5 запитань "з підтекстом" на співбесіді

"Це найпоширеніші і обридлі питання!" - скажете ви і будете праві. А ось чи знаєте ви підґрунтя цих питань і чи вмієте на них правильно відповідати - ось друге запитання. І на нього відповісти ствердно вже набагато складніше, пише rabota.ua.

Давайте ще раз подивимося на ці питання з різних сторін:
1. Що ви можете розповісти про себе?
Це питання задається практично на кожній співбесіді. Воно здається простим, проте, є дуже важливим. Навіть якщо презентаційні навички не входять у ваші прямі обов'язки, навик самопрезентації повинен бути вами відточений на 100%. Більшість співбесід починається з вашої самопрезентації. Проваливши її, ви ризикуєте зіпсувати перше враження про вас, яке впливає на підсумкову оцінку вашої кандидатури.
Якщо не феєрична самопрезентація, то структурована інформація вами повинна бути на співбесіді викладена виразно та чітко. Причому непродумана імпровізація самопрезентацію, як правило, не прикрашає. Найкраще самопрезентація ретельно відрепетирувати разом з відповідями на запитання, які після неї зазвичай задаються.
Після уточнення у рекрутера орієнтовного часу на самопрезентацію, вам потрібно описати професійний досвід, досягнення. Якщо ви багатогранна особистість, і у вас цікаве хобі, можна згадати і про це. Постарайтеся укластися в три-п'ять хвилин і не зім'яти закінчення презентації знизуванням плечей, розведенням рук і безпорадною реплікою в стилі "ну ось" або "якось так".
Підсумок: самопрезентація повинна бути підготовлена і відрепетирувана в декількох варіантах (коротше, довше, із відповідями і без).

2. Чому ви пішли (йдете) з попереднього місця роботи, що вас не влаштовувало?
Багато джерел радять: негативні оцінки колишніх колег, методів керівництва або компанії в цілому можуть поставити хрест на спробі отримати роботу. Тим не менш, ваша версія звільнення повинна вам самим здаватися правдою. Розповідати досвідченому рекрутеру про відсутність перспектив, всіма жестами підтверджуючи зворотне - заняття безперспективне.
Спробуйте переформулювати справжню причину відходу у нейтральній тональності. Приготуйте детальний варіант і його коротку версію. Почніть з останньої, щоб при необхідності, перейти до пояснень, не випадаючи із загальної канви.
Крім того, узгодьте вашу версію відходу з вакансією, на яку претендуєте. Якщо в ній написано "стабільна робота", а ви почнете розповідати про відсутність на минулому місці роботи перспектив кар'єрного зростання - це явне протиріччя. У кращому випадку вам доведеться пояснювати, куди ви будете рости на новому місці, якщо таких перспектив у компанії немає. Якщо вас не влаштовувала з/п, а в запропонованій роботі вона майже така ж - уточнення рекрутера вам гарантовані.
Підсумок: причина відходу має бути правдивою або близькою до правди і сформульована в нейтральних виразах.

3. Що ви знаєте про нашу компанію і чого очікуєте від роботи?
Два з трьох кандидатів на співбесіді не в змозі описати компанію, працювати в якій вони так хочуть. Нонсенс? Реалії ринку, на жаль. Рекрутер виходить з позиції - якщо ви дійсно хочете отримати цю роботу, вам не лінь пошукати інформацію про компанію і зрозуміти, що саме вас приваблює. Питання з подвійним підґрунтям. Перше - перевірка вашої працьовитості - не ліньки було витратити півгодини на Google для отримання та систематизації інформації. Друге - мотивація - що саме в інформації про компанію і вакансії привернуло вашу увагу і "привабило".
Підсумок: потрібно знати сферу діяльності та історію компанії (хоча б коротко) і узгодити свій досвід з вимогами вакансії і корпоративною культурою компанії.

4. Назвіть свої сильні та слабкі сторони.
Не потрібно "вивертати себе навиворіт", говорити, що "недоліків немає" і кокетувати. Оптимальним є спокійна правдива відповідь. У більшості випадків працювати доводиться в команді, тому ваша відповідь дає рекрутеру дві підказки. Перша - чи вмієте ви оцінити себе з боку і друга - чи можна ваші достоїнства-недоліки "вбудувати" у вже працюючий колектив.
Підсумок: просто назвати свої сильні та слабкі сторони, акцентувати увагу на шляхи і терміни подолання недоліків.

5. Які ваші життєві плани на 1 рік, 3-5 років?
Рекрутер знову-таки вбиває двох зайців. Перший - наскільки стратегічно ви мислите. Тому відповідь "не знаю" потрібно перетворити у ваші плани на рік, три, п'ять. Не факт, що все буде саме так, але струнка картинка корисна хоча б як привід для її обговорення. Головне - не перетворити плани на "повітряні замки". Другий - наскільки швидкість вашого просування узгоджується із зростанням, прийнятим в компанії. Друге може бути не настільки критично, якщо ви правильними відповідями на попередні запитання довели, що вам під силу рости навіть в стабільній компанії - у вас є досвід і відповідальність.
Підсумок: плани повинні бути, конкретні та логічні, викласти їх треба коротко з можливим обговоренням деталей. Особисті плани краще не розписувати, можна просто згадати.

На хорошій роботі цінують кмітливих і працьовитих співробітників, а тому "муки" на етапі співбесіди - це просто спроба відібрати кращих. Чим краще ви підготуєтеся до цих "мук", тим більше зрозумієте вимоги до майбутньої роботи, тим впевненіше зможете аргументувати свою "підходящесть" і, в кінцевому підсумку, отримати цю роботу.

rabota.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад