якщо ж кандидат відмовиться озвучити свою зарплату, то є ризик, що роботодавець/рекрутер невірно її розцінять і в майбутньому не запропонують цікавий з точки зору завдань для кандидата проект, тому що порахують його занадто «дорогим».
Анна Бенько зазначає, що якщо ж кандидат перебуває в активному пошуку, то відповідь залежить від причини, через яку він шукає нову роботу: «Якщо вона не пов'язана з незадоволеністю рівнем компенсації, то можна озвучувати реально існуючі цифри. Якщо ж кандидат шукає нове місце роботи, оскільки його не влаштовує поточний рівень доходу, роботодавцю має сенс озвучити бажані цифри і сказати, що в них закладений невеликий «інкріз» по відношенню до поточного рівня. Наприклад: «Я б хотів розглядати пропозиції рівня NNN gross. Це приблизно на 15-20% вище мого поточного рівня».
«Хотіла б зауважити, що «зовнішнім» рекрутерам (співробітникам рекрутингових компаній) має сенс завжди відкрито говорити про поточний рівень зарплати, оскільки вони є консультантами кандидата на ринку. Вони працюють з різними клієнтами і мають уявлення про рівні компенсацій в компаніях, про те, яким чином кому краще підносити інформацію про зарплату кандидата, і наскільки гнучкий той чи інший клієнт в питаннях обговорення «інкріза», - підсумовує Ганна Бенько.
Робити ставку на чесність рекомендує і Наталія Марченко: «У ваших інтересах відповідати максимально чесно. У тому випадку, якщо зараз ви працюєте в компанії, де однією з умов праці є нерозголошення відомостей про заробітну плату, можна змалювати, з чого складається ваша заробітна плата (оклад, бонус, премія), а потім позначити приблизну суму, яка виходить при додаванні цих показників. Крім того, дуже важливо чітко позначити, яку заробітну плату вам хотілося б отримувати на новому місці роботи. Це свого роду фільтр для майбутніх пропозицій працевлаштування».
Також експерт рекомендує в якості бажаної заробітної плати озвучувати не мінімальний і не максимальний рівень компенсації, який ви згодні отримувати, а ту суму, яка здається найбільш оптимальною і комфортною. «Не варто заганяти себе в кут «нижніми» і «верхніми» межами, краще акцентувати увагу на перспективах і зростанні. Якщо в майбутньому ви розраховуєте на збільшення заробітної плати, роботодавця потрібно попередити про це заздалегідь. Найбільш правильним формулюванням в даному випадку буде: «Для мене комфортний такий-то рівень заробітної плати, в майбутньому я готовий розглядати підвищення на стільки-то», - радить Наталія Марченко.
Консультант департаменту «Банки та Інвестиції» хедхантинговой компанії Cornerstone Іван Бєлов під час співбесіди з потенційним роботодавцем рекомендує пам'ятати про наступні важливі моменти: «По-перше, будь-який співрозмовник буде прагнути до компенсації інформаційної недостатності (роботодавця про вас, вашої про роботодавця). По-друге, у роботодавця майже завжди є можливість перевірити інформацію про ваші офіційні доходи. Крім того, якщо ви маєте намір у майбутньому стати співробітником організації, де проходите співбесіду, не варто починати співпрацю з недомовок».
За словами Івана Бєлова, в даний час ринок зростає вже не настільки швидкими темпами, як десять років тому, і в багатьох професійних областях більш не відчувається нестачі кваліфікованих фахівців. Відповідно, немає настільки гострої боротьби за кадри і «переплачувати», «перекуповувати» роботодавці не готові: надбавка у розмірі 25% до поточного рівня доходів - максимум, на що варто розраховувати.
«У великих організація завжди є досить чітка система грейдування, тому в незалежності від вашої поточної фінансової компенсації роботодавець не зможе запропонувати більше або менше відповідного рівня оплати», - попереджає Іван Бєлов.
«На підставі даних пунктів ми рекомендуємо розповідати про поточний рівень винагороди настільки детально, наскільки це можливо. Не варто боятися даного питання і уникати прямої відповіді на нього, адже будь-які доводи про неможливість повідомити дану інформацію нічого крім здивування у співрозмовника не викличуть і можуть стати перешкодою для продовження продуктивного діалогу», - підсумовує Іван Бєлов.

www.e-xecutive.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад