Негативне стимулювання персоналу
Негативне стимулювання, безумовно, має право на існування. Адже іноді зустрічаються працівники, утриманський настрій яких починає домінувати над позитивними якостями. Замінити їх в даний момент через певні причини неможливо, а позитивна стимуляція не дає очікуваного ефекту.
Деякі керівники вважають, що підлеглі працюють краще якщо їх «тримати в страху», боячись отримати покарання працівники будуть ефективніше працювати і не допускати простою. Це - невірна установка. Весь хід історичного процесу довів, що рабська праця (а саме вона в максимальному ступені заснована на страху) не може бути ефективною.
Страх з його типовими проявами виникає в ситуації, яка сприймається як загрозлива. Страх заважає людям зосередитися на вирішенні поставлених завдань ані перед ситуацією, ані під час неї. Потрібно враховувати, що відчуття психологічного хвилювання (і супутні йому тремтіння, підвищене потовиділення і так далі) - додаткова перешкода працездатності.
Якщо здатність до навчання або працездатність співробітника погіршилися через страх, то є дві можливості допомогти йому. По-перше, співробітник може пройти відповідний тренінг (тривалий і дорогий захід), по-друге, можна просто уникати умов праці і навчання, які викликають страх.
Критика повинна стимулювати дію людини, спрямовану на усунення недоліків та упущень. Це можливо лише за умови повної об'єктивності.
Можливо, замість того, щоб критикувати працівника, який зробив помилку, більш доречним і ефективним буде спільно зайнятися виправленням ситуації. Потрібно чітко визначити проблему; детально описати, що потрібно робити співробітнику, щоб мінімізувати проблему. Необхідно висловити впевненість у здатності працівника належним чином змінити ситуацію.
Використовуючи негативне стимулювання важливо слідувати правилам:
1. Уникати дій, що виходять за рамки Трудового кодексу.
2. Чітко формулювати причину покарання і вказувати, як можна було його уникнути.
3. Не карати співробітника негайно, перебуваючи під впливом негативних емоцій, викликаних його провиною. Необхідно проаналізувати ситуацію і встановити чи є провина співробітника.
4. Пам'ятати, що несправедливе покарання - сильний фактор демотивації.
5. Не слід висловлювати співробітнику зауваження, догану за погану роботу перед всім колективом - це принижує людину. І ймовірність того, що він буде працювати краще, зменшиться. Тому, висловлюючи догану, керівник повинен особисто говорити зі співробітником і бажано наодинці.
6. Не влаштовувати «розбір польотів» у присутності підлеглих того, кого караєте. Наслідки показового «розносу» цілком передбачувані і практично невиправні.
7. Не допускати різкого тону.
8. Не наносити особистих образ тому, кого критикуєте.
9. З'ясувати точку зору того, кого критикуєте.
10. Проявляти доброзичливість, створювану за рахунок ослаблення обвинувачувального акценту, внесення елементів похвали, шанобливого ставлення до особистості того, кого критикуєте.
11. Не припускати категоричних вимог визнання помилок і правоти критикує.
12. Робити акцент на можливість усунення недоліків.
13. Демонструвати готовність прийти на допомогу.
14. Планувати спільно з тим, кого критикуєте, вжиття заходів щодо усунення недоліків.
15. Не припускати критичних зауважень за спиною.
16. Не припускати після критики зниження вимог до продуктивності.
17. Вдаватися до такого заходу якомога рідше
18. Закордонні дослідники вивели таке правило - на кожне критичне зауваження має припадати по п'ять компліментів.
Завдання керівника полягає в тому, щоб після застосування дисциплінарних впливів "не вбити" в працівнику бажання добре працювати.
Види негативної стимуляції не настільки різноманітні, як позитивної. Для початку можна провести з працівником відповідну бесіду (в коректній, зрозуміло, формі). Крім того, Трудовий кодекс передбачає такі види покарання за дисциплінарний проступок, як зауваження, догана і звільнення з відповідних підстав.
До негативної стимуляції персоналу можна підійти творчо, головне при цьому дотримуватися почуття міри, такт і діяти суворо у відповідності з Трудовим кодексом. Наприклад, можна заснувати «Дошку ганьби». На ній побічно, без вказівки персоналій, описувати ситуації, які необхідно викоренити (при цьому обов'язково має бути пояснено, що саме погано і чому).
Потрібно чітко усвідомлювати, що конфлікти - це частина нормального процесу адаптації в трудових відносинах. При цьому основна умова залагодження конфлікту - сторони повинні дозволити один одному зберегти своє обличчя.
Джерело: http://www.hr-portal.ru/
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
4145
5728
Робота в Кам’янці-Подільському
376
336
156
109
114
105
39
15
35
14
76
46
45
34
63
34
42
50
23
25
60
60
35
21
77
100
30
16
38
23
67
83
19
10
17
16
17
10
53
30
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Хмельницькому та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 22069 грн.
за даними Статуправління Jobs.km.ua
- 9675 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Новини .ua
На Красилівщині рідним полеглих захисників передали державні нагороди
06.02 Вшанували подвиг трьох воїнів.
Держгеонадра провели аукціон з продажу спецдозволу на видобуток питної води неподалік Хмельницького
06.02 В торгах взяли участь два підприємства.
«Командир стояв з нами у перших рядах»: у Хмельницькому попрощалися з Героєм Іллею Вісловим
06.02 Серце захисника зупинилося 2 лютого...
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...