Будуємо кар'єру без емоцій

Емоції - не найкращі помічники в будівництві кар'єри, особливо деструктивні, тим більше, якщо їхнє джерело - ваш власний начальник. Хочете зберегти і нерви, і роботу - вчиться з ними справлятися та переводити в потрібний для вашого успіху напрямок.

Психологи давно довели: з будь-яким почуттям, навіть дуже сильним, можна впоратися - пом'якшити його або змінити емоційний акцент. Ненависть теж піддається логічній обробці, та й немає такого начальника, відносини з яким не можна поліпшити. Більше того, зробити це необхідно, якщо ви й надалі збираєтеся з ним працювати: негатив до особистості керівника поступово перейде на все, що вам доведеться робити під його керівництвом. Починати необхідно з себе.

Робота над собою

Щоб припуститися помилок і не погрішити ситуацію, кадровий психолог Олена Сумяшнікова не радить вступати з «об'єктом» у діалог:

- Найпоширеніша помилка в цій ситуації - одразу ж намагатися налагодити з шефом спілкування. Обдурити керівника навіть невеликої компанії дуже важко - він відчує фальш, і навіть якщо до цього ставився до вас нормально, відносини зіпсуються. Ви його терпіти не можете, так для чого наступати зі штучною доброзичливістю? Перш ніж налагоджувати діалог, необхідно звести до мінімуму саму ненависть.

Тут і розпочинається робота над собою. Звичайно, людина ви зайнята, робота у вас складна і відповідальна й зовсім немає ані сил, ані часу, ані бажання займатися нескінченними аутотренінгами або переконувати себе у власній неправоті, намагаючись відшукати приємні риси в несимпатичній вам людині. Але ніхто й не примушує цього робити: можна піти іншим шляхом, який психологи називають «ситуаційним».

Від ненависті до любові всього один крок. Але в цьому випадку про любов мови не йде, тому кроків буде цілих сім - їх можна використовувати окремо або всі одразу. Кожен з них характеризується певною ситуацією, у яку необхідно поставити себе та свого ненависного шефа. Так радять американські бізнес-психологи.

Крок 1: спільна справа. Постарайтеся влаштувати для себе та начальства спільну діяльність у рамках роботи. Це може бути загальний проект - написання статті в співавторстві, розробка одного клієнта, розрахунок одного бізнес-плану... Якщо постаратися, це вийде в будь-якій професійній області. Зробити такий крок зазвичай просто – достатньо довідатися, над чим зараз працює шеф, і «влитися».

Чим складнішим є проект і чим більше він вимагає часу, тим ефективнішим є метод. Якщо керівник при цьому ще й професіонал, вам буде вигідно з ним попрацювати та набратися корисного досвіду. Тут вже не до особистих емоцій.

Крок 2: перезавантаження. Підходить для людей з міцними нервами. Суть у тому, щоб викликати шефа на відкритий, емоційний конфлікт, щоб досхочу насваритися, дозволити виплеснутися всьому негативу, що нагромадився на його адресу. Клин часто вибивається клином, і, скинувши напругу, багато хто зрозуміє: сильна ще недавно ненависть якось підтанула.

Крок 3: сміхотерапія. Можливо, ваш шеф смішно лається по телефону із замовниками? Або вибирає занадто веселі краватки? Або має сміховинну ходу? Не можна ненавидіти людину, над якою можна посміятися. Ввімкніть почуття гумору відносно шефа. Будь-хто рано чи пізно дає привід для жарту, головне, цей привід роздивитись та від душі посміятися. Є ризик, що ненависть поступиться місцем зневазі, але остання є кращою.

Крок 4: обман. Позбавитись ненависті допоможуть маленькі хитрощі: ні, не варто сильно брехати, але злегка пообманювати нелюбиме керівництво - це дуже корисно для власної нервової системи. Ось він сидить, ненависний, у себе в шикарному кабінеті та навіть не підозрює, що двогодинні переговори з клієнтом ви ударно провели за сорок хвилин, а інший час насолоджувалися кавою з морозивом. Тільки не перестарайтеся на шкоду роботі, інакше почнете ненавидіти шефа вже за справу.

Крок 5: чуже лихо. Абсолютно щасливих людей не буває. І ваш шеф, такий самовдоволений на вигляд, напевно засмучується через щось. Добре б уточнити факти - хвороба, проблеми з близькими, фінансовий програш, проблемна особисте життя... Його є за що пожаліти. А ненавидіти вже не так обов'язково, як здавалося раніше.

Крок 6: золотий професіонал. Як би ви не ненавиділи свого начальника, об'єктивно він навряд чи є чудовиськом. Швидше за все, він (або вона) - звичайна людина, у якій намішане і гарне, і погане. І оскільки вона займає важливий пост у компанії, виходить, має потрібні професійні й особистісні якості кар'єриста. Вам не хотілося б краще довідатися, які саме? Адже шеф - живий приклад і зразок вашого власного можливого майбутнього. Знайдете, чим захоплюватися або взяти на озброєння, притупиться й почуття ненависті.

Крок 7: важлива послуга. Ми не можемо злитися на тих, кому серйозно допомогли. Зробіть шефові послугу - тільки не по роботі, а в особистому плані. Дістаньте потрібен йому телефон, зведіть з гарним лікарем, підкажіть відмінний автосервіс, турфірму, ювелірного майстра... Єдина умова - не звеличуєте значимість своєї раптової допомоги, щоб йому не довелося відчувати до вас занадто гарячу подяку. Інакше ваша нелюбов до нього поступиться місцем його ворожості до вас.

Джерело: http://www.careerist.ru/

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад