Чому вас не беруть на роботу?

Здобута освіта, досвід роботи і достатня кваліфікація не гарантують сьогодні стовідсоткового працевлаштування. Хочете знати чому? На практиці існує 10 моделей поведінки кандидатів, які призводять до гарантованого провалу співбесіди. І проблема тут не в структурі інтерв'ю, оцінці компетенції, відповідях на запитання рекрутера, а в трансльованій при переговорах поведінці.

Модель № 1. «Брехунець»

Тип кандидата, що найчастіше зустрічається – «брехунець». Він складає гарну легенду, продумує її до найдрібніших подробиць, щоб потім презентувати себе у всій красі. Але тут часто трапляються провали. Як би ви не приховували інформацію, вона все одно відкриється роботодавцеві. Краще промовчати про ті обставини, які здаються вам особистими, ніж говорити неправду. Внутрішній контроль слабшає у міру прихильності до відкритого спілкування. Чесність цінується зараз більше, ніж ідеалізація свого образу.

Модель № 2. «Соловей»

Кандидат, який використовує модель поведінки «соловей», запам’ятовується надовго. Приємний, милий, має чудово складене резюме. Справляє враження справжнього професіонала. Але вся його увага зосереджена на власній персоні. З одного боку, в цьому немає нічого поганого, але з іншого, він безвідповідальний у прямому розумінні цього слова. Репутація для «солов’я» важливіша за проблеми компанії. Ретельна підготовка до співбесіди, безумовно, необхідна. Але для роботодавця важливіше інтерес і мотивація, ніж доповідна автобіографія кандидата. Заявка від керівника на вакансію вимагає відповіді на певний перелік питань. Співбесіда – це лише спосіб познайомитися, отримати коротку інформацію про професійну придатність кандидата до запропонованої роботи.

Модель № 3. «Зірка»

На зоряну хворобу страждають не тільки представники шоу-бізнесу, але й звичайні претенденти. У якийсь момент кандидат розуміє, що він – «зірка», гідна більшої зарплати та кращої посади. Розмовляти слід тільки з директором, а заповнювати анкету у відділі кадрів – це нижче його рівня.

Кожен кандидат вважає свою кваліфікацію, освіту, досвід винятковим, але раптом виявляється, що за день менеджер з персоналу може отримати до сотні резюме подібних кандидатів. Гордість та зайві амбіції – не найкращі помічники у пошуку роботи. Іноді потрібно вміти не тільки прикрашати, але й применшувати свої досягнення.

Модель № 4. «Скупий»

«Скупий» орієнтується при виборі роботи на один показник: «Скільки?». Подивившись на дозвіллі сайт з вакансіями про роботу, він робить простий висновок: якщо всі хочуть 3000-4500 грн., то чим я гірший? І неважливо, що немає досвіду та закінченої вищої освіти. «Скупими» стають, як правило, новоспечені випускники вишів. Звичайно, висока вартість життя підштовхує на отримання заробітної плати, достатньої для комфортного існування. Проте очікування повинні відповідати реаліям ринку.

Модель № 5. «Кар'єрист»

«Кар'єрист» відразу цікавиться: «А коли я стану керівником?». Запропонована вакансія цікавить його лише в якості трампліну для побудови професійних сходів. Чим більше перспектив побачить кандидат при зустрічі, тим сильнішою буде його мотивація до досягнення власних цілей. Випускники вишів часто змінюють роботу та дістають відмови саме з цієї причини. Проста робота здається їм принизливою, управлінська – привабливою та принадною. Побудова кар’єри та професійний розвиток – це цілком зрозуміле прагнення людини до зростання і самовдосконалення. Але для грамотної кар’єрної стратегії недостатньо одного бажання, необхідний досвід і професіоналізм, який напрацьовується роками.

Модель № 6. «Лінивець»

«Лінивцеві» потрібна робота з об’єктивних причин, але працювати у нього немає ані мотивації, ані бажання. Лінь є показником відсутності мотивації до роботи, що виконується. Вона служить індикатором внутрішнього або зовнішнього неблагополуччя. Можливо, кандидат не встиг повноцінно відпочити на минулій роботі, і життєва необхідність примушує його влаштовуватися в нове місце. Правда, буває категорія кандидатів, у яких лінь є нормальним для них станом. У радянські часи їх називали такими, що «дармоїдствують» та проводили з ними виховну роботу. У сучасній українській дійсності цю функцію виконує економіка й саме життя.

Модель № 7. «Літун»

«Літуна» знають всі з причини частої зміни роботи без очевидних причин. Проте на практиці з’явився його новий різновид – той, що «заблукав». «Літун, що заблукав» – це кандидат в стані стресу, який зривається з насидженого місця, кидає стару роботу і з’являється у вас в офісі. Сам не знаючи навіщо, але з проханням: «Візьміть мене на роботу, будь ласка!». Психологічна криза, матеріальні проблеми, потреба розвитку підштовхують людей до зміни професії та роду занять. Кандидати не завжди чітко усвідомлюють свої цілі та в гонитві за роботою біжать за будь-якою вакансією, що знайшлася. Завданням менеджера персоналу є також професійна орієнтація людини, що вирішила змінити професію. Рішення про вибір роботи повинне бути ретельно продуманим і позбавленим імпульсивності.

Модель № 8. «Прогульник»

«Прогульник» (або постійно відсутній) – модель поведінки, що зачіпає значний пласт кандидатів. Під цю категорію потрапляють жінки з маленькими дітьми і студенти. Потенційні прогульники при працевлаштуванні цікавляться можливістю відсутності на роботі для отримання лікарняної або учбової відпустки. Трудове законодавство передбачає право працівника на учбову відпустку, відпустку без збереження заробітної плати й оплату листків непрацездатності, проте для всього є розумні межі. Не варто з першого дня демонструвати свою зацікавленість компанією лише через те, що вона надає соціальний пакет. Комерційні компанії живуть за рахунок продажів і не завжди можуть собі дозволити таку розкіш, як постійно відсутній працівник.

Модель № 9. «Смердючка»

Кандидат «смердюча» виділяє різкі запахи: духів, поту або цигарок. Як правило, співбесіди з таким кандидатом тривають протягом декілька хвилин. У сучасних офісах, де співробітники сидять дуже близько один до одного, будь-який різкий аромат може викликати у колег роздратування та неприязнь. Одяг повинен виглядати охайно, після цигарок слід користуватися жувальною гумкою, а дорогі парфуми потрібно використовувати помірно і доречно. Є чимало історій, коли через недотримання правил особистої гігієни гарні та цінні фахівці діставали відмову при працевлаштуванні.

Модель № 10. «Мовчун»

Млявий і безініціативний кандидат. Він не ставить питань на співбесіді. Неохоче розповідає про себе. Сидить в затиснутій позі або схрестивши руки, неначе захищаючись. Мотивація до роботи виражена слабко. Менеджеру з персоналу доводиться витягати з нього інформацію щипцями. Мотивація до роботи забезпечує 50% успіху при проходженні співбесіди в компанії. Пасивне мовчання лише ускладнює роботу рекрутера. Якщо ви дійсно зацікавлені в роботі, виявіть до неї цікавість.

Пам’ятаєте, що будь-яку з наведених вище моделей поведінки легко змінити. Головне –знайти в собі причину невдач. Якщо ви впізнали в одному з прикладів себе, не зневіряйтеся, а просто усуньте причину. Гарний настрій, доброзичливість і робота над собою зроблять диво. Довгоочікувана вакансія не примусить себе довго чекати. Успіхів у працевлаштуванні!

За матеріалами http://career.lutsk.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад