Кар'єра: як не залишитися на все життя на початкових позиціях?

Все правильно кажуть: стартувати корисно з позиції стажиста або асистента. Але пам'ятайте: важливо не тільки виконувати свої обов'язки, а й прагнути до більшого. Якщо, звичайно, ви хочете домогтися професійного та кар'єрного зростання та реалізувати свої амбіції.
Завоювати довіру
Додам до вже сказаного: не просто виконувати свої обов'язки, але виконувати їх сумлінно. Не затримувати завдання по термінах (і самому на роботу не спізнюватися), здавати їх в тому вигляді, в якому вам доручили, а не як вийде, не кидати процес, якщо виникли якісь труднощі, а шукати способи їх вирішення. Так ви проявите себе як людина, яка відповідально ставиться до своєї праці і на яку можна покластися, не перевіряючи за нею постійно.
Як бути, якщо завдання не піддалося з першого наскоку? Не боятися перепитати! Одна зі зручностей початкової позиції - від вас не чекають, що ви вже у всьому розбираєтеся. Тому немає нічого соромно або неправильного, щоб уточнити, чи вірно ви всі зрозуміли, чи правильно буде, якщо ви зробите так або так. Якщо формулювати питання коректно, а саме, відразу пропонуючи варіант відповіді, а не в дусі "а як це зробити?", то будете справляти враження співробітника, який хоче вчитися та набиратися досвіду, і перспективного фахівця. А не просто виконавця.
Якщо ж проект виявився не по плечу, що ж - треба мати сміливість визнати свою помилку. Як часто кажуть, не помиляється той, хто нічого не робить. Озвучте самі керівництву, що і чому пішло не так і що тепер ви плануєте зробити, щоб виправити ситуацію. Бракує кваліфікації - попросіть поради. У більш досвідчених колег, з якими у вас добрі відносини, або у самого начальника - якщо, звичайно, його персона до цього розташовує.
Проявляти потенціал
Часто цитують Воланда з його "нічого не просіть, особливо у тих, хто сильніший за вас - самі все запропонують і самі дадуть". У мене чимало прикладів саме таких асистентів перед очима: які чесно виконували доручення, але жодного разу не запропонували свою участь у більш складному проекті. Тому як були впевнені, що це керівництво має розглянути можливості співробітника і запропонувати нові можливості. Не дивно, що через кілька років такі люди залишають свої робочі місця, та ще й з образою!
Фахівці з працевлаштування в один голос рекомендують не соромитися бути ініціативним. У розумних межах, звичайно ж. Не варто претендувати на те, щоб очолити програму, в тонкощах якої ви не розбираєтеся від слова "зовсім". Однак попросити когось із трохи більше вищестоящих, ніж ви, поділитися частиною її втілення - там, де ви впевнені у своїх силах - спробувати варто.
Зазначу, що мова не про прийняття на себе додаткових посадових обов'язків за ту ж саму зарплату. Однак якщо те, що ви і так виконуєте, можна, так би мовити, надбудувати, таким шансом має сенс скористатися. Наприклад, спробуйте ходити на зустрічі з тими, хто займає сходинку вище - і досвіду наберетеся, і знайомства, які можуть знадобитися в майбутньому, заведете. Або ви відповідаєте за підготовку звітів - намагайтеся не тільки збирати воєдино дані, але і перевіряти їх на предмет помилок або невідповідностей. Так ви зможете поліпшити свої знання про сферу діяльності і звернете увагу те, що ви можете більше, ніж просто копіювати таблички (а помилки в звітах майже завжди бувають!).
Займатися самоосвітою
Друга вища або курси з освоєння суміжних навичок в обраній сфері діяльності: теоретичні викладки та практичний досвід зайвими не бувають ніколи - як знати, де що знадобиться!
Немає можливості (за часом або фінансової) на платні семінари - не біда. В інтернеті можна знайти безліч цікавих і корисних статей і досліджень, які зачіпають найрізноманітніші аспекти всіляких професій. Слідкуйте за новинами вашої індустрії та за діяльністю інших компаній: та ідеї почерпнете, і на нараді у відповідь на чергову пропозицію саме ви зможете попередити, що аналогічну кампанію зараз розвиває організація-конкурент.
І навіть якщо не вийде застосувати впізнане на поточному місці роботи, далі в майбутнє ви вирушите з уже накопиченим багажем. Який, якщо правильно приладнати до нього ручку, не раз послужить вам добру службу.
А найголовніше, що потрібно, - це віра в себе і розуміння обраного шляху. Зрештою, кар'єра не завжди буває вгору. Часом не менш (а то і більше) цінно розвиватися горизонтально. І не прагнути всенепременно здійснити ланцюжок "асистент" - "молодший менеджер" - "старший менеджер" - "заступник начальника відділу", а стати справжнім докою у своїй справі.

www.etoya.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад