Як залагодити конфлікт поколінь у колективі?

Конфлікт поколінь - розповсюджене явище. У робочих умовах різниця у віці може стати причиною розбіжностей. Однак експерти наполягають на тому, що протиборство поколінь можна направити в продуктивний напрямок.

За результатами дослідження маннгеймського Центру європейських економічних досліджень, продуктивність праці є вищою в тих компаніях, де в одній команді працюють представники різних поколінь. "Вони впливають один на одного дуже плідно, - пояснює керівник дослідження Томас Цвік. - Якщо доповнити сильні сторони молоді, до яких відносяться цікавість, новаторство, гнучкість, якостями старших співробітників, то вийде оптимальна комбінація".

З роками приходить досвід, і підвищується почуття відповідальності перед своїм роботодавцем. Але ж саме цих якостей іноді так не вистачає молодим колегам. "Формування колективів за змішаним принципом повинне стати цілеспрямованою стратегією менеджерів", - упевнений німецький експерт Цвік. До речі, за даними того ж дослідження, у Німеччині лише 20 відсотків компаній послідовно використовують такий підхід.

"Ветерани" і "діти епохи цифрових технологій"

Чому ж стосунки між представниками різних вікових груп іноді розвиваються далеко не товарисько? За словами консультанта з питань кар'єри Христини Зігерт-Андерс, причина конфліктів поколінь криється в розходженнях систем цінностей, стилю життя та роботи. Фахівцями з розв’язання робочих конфліктів уже розроблена класифікація співробітників за віковою ознакою.

Так, "ветерани" праці, народжені в першій половині минулого століття, відрізняються особливою любов'ю до дисципліни. "Представники наступного покоління, народжені між 1945 і 1964 роками, проявляють набагато більше самостійності, - пояснює експерт. - Далі йдуть індивідуалісти. А ось народжені після 1980-го року - діти епохи цифрових технологій".

У співробітників різного віку немає єдності з багатьох питань. Чи важливо приходити на роботу вчасно? Чи обов'язковою є фізична присутність в офісі, якщо можна виконувати роботу вдома? Як вирішувати спірні питання: в особистій розмові, по телефону або за допомогою sms? За словами консультанта, ці дріб'язки свідчать про кардинальні розбіжності в стилях роботи, і вони можуть стати причиною виникнення непорозумінь і великих конфліктів.

Жовторотики проти стріляних горобців

Начальник молодший за підлеглого - саме такий розклад, за словами Христини Зігерт-Андерс, є поширеною причиною конфлікту поколінь. "Класична помилка молодих начальників полягає в тому, що вони приймаються за довірену їм справу із завзятим ентузіазмом, що властивий молодим, - говорить експерт. - При цьому вони всім своїм виглядом говорять: "Я - найбільш розумний і талановитий". Молоді керівники часто випромінюють самовпевненість і думають, що знають усе краще за інших і не цінують досвід старших за віком співробітників.

У такому випадку образи та непорозуміння просто запрограмовані. Посада шефа, за словами консультанта, ще не гарантує привітного прийому та негайного визнання професіоналізму начальника з боку старших за віком підлеглих. Повагу до себе потрібно завойовувати не словами, а справами. Тому на першому етапі Христина Зігерт-Андерс рекомендує пройти спеціальні курси підготовки для новоспечених керівників і не забувати про почуття такту в спілкуванні зі старшими за віком.

Однак не завжди провина лежить на плечах молодого співробітника. Як зазначає консультант, старші колеги часто починають порівнювати себе з молодим шефом. Вони дивуються, чому крісло начальника дісталося іншому. "Суперництво та професійна заздрість можуть затьмарити клімат у колективі", - застерігає німецький консультант.

Молодому начальникові буває складно реалізувати нову ідею. Він повинен бути готовим до того, що "стріляні горобці" сприймуть будь-які нововведення з недовірою. З такою ситуацією часто стикаються співробітники компаній, де давно не проводилися зміни.

Ідеальних не буває

Як же примирити співробітників різних віків? У першу чергу, радить Христина Зігерт-Андерс, необхідно створити відкриту корпоративну культуру, засновану на повазі один до одного. Щоб цей принцип не залишився порожнім звуком, необхідно влаштовувати спеціальні тренінги, надаючи співробітникам платформу для дискусій під керівництвом тренера. Важливо, щоб у них брали участь представники різного віку. "У процесі взаємного навчання вони навчаться цінувати один одного", - упевнена Христина Загерт-Андерс. Головне - не списувати конфлікти між співробітниками тільки на різницю у віці. Адже причини можуть полягати зовсім в іншому".

Джерело: http://www.dw-world.de/

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад