MBA за хвилину

«Найпростіший спосіб отримати щось попросити про це. І найскладніший»

Те, що ділові люди не вміють і бояться просити про допомогу, завдає їм масу складнощів, упевнена серійний підприємець Еріка Ніколь.

«Не витрачайте час на роздуми про те, що вам потрібно, просто попросіть про це. Попросити – найпростіший спосіб отримати бажане. Просіть дати вам контакти потрібних людей, просіть про рекомендації, просіть що-небудь пояснити. Це складно, але виправдано. Навчіться почуватися комфортно, звертаючись з проханням до інших людей, – тим паче, що успішні люди люблять допомагати».

«Спотикаються усі. Але тільки чемпіони, спіткнувшись, не котяться під укіс»

Не можна ховатися в кут, як дитина, зробивши помилку або потрапивши в скрутну ситуацію, вважає експерт «FastCompany» Джош Лінкнер.

«Навіть у найуспішніших людей трапляються невдалі дні. Ми усі спотикаємося, але справжні чемпіони не дозволяють усьому пуститися під укіс. Навпаки, вони дивляться вперед, діють чітко і здобувають уроки й вигоду з найскладніших ситуацій».

«Не фокусуйтеся на людях, корисних вам. Шукайте тих, кому можете згодитися ви»

Робочі контакти, знайомства, спілкування – усе це принесе набагато більшу користь, якщо фокусуватися на проблемах співрозмовників, а не на власній вигоді, упевнений експерт «Sales Machine» Том Сорсі.

«Нетворкінг – це не стільки про вас, стільки про тих, з ким ви спілкуєтеся. Якщо, зустрічаючи людей, ви думаєте над тим, як могли б допомогти їм вирішити їх проблеми, ви на правильному шляху. Можна не бути найцікавішим у світі співрозмовником, краще стати людиною, що вміє вирішувати проблеми. Допомагайте – і вам теж допоможуть».

«Помилки у бізнесі – попередниці інновацій і успіху»

Люди не повинні боятися міркувати про свої помилки, упевнений Джеффрі Стайбел, CEO компанії «Dun&Bradstreet Credibility».

«Ми потребуємо помилок. Помилки – попередниці інновацій і успіху, тому їх варто вважати головним компонентом будь-якої корпоративної культури. Наприклад, не варто брати на роботу людину, яка боїться розповісти про те, що колись у чомусь помилилася».

«Не надійтеся: ваша робота не говорить сама за себе»

Той факт, що люди часто обманюють самі себе, не є відкриттям. Важливіше знати те, що ця властивість людської натури дуже заважає роботі, вважає консультант з лідерства Крісті Хеджес.

«Не обманюйте себе. Ваша робота не повинна говорити сама за себе – це класична відмовка для тих, хто не любить займатися самопіаром. Насправді, незалежно від того, наскільки прекрасно ви виконуєте свою роботу, ви повинні вміти презентувати свій в неї вклад. Показуйте те, чим ви займаєтеся, розповідайте про те, чому це здорово і важливо. Не будьте невидимками».

«Хочете встигати все? Не робіть декілька справ одночасно»

Культивована багатьма мультизадачність не лише не допомагає продуктивній роботі, але й шкодить їй, упевнений серійний підприємець Ілля Позін.

«Якщо вам хочеться бути продуктивнішим у роботі, відмовтеся від спроби зображувати, що у вас вісім рук, і перемикатися з однієї справи на іншу. Якщо виконувати більше 10 завдань у день – повірте, продуктивність впаде. Як не дивно, жінки справляються з декількома справами одночасно краще, ніж чоловіки – але й їм краще концентруватися на чомусь одному».

«Розвиток команди важливіший від вдосконалення робочих процесів»

Багато керівників концентрують увагу на тому, щоб відлагодити робочі процеси й підвищити ефективність. Це важливо, але набагато важливіше й продуктивніше – вкладатися в навчання співробітників, вважає Майк Фільюоло, керуючий директор компанії «Thoughtleaders».

«Звичайно, налагоджувати процеси – це дуже важливо, особливо, якщо вони дійсно потребують удосконалення. Але стратегічно правильніше вкладатися в розвиток і зростання співробітників, оскільки саме вони впливають на робочий процес. Це посилить вашу команду, усю компанію і дозволить використати таланти кожного співробітника на 100%».

«Ваш головний актив – не люди, а вміння правильно ними управляти»

Відома всім фраза про те, що хороший колектив професіоналів – головна сила для будь-якого бізнесу, не відповідає дійсності, вважає віце-президент «Gartner Research» Ентоні Бредлі.

«Люди – не головний ваш актив. Навіть найчудовіші у світі люди – не краще, ніж професіонали. Звичайно, професіоналізм співробітників грає велику роль, але набагато важливіше те, чи зумієте ви цим розпорядитися. Чи зможете ви управляти своїми підлеглими, правильно розподілити повноваження».

«Ніколи не кажіть: «Якщо не впораєшся, я тебе звільню»

Страх бути звільненим за невиконане завдання може мобілізувати співробітника ненадовго, але в довгостроковій перспективі такі методи управління шкодять, вважає психолог Дженніфер Міллер.

«Ти можеш зробити кар'єру, впоравшись із цим завданням. Чи зруйнувати її. Вирішується твоя доля», – часто каже керівник своєму підлеглому. Звичайно, страх залишитися без роботи мобілізує – і людина здатна на багато. Але важливо розуміти, що подібні заяви руйнують організаційну культуру компанії. Вони фокусують увагу працівників не на справі, а на бажанні, щоб бос залишився задоволений ним. Нарешті, схильні до стресу люди не вчаться нічому новому».

«Відмінність кращих керівників у тому, що вони ніколи не припиняють навчатися»

Головна якість по-справжньому талановитих керівників – ніколи не припиняти навчатися на власних помилках і вірити у власні ідеали, каже консультант з питань лідерства Дженніфер Гарві Бергер.

«Навіть найкращі лідери роблять помилки і кривдять людей своїми словами і діями. Іноді вони навіть не помічають цього, на жаль. Їх відмінність від посередніх керівників у тому, що вони ніколи не перестають вчитися, завжди пам'ятають, що їм є куди рости. Вони пам'ятають слова Джонна Кенеді про те, що лідерство і процес навчання новому взаємопов'язані і не можуть існувати окремо».

«Ставте співробітникам питання: «Ким ти хочеш стати, коли виростеш?»

Найкращий спосіб мотивувати підлеглих – показати їм, що, працюючи саме з тобою, вони можуть реалізувати свої мрії та цілі, вважає фахівець з лідерства Пол Батц.

«Для того, щоб люди в команді працювали максимально добре, треба вивільнити їх підприємницький дух. Для цього дуже добре підходить запитання: «Ким ти хочеш стати, коли виростеш?» Навіть всередині корпоративної системи ви можете показати співробітникам, що їх робота, їх дух підприємництва і кураж можуть допомогти їм досягти заповітних цілей і стати тими, ким вони хочуть бути».

«Не дозволяйте вашим знанням обмежувати вашу уяву»

Великий досвід, висока кваліфікація і хороше знання ринку можуть гальмувати розвиток бізнесу, вважає співзасновник журналу «FastCompany» Уїлльям Тейлор.

«Хороше знання ринку, розуміння ризиків, до яких можуть призвести ті чи інші дії, є перешкодою для стратегії «А що, якщо?...», яка частенько буває виграшною. Інновації без ризику неможливі. Якщо ви хочете зробити щось нове, щось дуже цікаве й важливе, не озирайтеся на свій досвід і приклад інших компаній. Інноватори йдуть проти правил і винаходять свою галузь наново».

«Ніколи не критикуйте своїх співробітників»

Критика і розбір польотів – найгірші способи мотивувати підлеглих, вважає Ілля Позін, підприємець і засновник компанії «Ciplex».

«Не вказуйте людям на їх помилки. Ніхто не хоче чути, що він зробив щось не так. Якщо ви шукаєте демотиватор – тоді, звичайно, критика прекрасно підійде. Але якщо ви хочете мотивувати співробітників працювати краще, пошукайте обхідні шляхи для того, щоб вказати їм на промахи. Можна запитати: «Чи були твої дії кращим способом вирішення проблеми? Є ідеї, як варто було поступити?».

«Якнайменше управляйте своїм начальством. Сконцентруйтеся на роботі з підлеглими»

Менеджери витрачають дуже багато часу на те, щоб управляти тими, на кого вони працюють – начальством, власниками бізнесу, стратегічними партнерами і важливими клієнтами. І при цьому забувають про своїх колег і підлеглих, чого бути не повинно, упевнений Майк Фільюоло, керуючий директор компанії «Thoughtleaders».

«Опитування свідчать, що 39,9% менеджерів найбільше зусиль прикладають для управління тими, хто знаходиться «вгорі». 34,7% опитаних управляють роботою колег. Усього лише 25,92% респондентів основну частину свого часу і сил витрачають на те, щоб налагодити роботу у своїй команді, серед своїх підлеглих. Якщо ви – та людина, що управляє своїм начальством, постарайтеся перенаправити свою енергію на співробітників. Інакше, енергії на них може просто не залишитися».

«Відучіть своїх співробітників від фрази «Це не входить до моїх обов'язків»!

У кожного члена вашої команди є своя роль і свої обов'язки, але вони мають бути гнучкими, вважає Лінда Хілл, професор менеджменту й адміністрування Гарвардської школи бізнесу.

«Кожен співробітник повинен чітко розуміти, у чому полягає його роль в команді, його робота. Їм необхідно знати, що конкретно вони роблять для спільних цілей і який внесок роблять. Але, звичайно, ці ролі мають бути гнучкими. Навряд чи вам захочеться, щоб ваші співробітники казали: «Ей, це не моя робота» – у той момент, коли комусь з їх колег потрібна допомога».

«Успіх у бізнесі залежить не від ідеї, а від особи бізнесмена»

Мотиви відкрити свій власний бізнес можуть бути різними, але причина провалу майже завжди одна – новоявлені підприємці кидаються у свою справу, як у водойму, не вміючи при цьому плавати, упевнений бізнесмен і письменник Джей Гольтц.

«Багато новачків вчаться займатися бізнесом так, ніби хочуть навчитися плавати: просто стрибають у водойму і борсаються у воді. У них немає досвіду, немає знань, уміння управляти людьми і процесами – більше того, вони не знають, у кого запитати поради, до чиєї думки варто прислухатися. Є й інша причина невдач: не кожному дано бути бізнесменом. Бізнес не може потерпіти невдачу – програти можуть тільки люди».

«Надайте молодому керівникові більше свободи. І звільняйте, якщо він не впорається»

Головна проблема сучасних молодих менеджерів – їм не довіряють і не дають розвиватися, вважає президент компанії «Maddalone Global Strategies» Джо Маддалоне.

«Молоді менеджери й керівники скаржаться мені, що їм не надають свободи дій. Вони прекрасно знають, до чого прагнуть і як цього домогтися, – але керівництво не дає їм шансу побути самостійними і проявити себе. Дайте їм шанс, і не щадіть, якщо вони ним не скористаються. Повірте, ви будете здивовані, наскільки вони сфокусовані на результаті, і як швидко посилиться їх лояльність, якщо ви, як мінімум, запам'ятаєте їх імена».

«Криза й рецесія? Саме час почати свій бізнес»

Головна помилка підприємців-початківців полягає в тому, що вони дозволяють нестабільній фінансовій обстановці зупинити їх, вважає експерт «Inc і Business Week» Кімберлі Уайсул.

«За статистикою, шанси підприємців на успіх не залежать від того, стартували вони під час буму чи за часів кризи. І в того, і в іншого періоду є свої переваги й недоліки. Окрім фінансової обстановки є безліч інших чинників, що впливають на успіх бізнесу. Не вірите – запитайте у творців «FedEX», що запустили цю компанію під час кризи 1973 року, або у Біла Гейтса, що заснував свій бізнес у 1970 році. Під час кризи вам буде легше знайти висококваліфікованих професіоналів. У вас буде менше конкурентів, і ви встигнете зміцніти. Врешті-решт, вартість оренди офісного приміщення буде нижчою».

«Якщо робота команди не приносить результатів, у цьому завжди винен лідер»

Робота приносить плоди тільки у тому випадку, якщо керівник точно знає, чого хоче, і правильно доносить свої побажання до підлеглих, вважає CEO компанії «Max-Ventures» Майкл Фойер.

«Ви повинні точно знати, якого результату хочете досягти. І розповідати про це команді – не сподівайтеся, що вони здогадаються самі. Привчіть їх звітувати про проміжні результати. Не концентруйтеся на одних тільки недоліках – у якийсь момент співробітники можуть почати ігнорувати вас. І ставтеся до членів колективу як до дорослих людей, вони не недбалі діти».

www.slon.ru

Підготував Анатоль БАС

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад