7 способів перемогти стрес на роботі

Ідея ставитися до роботи як до розваги може здатися парадоксальною, але навіть якщо поставлене перед вами завдання є нудним, воно тренує мозок.
«Є щось захоплююче в переході від незнання до знання. Інакше навіщо ви розгадує кросворди, вирішуєте судоку, граєте в шахи, читаєте детективи або навчаєтесь танцювати сальсу?»- ставить риторичне запитання психолог Нейл Фіоре. Навіть якщо ви ніколи не знаходили в роботі задоволення, в його новій книзі «Психологія особистої ефективності» ви знайдете методи, здатні будь-яку працю зробити менш виснажливим і більш творчим, а вас - підбадьорити і змусити розкинути мізками.
Перед вами сім головних методів ефективної праці, що зводять до мінімуму відволікаючі моменти та шкідливі звички. Хоча практично всі вони відомі вже протягом кількох тисячоліть, мало хто знає, як до них підступитися та правильно використовувати в роботі й побудові кар'єри. Трохи попрактиковавшись, ви навчитеся їх застосовувати.

Почніть сьогодні: перегляньте старі переконання, звички та недоліки і візьміть на озброєння ті, які довели свою ефективність у будь-яких умовах.
1. Займіться виправленням наявних звичок. У більшості випадків доведеться відмовитися від старих і виробити нові звички. Не втрачайте марночас, критикуючи себе за помилки. Подумайте, що можна виправити прямо зараз. Через п'ять секунд ви відчуєте, що подолаєте будь-які труднощі,та знайдете силу. Ось це і є ефективний тайм-менеджмент!
2. Замініть напругу відчуттям легкості - це закон зворотного зусилля. Якщо нам здається, що ми боремося, щоб вижити, ми лише повторюємо минулі помилки. Дозвольте дати «неправильну» пораду: «Якщо ви штовхаєте двері, а вони не відкриваються, спробуйте потягнути на себе. Не треба надриватися, просто потягніть на себе - і вони легко відкриються».
3. Концентруйтеся не у собі, а на завданні. Запишіть свої переконання у двох колонках: у першій - думки про минуле, майбутнє та зроблені помилки, у другій - думки про нагальне завдання. Студенти, навчені швидко переходити від его-орієнтованих думок першої колонки до питання «Що я знаю про проблему?» з другої, значно поліпшили свої показники на вступних та випускних іспитах. Потренуйтеся швидко переходити до другої колонки та концентруватися на справі.
4. Замість «Потрібно закінчити» скажіть: «Час розпочинати». Не потрібно хотіти робити те, що важко та неприємно. Але ви можете прийняти рішення розпочати та попрацювати хвилин п'ятнадцять. Піймайте себе на слові «треба» та зверніть увагу, як швидко в вас розгорається опір і роздратування. А тепер вибирайте: вирішувати проблему або розбиратися з наслідками бездіяльності. Помітили, як з'являються сили йти вперед?
5. Замість «Треба закінчити виснажливий і тривалий проект» скажіть: «Попрацюю-но я 15 хвилин». Чітко визначений час - найкращий метод боротьби з відволікаючими факторами, а перерви між роботою можна використовувати як заохочення: потягнутися, викинути непотрібні папери, перевірити пошту або СМС . Ви помітите, що мозок звикає концентруватися на 15 хвилин і вчиться швидко знаходити творчі рішення.
6. Знайдіть шлях до свого несвідомого, або свідомості «нічної зміни». Фрази на кшталт «Треба переспати з цією думкою» і «Подивимося, яке рішення прийде мені в голову» мають на увазі, що людина розслабляється та знімає напругу попереково-смугастих м'язів. Ви дозволяєте іншій частині себе - мудрій підсвідомості - зробити серйозний ривок і видати на-гора вірне рішення. Я ніколи не говорив своїй свідомості: «Треба закінчити книгу». Я просто говорив: «Я почну о 8 ранку і попрацюю 15 хвилин. А там видно буде».
7. Працюйте відповідно зі своїми вищими цінностями та поточними цілями. Переживаєте через критику начальства, пошук нової роботи, зависання в Інтернеті або дзвінок другу? Дев'яносто відсотків подібних думок містять застарілі помилки, які не відповідають вашій нинішній місії, посадовій інструкції, цілям і здібностям дорослої людини. Тільки-но на зміну примітивним застарілим стереотипам прийде рішення лицем до лиця стикнутися зі страхами та невпевненістю, вважайте, що свідомість і тіло повністю вам довіряють і підкоряються.
Активно використовуйте сім методів підвищення продуктивності праці. Зверніть увагу, що всі вони відштовхуються від сформованих поведінкових стереотипів і плавно переводять їх у нові, результативні реакції. Протягом тижня почергово присвячуйте цілий день одному з принципів і визначте, який з них є найбільш ефективним у вашій ситуації. Потім візьміть його на озброєння, поки не навчитеся швидко переключатися з застарілих негативних звичок на нові, які позитивно позначаться на вашому житті та кар'єрі.

shkolazhizni.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад