Три головних переконання власника, які заважають розвивати бізнес

Рано чи пізно розвиток будь-якого бізнесу впирається в головну перешкоду - стереотипи та мислення власника. Чому власник стає проблемою для бізнесу? І як слід змінити мислення, щоб перестати бути рабом своєї справи? Розповідає Руслан Хабібуллін.

Якщо ви - власник бізнесу, то, швидше за все, ви зараз дуже обурені: «Як це так?! Мій бізнес, і я ще для нього перешкода?!».

Я цілком погоджуся з вами, що це не так, тільки якщо нижче описана картина буде не про вас.

Адже напевно ви починали свій бізнес, щоб мати більші прибутки, багато вільного часу, можливість проводити час зі своєю сім'єю, подорожувати...

А що в реальності?

Ви крутіться як білка в колесі по 10-12 годин на день, без вихідних, у відпустці трапляється побувати раз на два роки і то на тиждень, до цього, як правило, додаються проблеми зі здоров'ям і сім'єю. Ось так, загрузнувши в плині справ свого бізнесу, власник вже й забуває про ті особисті цілі, заради яких він створював свою справу, не кажучи вже про те, щоб знайти час на розвиток свого бізнесу.

Спробуємо розібратися, які стереотипи мислення, які дії привели до такого результату, і що ж необхідно змінити.

«Я завжди доступний для клієнтів, співробітників»

Чи часто з вами трапляється таке, коли ви зайняті важливою справою або проводите час із сім'єю, раптом лунає телефонний дзвінок, який повідомляє вам, що терміново необхідно вирішити якусь проблему? І ось ви кидаєте все та починаєте вирішувати цю саму проблему.

Основний принцип особистої ефективності власника компанії - діяти за своїми правилами. Тим сильніше буде буксувати ваш бізнес, чим більше ви будете підлаштовуватися під клієнтів, співробітників, встигаючи робити при цьому менше.

Ваші особисті справи повинні бути на порядок приорітетнішими за клієнтів і співробітників. Розставляючи пріоритети, ви повинні займатися тільки тим, що у вас особисто виходить найкраще, а все інше аутсорсити, купуючи чужий час! Природно, той час, який ви купуєте, має коштувати менше за ваш.

«Бізнес - це тяжка праця»

Є робота, а є задоволення, і дуже часто можна почути від оточуючих, що ніколи не слід змішувати ці два поняття. А тепер задумайтесь ось про що. Близько 50% часу, який ми витрачаємо на активну діяльність, так чи інакше пов'язані з роботою, бізнесом. І якщо бізнес для підприємця лише джерело грошей, і він не приносить задоволення, не заряджає енергією, то чи можна вважати успішним такого підприємця, який витрачає півжиття на те, щоб «відпрацювати» іншу половину?

При цьому багато виправдовують таку ситуацію тим, що «немає вибору, треба заробляти на життя» або «зараз зароблю грошей, і потім почнеться справжнє життя». Але чомусь справжнє життя так і не починається.

Тому вкрай важливо змінити підхід - відразу будувати бізнес на тому, що вам подобається робити, на тому, що приносить вам задоволення. А для виконання інших справ завжди можна найняти того, кому подобається з ними справлятися. Ви без праці побачите подібний підхід у всіх найуспішніших бізнесменів, якщо ознайомитеся з їхніми біографіями.

Справа, яка не приносить вам задоволення, витягає енергію з вас. Неможливо досягнути серйозного успіху, займаючись «не своєю» справою.

«Я - найкращий працівник у своєму бізнесі»

Ключова проблема більшості малих бізнесів зовсім не співробітники, нестача коштів, конкуренти, небажаючі платити клієнти, а сам власник компанії, що працює не над бізнесом, а в бізнесі.

Робота над бізнесом передбачає постійний вимір і контроль ключових показників, якісне їх перетворення, впровадження нових ідей, стратегій зростання, пошук партнерів, розширення продуктового асортименту, автоматизацію та оптимізацію бізнес-процесів, натомість власники продовжують приймати замовлення, інвентаризувати склади, продавати товари, складати договори, лагодити сайт... І чим більший обсяг технічної роботи лежить на власнику бізнесу, тим сильніше він починає буксувати. Працювати повинен бізнес!

Навіть якщо ви наймете найталановитішого, найбільш здатного співробітника, вам все одно буде здаватися, що простіше все зробити самому, і з цією думкою власник продовжує працювати в бізнесі.

З цією проблемою рано чи пізно стикаються всі власники малого бізнесу. І єдиним виходом з цієї ситуації є зміна свідомості підприємця.

Першим кроком власник перестає бути технарем і стає менеджером, тобто вибудовує бізнес-процеси так, щоб вся поточна робота виконувалася чужими руками. При цьому на власникові залишається контроль над цими процесами.

Подальший перехід являє собою шлях від менеджера до директора, коли власник вибудовує системи для менеджерів, тобто чужими руками виконується не тільки сама робота, а й управління бізнесом.

На третьому кроці власник стає «справжнім» власником бізнесу, при цьому вибираючи собі одну з підходящих для себе ролей: інвестор (коли бізнес стає фінансовим інструментом, активом, в який вкладаються гроші), той, хто розвиває бізнес (коли власник займається побудовою мережі, роботою з регіонами тощо), той, хто розвиває технології (унікальність компанії, її правильний розвиток).

Ще одним фактором, що сильно гальмує розвиток бізнесу, є проблема делегування продажів. Суть проблеми полягає в тому, що навіть висококваліфікований менеджер з продажу буде продавати вдвічі гірше за власника бізнесу (така вже людська психологія, яка обумовлює різницю в підходах до справи між працюючим за наймом і підприємцем). Таким чином, коли власник передає функції продажів іншій людині, то втрачає половину продажів. Але і займатися продажами самому - це не задача власника. Ключі до вирішення даної проблеми криються в розширенні у міру зростання компанії штату співробітників, які займаються пошуком потенційних клієнтів і їх конвертації в реальні, і створенню системи збільшення числа потенційних клієнтів, тобто вибудовуванням до вас черги з клієнтів.

При створенні бізнесу головним завданням для власника стає - не стати рабом власної справи. Парадокс в тому, що якщо справи йдуть погано, то необхідно вкладати багато ресурсів, щоб їх поліпшити. Якщо ж справи йдуть в гору, то ресурсів треба вкладати ще більше, щоб бізнес розвивався. Тим часом бізнес повинен бути інструментом для досягнення того стилю життя, яким хоче жити його власник. Думка про перебудову процесів приходить до власника в той момент, коли власнику набридає з'являтися на роботі раніше за всіх, а йти - пізніше. І єдиний шлях до особистої свободи власника проходить через систематизацію роботи компанії.

Найвірніша ознака успішного бізнесу, якщо його власник в будь-який момент може відключити мобільний телефон, «викинути до біса» ноутбук і виїхати на півроку на острів в Тихому океані, при цьому бізнес буде так само стабільно працювати та приносити прибуток.

e-xecutive.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад