Як здати іспити на "відмінно"?

1. ПЛАН

Організуйте свою підготовку за чітким планом: у який час, коли та чим ви будете займатися, інакше сідаючи «трохи повторити», ризикуєте ходити по колу, повторюючи той самий білет. Обов'язково враховуйте свій тип: «сова» ви або «жайворонок», тоді процес навчання буде йти для вас найбільш гармонійно та з кращою ефективністю.

2. ПРАВИЛЬНИЙ СТАРТ

Коли наш мозок працює з максимальним навантаженням, дихання трохи вповільнюється, і йому доводиться справлятися із завданням в умовах кисневого голодування. Тому перед початком занять треба мозку допомогти, підхарчувавши киснем, за допомогою повного подиху йогів. Вправа ділиться на 3 частині. Спочатку при вдиху ми заповнюємо нижню частину (живіт), потім середню (діафрагму), потім - верхню (грудну клітину). Потім на декілька секунд затримайте подих і видихайте у зворотній послідовності, втягуючи відділи від верхнього до нижнього. Від 3 до 5 таких вправ дозволяють створити певний запас кисню в крові, щоб у процесі запам'ятовування не збивалося дихання.

3. ЗАОХОЧЕННЯ

Вигадайте собі заохочення: якщо я повторю цей розділ, то зможу трохи прогулятися й т.п. Адже усередині кожного живе дитина, для її життя - гра. Вона хоче розважатися, а якщо цього не одержує, то починає пручатися.

4. РОЗМАЇТІСТЬ

Міняйте рід занять кожні 40 хв.: стільки мозок здатен тримати концентрацію уваги на одному завданні.

5. УМІННЯ ВИДІЛЯТИ ГОЛОВНЕ

Встановлено, що в кожному тексті до 80% «води», і тільки 20% - головне, що важливо навчитися виділяти. Для цього читаємо текст шматками або абзацами та вибираємо найважливіше. Якщо це ваш підручник, розмалюйте його різними кольорами. Ще краще виписувати ключові слова, пов'язуючи їх стрілками, фігурками й т.п.

Ключові слова - це згустки інформації, які означають головне. Їх у свою чергу теж позначайте значеннєвими позначками та складайте у багатокольорові логічні схеми, іменовані «гроном» або опорним конспектом. Помічено, що краще користуватися овалами, а гірше всього сприймаються прямокутники.

6. БАГАТА УЯВА

Інформацію треба уявляти. Якщо ви за характером сприйняття візуал, треба уявляти малюнок (і навіть ставати подумки учасником подій - це особливо добре діє при підготовці до екзаменів з історії, географії), а якщо аудіал - звук. Але цей принцип не буде працювати при запам'ятовуванні нової інформації, якщо є пробіли в базових знаннях.

7. ПОВТОРЕННЯ

Прочитали блок тексту - перекажіть його вголос. Перше повторення повинне бути відразу після запам'ятовування, друге - не пізніше ніж через годину. Хоча б швидким переглядом підручника. В ідеалі добре ще раз переглянути перед сном і прокинувшись вранці. Але буває, що навіть після кількаразового повторення студенти не можуть відтворити матеріал на іспиті. Якщо ви знаєте за собою таку особливість, кількість переказів повинна бути більше кількості прочитань.

Якщо треба щось вивчити напам'ять, спочатку проговоріть текст голосно, потім напівголосно, потім пошепки. При зниженні звуку включається додаткова увага, що підсилює ефект завчання.

8. СПОКІЙ

Перенапружуючись, ви швидко виснажите свої резерви. Особливо важливо знімати напругу перед сном. Адже наша нервова система при порушенні дуже активна, а тіло пасивне. Варто поміняти ці стани місцями. Для цього можете потанцювати, поплескати в долоні. Якщо сон ніяк не йде, просто подивіться на полум'я свічки. Також для того, щоб бути спокійним, навчіться знижувати важливість. Якщо дуже хочете чогось домогтися, не бажайте цього занадто сильно, а поставтеся як до звичайного процесу. І тоді будете більш щасливим. Не бійтеся провалитися на іспиті: викладач добре почуває, що ви його боїтеся, і віднесе це на ваше незнання. Тому важливо не бути затиснутим і поводитися природно.

9. ВІРА В СЕБЕ

Обов'язкова умова для успіху - по-справжньому повірити в себе. Для чого щодня по декілька разів потрібно вимовляти формулу: «Усе, що думка вселяє мені, я можу зробити. Усе, що думка проявляє в мені, я можу одержати.». Далі необхідно постаратися домогтися стану чистої свідомості, свого роду порожнечі - ніби звільнити частину пам'яті для майбутньої роботи. При цьому не плутати вміння не думати з невмінням думати! І тільки після такої підготовки переходити до процесу запам'ятовування. Також під час підготовки повторюйте про себе аффірмацію «Мені все під силу».

10. ГАРНИЙ НАСТРІЙ

Якщо займатися немає настрою, то розпочинати краще з найбільш приємних і цікавих для вас предметів, а коли втягнетеся, приймайтеся за ті, які вчити не було бажання.



Джерело: http://www.segodnya.ua/

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад