Міфи кар'єриста-початківця

Міф 1. Об'ємне резюме виглядає вражаюче

Найчастіше цей міф народжується у свідомості молодих фахівців, які тільки-но закінчили виш, і, як правило, без особливо значного досвіду роботи. Тому, щоб приховати цей недолік, випускники намагаються включити в резюме якомога більше інформації про свої досягнення як в академічному, так і позанавчальному житті. Тут, як кажуть, всі засоби гарні: і шкільні олімпіади з російської мови, і спортивні медалі з плавання, грамоти за найбільш виразне читання віршів і т.д. У даному випадку це може піти не на користь кандидатові.

В ідеалі резюме повинно вміщуватися на одну сторінку і бути грамотним, упорядкованим і чітким без зайвих подробиць. Особливу увагу необхідно приділити структурі резюме і релевантності інформації щодо тієї чи іншої вакансії. Наприклад, ваші курси акторської майстерності навряд чи нададуть вам якусь перевагу перед іншими кандидатами, якщо ви шукаєте роботу в сфері фінансів, радить Ірина Ковальова, менеджер центру кар'єр Вищої школи менеджменту СПбДУ. Грамотне резюме буде свідчити про вашу організованість й уміння відокремлювати головне від другорядного, і у вас обов'язково з'явиться шанс згадати про важливі етапи вашої біографії особисто вже на співбесіді.

Міф 2. Достатньо одного резюме для різних вакансій

Як правило, випускник з дипломом на руках при пошуку роботи намагається використовувати будь-яку надану можливість улаштуватися до компанії його мрії, подає своє резюме і заповнює різні анкети на різні програми. Тому розповсюджена така думка, що, одного разу склавши грамотне резюме, можна його сміливо надсилати відразу на декілька пропозицій про роботу, до різних компаній і на різні позиції.

Не слід лінуватися, а варто докласти деяких зусиль, кожного разу надсилаючи своє резюме до тієї чи іншої компанії, продовжує Ірина Ковальова з Вищої школи менеджменту. Природно, що базові пункти - такі як освіта та ваш досвід - залишаться незмінними. Однак ваші знання, навички, особисті якості можуть змінюватись в залежності від тієї позиції, яку ви хочете отримати. Наприклад, креативність, комунікабельність, товариськість швидше допоможуть вам улаштуватися на позицію маркетолога, ніж фінансиста до тієї чи іншої компанії.

Таким чином, перед тим як відправляти своє резюме в компанію, більш ретельно вивчіть вимоги до позиції, на яку ви претендуєте, сформулюйте ті якості, які необхідні для даної вакансії, і визначте, які саме дані про себе необхідно включити у ваше резюме.

Міф 3. При влаштуванні на роботу важливо продемонструвати свою амбітність. Інакше не візьмуть

Безумовно, амбітність - важлива та цінна якість. Як відомо, поганий той солдат, який не мріє стати генералом. Однак, як вважає керуючий партнер компанії Job Search Coach Марія Саміулліна, не можна занадто «випинати» свій інтерес до зростання. Адже в даний момент роботодавець шукає співробітника на цілком конкретну вакансію й абсолютно не впевнений, що через рік буде готовий запропонувати вам нові обов'язки, повноваження та відповідальність.

Міф 4. Я відразу буду менеджером

На жаль, багато випускників вишів сприймають позицію менеджера як щось зрозуміле (у нас же був курс «Управління персоналом»!). І на жаль, не розуміють, що керувати людьми в теорії та на практиці - різні речі. Крім того, справжній менеджер - це й сам собі керівник, і керуючий бюджетом, і керуючий бізнес-процесами. Усе це приходить лише з досвідом. Досвідом від 2-3 років. А до багатьох взагалі не приходить, додає Марія Саміулліна. Так що починати з асистента та стажера не нерозумно. Нерозумно молодому спеціалісту півроку «стукати в ринок» з метою в резюме «менеджер».

Міф 5. Я відразу буду отримувати багато грошей

Цей міф старанно культивують самі виші, заманюючи абітурієнтів слоганом: «З нашим дипломом вас розберуть, як гарячі пиріжки, і високі зарплати вам будуть гарантовані».

І ось уже на співбесідах новоспечені молоді «пиріжки» вернуть носа від початкової зарплати менше 1000 у. е. А потім вже потенційний роботодавець починає вернути ніс від них самих, наклеюючи ярлик money oriented. Більш згідливі однокурсники в цей час здобувають досвід на стартовій позиції з невеликою зарплатою та через рік вже зможуть розраховувати або на підвищення, або на більш високооплачувану позицію в іншій компанії. Тому що їм уже є що продати - навички та досвід. А не «голий» диплом.

Але в цьому міфі є й частка істини, вважає Олексій Макуренков, керуючий партнер кадрового агентства Apriori. Якщо роботодавець бачить у людині без досвіду великий потенціал, він може запропонувати їй високу зарплату відразу, не чекаючи, коли молодий фахівець здобуде досвід. Хоча в цьому випадку для роботодавця виникає певний ризик: часто такі працівники швидко набираються досвіду і йдуть до інших компаній, знову ж таки заради більш високої зарплати. Взагалі, потрібно розуміти, що кожен роботодавець хоче бачити у своєму штаті стабільних співробітників, готових рости та розвиватися в компанії, а не тих, хто заради невеликого підвищення зарплати готовий змінювати роботу кожні півроку.

Міф 6. Краще піти вчитися на магістра, потім знайдеш кращу роботу

Бакалаврат та магістратура вважаються самостійними рівнями вищої освіти, тому бакалавр цілком може знайти роботу. Але багато вітчизняних роботодавці ще не звикли до поділу на бакалаврат і магістратуру, тому доводів на користь продовження навчання до ступеня магістра досить багато, вважає Юлія Котова, консультант з кар'єри та наставник з пошуку роботи Job Search Coach. Вона радить уже зараз спробувати влаштуватися на роботу за фахом: на початкову позицію, стажування або тимчасову роботу. По-перше, ви отримаєте досвід роботи, який дозволить вам претендувати на більш перспективну роботу після закінчення інституту. А по-друге, ви зможете зрозуміти, яка спеціалізація вам ближче. Адже сумніви часто викликані труднощами вибору спеціалізації в магістратурі.

Джерело: http://www.vedomosti.ru/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад