Як морально підготуватися до звільнення?

Цей рік обіцяє бути важким для бізнесу, і багато керівників розуміють, що їм доведеться скорочувати витрати та штат. Однак вони хотіли б діяти як хірурги, а не як м'ясники.

Як підступитися до проблеми скорочення штату - цим питанням задаються багато начальників. «Подивіться правді в очі та почніть діяти якомога раніше, - рекомендує Алекс Пратт, автор книги Austerity Business. - Якщо щось пішло не так, ситуація з часом буде тільки погіршуватися. Коли ділове середовище всерйоз почне змінюватися, вам доведеться швидко переоснащувати свій корабель у відповідності з новими умовами. При цьому не намагайтеся розтягнути хворобливі заходи на кілька етапів. Ріжте відразу, на повну глибину. Якщо ви будете відрізати по маленькому шматочку з місяця в місяць, це справить сильний деморалізуючий вплив на колектив».

«Вибрати, кого звільнити, а кого залишити, дуже непросто, - ділиться досвідом Ян Гуден, директор з операційної діяльності консалтингової компанії Chiumento. - Керівники, які роблять це вперше, відчувають справжні муки. Вони мають справу з конкретними людьми та при цьому повинні залишатися об'єктивними. А якщо підійти до звільнення упереджено, можуть виникнути юридичні проблеми. У вас повинен бути чіткий мотив, на підставі якого ви хочете звільнити саме цю людину».

Девід Феррабі, керуючий директор консалтингової компанії Able and How, підкреслює: «Людям необхідно пояснити проблему розумно та по-людськи. Треба організовувати збори, на яких співробітників проінформують про плановані заходи. Часто буває так: нічого не підозрюючи люди виявляють, що їх звільнили, лише коли пропуск на парковку виявляється недійсним. Справа керівника - бути чесним, порядним і делікатним. У першу чергу необхідно проінформувати тих, кого це безпосередньо стосується, потім - інших».

Гуден рекомендує всім керівникам, залученим у процес звільнення, бути послідовними, щоб не створювати плутанину та не давати помилкових надій. «Логічні нестиковки тільки ускладнять і без того неприємну ситуацію, - говорить він. - Деякі менеджери намагаються дистанціюватися від проблеми, заявляючи, що вони тільки передають накази згори. Це неправильно: у таких випадках вони є представниками своєї організації».

За словами Пратта, керівники при скороченні штату часто намагаються прийняти найпростіше, але не найкраще рішення: «Є дві речі, які через особливості їх впливу на грошові потоки можна скоротити швидко. Це витрати на маркетинг і навчання. Але в період економічного спаду вам особливо важливі відносини з клієнтами та співробітниками. До того ж тривіальні рішення можуть виявитися марними. Класичний хід - скасувати безкоштовну каву в офісі. Але при цьому серед співробітників поширюється страх, і деморалізуючий ефект виявляється непропорційним».

Феррабі застерігає від необдуманих заходів, які ще більше програють від поєднання один з одним: «Погано, коли для когось становище погіршується, а комусь поруч дають премії».

До речі, дуже складний період настає вже після того, як скорочення проведене, попереджають експерти. Зазвичай люди турбуються про тих, хто потрапив під скорочення, а тим часом менеджеру слід подумати передусім про тих, хто залишився.

«Ті, кого не звільнили, на короткий час відчують полегшення, - каже Гуден. - Але незабаром вони зрозуміють, що умови погіршилися, переваг стало менше. Ваше завдання - будь-яким способом відновити довіру в команді та не допустити зниження продуктивності».

Джерело: http://www.vedomosti.ru/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад