Як знайти й отримати бажаного фахівця.
«Як думаєш, про що потрібно спитати директора заводу, щоб мене переадресували до фахівця з бюджетування виробничої лінії?» Це дивне запитання мені нещодавно поставила знайома, яка працює у сфері рекрутингу. Її клієнт вирішив перекупити працівника з конкуруючої компанії. Відповідно, потрібно було отримати координати цінного фахівця та поспілкуватися з ним так, щоб про це не дізнався його нинішній наймач.
План був такий – звернутися до директора, удаючи журналіста або аспірантку, яка пише науково-практичну роботу. Поставити кілька вузькопрофільних запитань, таких, щоб керівник не став на них відповідати, а відправив до фахівця. Познайомитися із потрібною людиною, з'ясувати, що може змусити її змінити місце роботи й лише потім переманювати.
Лови на живця
Існує цілий арсенал рекрутерських трюків, за допомогою яких можна привернути увагу кандидата, який у принципі роботу не шукає. Один із них – номінальне підвищення посади. Наприклад, якщо потрібен досвідчений менеджер із продажу, вакансію можна назвати «керівник відділу продажу» або навіть «директор зі збуту». Список обов'язків і розмір платні можна залишити без змін. Досвід показує, для наших співвітчизників у більшості випадків має сенс навіть номінальне просування службовими сходами. По-перше, спілкуючись із контрагентами, їм приємно представлятися із престижнішою посадою. По-друге, ще з часів існування Радянського Союзу визначення «директор», «начальник» і «керівник» у наших широтах означають повагу з боку знайомих. По-третє, якщо в майбутньому такий працівник знову вирішить змінити місце роботи, йому простіше буде отримати вищу посаду.
Ще один доволі ефективний трюк – дзвінок із проханням про рекомендацію. «Ловець персоналу» або навіть потенційний роботодавець звертається до цікавого йому фахівця, розповідає про вакансію та просить порадити когось із колег. Людину з досвідом, із кваліфікацією, яка заслужила гарну репутацію на ринку. «Не пам'ятаю випадку, щоб у відповідь на таке прохання людина не поцікавилася, чому їй самій не запропонували цю роботу. Якщо, звісно, прохання було сформульовано правильно», – розповідає директор компанії «Aga Recrutment» Аміна Варшавська. Такий початок розмови значно спрощує подальші переговори з кандидатом.
Виявляється, переважна більшість наших співвітчизників психологічно не готові до прямих пропозицій від хедхантерів. Якщо рекрутер телефонує людині, яка не шукає роботу, і одразу викладає свою пропозицію, остання або насторожується, припускаючи, що це перевірка на лояльність із боку нинішнього наймача, або вирішує, що це її зоряна година та просить позахмарну платню. Якщо ж інформація про вакансію спочатку пролунала як прохання рекомендувати колегу, а потім потенційний працівник сам запропонував свою кандидатуру, він і суму озвучать скромнішу, і у справжності пропозиції сумнівів не матиме.
Тести на сумісність
Коли контакт із кандидатом на заповнення вакансії встановлено, настає черга співбесід. У деяких компаніях співбесіди тривають довше, ніж власне пошук претендентів на працевлаштування. Спочатку з потенційним працівником спілкується менеджер кадрового відділу, потім майбутній лінійний керівник, директор департаменту, а то й country-manager. У деяких російських компаніях, які працюють на українському ринку, існує практика виїзних «відрядних» співбесід. Тобто, поспілкувавшись із керівництвом місцевої філії, кандидат на заповнення ключової вакансії вирушає до Москви на співбесіду з генеральним директором і координаторами напрямів. Утім, таку розкіш дозволяють собі тільки дуже великі бізнес-структури зі значними HR-бюджетами.
Зазвичай, якщо кандидатуру майбутнього працівника має схвалити людина, яка перебуває в іншій країні, інтерв'ю проводять дистанційно – онлайн або в телефонному режимі. Найчастіше перед співбесідою претендентові на заповнення вакансії пропонують виконати якесь практичне завдання та/або заповнити анкету. Багато компаній користуються онлайн-опитуваннями.
Дві очні співбесіди – це традиційний для нашої країни мінімум. Наприклад, у компанії «Київстар» здобувачі спершу проходять інтерв'ю із працівниками відділу персоналу, потім – з керівниками підрозділів. «Під час першої зустрічі слід виявити й оцінити особистісні якості кандидата, прояснити основні факти його біографії та трудового досвіду, зрозуміти, наскільки він зацікавлений у вакантній позиції та чого очікує від нової роботи, – пояснює начальник відділу добору персоналу компанії «Київстар» Ганна Кулаковська. – На наступному етапі проводиться оцінка професійного рівня кандидата та визначається наявність необхідних навичок і компетенцій. Тож на другій зустрічі присутній керівник підрозділу. У процесі оцінки ми використовуємо кейсові інтерв'ю, проективні запитання. Як додатковий інструмент застосовуємо особистісні онлайн-опитування».
Закономірно, що роботодавець, який витрачає чимало часу та ресурсів на підбирання кадрів, від тих, кого найняв, очікує ефективності й лояльності. Втім, як зазначає директор із персоналу ТОВ «Нова Пошта» Валентина Камрат, ефективність роботи працівника залежить від цілей компанії, від наявності ресурсів, необхідних для виконання поставлених перед ним завдань, і ще від того, чи він має бажання зробити більше, ніж вимагає керівництво.
Більшість наймачів звертають увагу не лише на професіоналізм кандидата, а й на його особисті якості. Мати справу із чварними, агресивними або депресивними суперпрофесіоналами не хоче майже ніхто. Тож скрупульозно збирають інформацію з минулих місць роботи, відгуки колег, керівництва, а віднедавна ще й вивчають профілі в соцмережах.
www.kontrakty.ua
Підготувала Мар’яна ЧОРНА
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
4145
5728
Робота в Кам’янці-Подільському
376
336
156
109
114
105
39
15
35
14
76
46
45
34
63
34
42
50
23
25
60
60
35
21
77
100
30
16
38
23
67
83
19
10
17
16
17
10
53
30
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Хмельницькому та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 23500 грн.
за даними Статуправління Jobs.km.ua
- 9675 грн.
за даними Статуправління
- Всі автомобілі Хмельницького на AVTO.KM.UA
- Продам | Спецтехніка
Claas, Lexion, Сільськогосподарська
Рік випуску: 2010
Цiна: 147 000 євро 6 591 480 грн.159 949 $ - Продам | Спецтехніка
John Deere, 8300, Сільськогосподарська
Рік випуску: 1998
Цiна: 45 000 євро 2 017 800 грн.48 964 $
Корисні сервіси
Новини .ua
На Ярмолинеччині відкрили меморіал пам'яті захисникам, які віддали життя за Україну
01.11 На меморіалі увічненні імена трьох воїнів...
У Кам'янці-Подільському придбають нові сміттєвози: вартість закупівлі - понад 20 мільйонів гривень
01.11 Планують купити п'ять нових спецавтівок.
Як зрозуміти, що корм не підходить коту: основні ознаки
01.11 Збалансоване харчування є фундаментом здоров'я вашого кота. Воно забезпечу ...
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...