Співробітники-бумеранги - чи приймати їх назад?

Коли співробітник, який звільнився, хоче повернутися, керівника, природно, мучать суперечливі думки. Чому він вирішив так вчинити? Що його не влаштувало на новому місці? Він зрозумів, що інша компанія гірше?
Розмірковуючи над тим, чи варто приймати «бумеранга» назад, необхідно проаналізувати всі можливі плюси та мінуси.
Почнемо з позитивних моментів.
1. Співробітник-перебіжчик придбав в іншій компанії (навіть якщо він переходив туди на аналогічну посаду) нові навички та досвід, які він зможе з успіхом використовувати на «старому новому» місці. А якщо співробітник обіймав посаду вище колишньої і досяг успіху у виконанні відповідних обов'язків, то дати йому другий шанс безперечно варто. Крім того, найчастіше бумеранг повертається з новими ідеями та проектами. Між іншим, на Заході керівники завжди намагаються бути в курсі того, як складається кар'єра у колишнього співробітника. І робиться це не стільки з міркувань лояльності та особистої симпатії, скільки потім, щоб не упустити цінного фахівця. І при вдалому збігу обставин переманити його у конкурентів.
2. «Бумерангові» майже не буде потрібно часу на адаптацію в компанії - адже він приходить у вже знайомий колектив. Тим більше, своїм поверненням в рідні пенати і задушевними розмовами в курилці він буде тільки сприяти підвищенню лояльності інших співробітників – той, що повернувся, якнайкраще доведе, що в цієї компанії і керівник краще, і колектив дружніше, і робота приємніше.
3. Ви вже знаєте, що собою представляє такий співробітник. За той час, поки він працював у вас, ви встигли зрозуміти, яка він людина. Погодьтеся, від нього доводиться чекати менше сюрпризів, ніж від новачка.
4. Ваш «старий новий» співробітник буде всіляко намагатися виправдати надану йому довіру (яка в момент відходу могла похитнутися). І якщо грамотно скористатися цим прагненням, то можна отримати по-справжньому лояльного співробітника, якого не треба буде навіть додатково мотивувати. У всякому разі, в перший час.
«Співробітники, які повертаються в компанію, завжди більш лояльні, - вважає керівник відділу організаційного розвитку та HR компанії i-Free Фаїна Лернер. - І це цілком зрозуміло. Багато бенефітів, матеріальних і, головне, нематеріальних, які пропонує компанія, з часом стають гігієнічними факторами: співробітники їх перестають цінувати, вважаючи само собою зрозумілими. А йдучи на інше місце роботи, людина розуміє, що багато чого з того, до чого вона звикла, зовсім навіть не очевидно. І приймаючи усвідомлене рішення повернутися, такі люди починають розуміти, що саме привело їх назад, вони будуть більше цінувати культуру компанії та можливості, які в ній пропонуються».
5. Аналітики зазначають, що повернення колишнього співробітника в компанію - потужний інструмент психологічного впливу на клієнтів. Вони люблять мати справу з «бумерангами», бо розуміють - якщо людина повернулася в компанію, значить, вона дійсно хороша.
Зворотний бік медалі
Звичайно, крім очевидних плюсів, є і не менш очевидні мінуси. Наприклад, ніхто не знає, що на думці у співробітника, який повернувся. Бували в практиці вітчизняного бізнесу випадки, коли «колишні» поверталися тільки для того, щоб помститися та негативно вплинути на результати компанії. Щоправда, справедливості ради треба зазначити, що такі випадки - поодинокі. І їм зазвичай передувала негарна процедура розставання.
Не варто також приймати тих співробітників, які хочуть використовувати компанію як якийсь перевалочний пункт. Обчислити такого фахівця досить просто - потрібно тільки навести про нього довідки у його колег (і у вашій компанії, і в тій, в яку він йшов від вас). Вони скажуть вам одне і те ж - людина, зіткнувшись з труднощами, пасує і намагається йти шляхом найменшого опору. У даному випадку - намагається зрозуміти, на якому місці роботи потрібна менша віддача.
Безумовно, ставлення до «бумерангів» - один із знакових елементів іміджу компанії. Прийняти блудного сина з розпростертими обіймами - цей широкий жест допоможе формуванню прекрасної репутації, яку, як відомо, ні за які гроші не купиш. Але якщо співробітники будуть знати, що у вашу компанію легко повернутися, вони почнуть сприймати її як надійну гавань, яка буде чекати їх після будь-якого шторму. І захочуть, слідом за «бумерангом», відправитися у вільне плавання.
У будь-якому випадку, остаточне рішення залишається за вами. Співробітник вже зробив свій вибір і зробив спробу повернутися. Тепер ваша черга міркувати, аналізувати і робити висновки.

www.rabota.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад