П'ять забобонів керівника

У будь-якого керівника є упередження, що заважають нормально взаємодіяти зі співробітниками. Ми розповімо, що це за забобони і як з ними впоратися.

«Я знаю, що їм потрібне»

Більшість керівників уважають, що головним мотиватором для будь-якого працівника є гроші. Американський бізнес-консультант Маршалл Голдсміт у книзі «Стрибни вище голови!» розвінчує цей міф: «Начальники переконані: чим більше вони заплатять, тим більше трудової віддачі та вірності одержать натомість. Прошу вибачити, проте дана схема більше не діє».

Звичайно, ніхто не говорить, що матеріальне заохочення не є ефективним. Однак бажання співробітника не можуть і не повинні обмежуватися винятково грошима. На певному етапі працівники досягають фінансового комфорту, і тут включаються інші мотиватори. Щоб утримати потрібного працівника, потрібно знати, що йому запропонувати.

Уважно стежте за поведінкою підлеглих, будьте в курсі їхніх побажань. Комусь потрібна відповідальність, хтось любить гнучкий графік, хтось зацікавлений у соцпакеті, а хтось мріє про роль наставника.

«Я роблю усе найкращим чином»

Це типова омана будь-якого керівника. Опинившись на високій позиції, ви не без підстав вважаєте, що в чомусь кращі за своїх підлеглих. Однак зайва гордість і зарозумілість приводять до сумних наслідків. Ви не прислуховуєтеся до думки професіоналів, від чого страждає якість роботи. Ваше ставлення негативно позначається на працездатності підлеглих і зрештою підриває ваш авторитет.

У першу чергу ви менеджер, і ваш обов'язок - розподілити обов'язки між співробітниками та налагодити роботу підрозділу. Ви наймаєте прекрасних фахівців у своїй сфері, так що не варто хвастатися своїм статусом перед співробітниками - більшість з них і так знають, що їм робити. Гарний керівник знає, коли потрібно наказувати, а коли - запитувати й обговорювати.

«У мене в підпорядкуванні лише егоїсти»

Всі керівники мріють про працівника, який би відрікся від власних інтересів і сконцентрувався на добробуті компанії. Тому обґрунтоване запитання співробітника «А що це дасть мені?» сприймається як прояв найвищого егоїзму та нелояльності. Але й роботодавець, і співробітник, укладаючи трудовий договір, керуються корисливими інтересами. І цілком логічно, що працівник зацікавлений не тільки в успіху компанії, але й у власних вигодах. Від задоволеності залежить якість роботи.

«Жоден керівник не повинен бути збентежений бажанням працівників подбати про свої інтереси, - пише Маршалл Голдсміт. - Це бажання не можна прирівнювати до чистого егоїзму. Навпроти, його варто сприймати як належне, оскільки проблему порівняно легко контролювати, якщо у ваших руках всі владні повноваження». Так що не кваптеся гніватися, якщо черговий «безглуздий» співробітник прийшов до вас просити збільшення: подивіться на ситуацію об'єктивно та подумайте, чи заслуговує підлеглий на заохочення. Якщо ні, поясніть йому, що саме він повинен зробити, щоб одержати бажане. Якщо компанія зможе дати співробітникові те, що він хоче, працівник буде намагатися утриматися на своєму місці та принести користь організації.

«Я завжди знайду заміну»

Це правило працює з одними співробітниками та марне для інших. Високопрофесійний фахівець знає собі ціну та завжди готовий утекти від вас, якщо йому щось не сподобається. Таких людей потрібно цінувати, але не перебільшувати у своїй опіці. Маршалл Голдсміт поставив 120 топ-менеджерам найбільшої міжнародної компанії запитання: «Чи може найбільш перспективний лідер, який працює у вас, звільнитися та за тиждень знайти собі роботу в іншому місці з підвищенням окладу?» Всі 120 керівників відповіли ствердно.

Будьте готові до такого повороту подій: приділяйте увагу навчанню людей, які можуть змінити професіонала. Намагайтеся правильно оцінювати якість роботи підлеглих. Навіть звільнення середнього фахівця приводить до проблем: навчання новачка займає, як правило, три місяці.

«Я можу змінити будь-яку людину»

Цей вислів не позбавлений змісту: у начальника досить влади, щоб приструнити працівника. Однак дане правило може не спрацювати зі співробітниками, впевненими у своєму професіоналізмі. На жаль, бувають люди, змінити недоліки яких просто неможливо.

Іноді для того, щоб переконати співробітника не робити того, на що він має намір, досить дати йому можливість здійснити задумане. На своїх помилках він швидше навчиться прислухатися до чужої думки або хоча б уникне подібних історій у майбутньому.

Віднесіться з порозумінням до корисливих прагнень співробітника. Він прийшов працювати в компанію, щоб одержати гроші та реалізувати власні амбіції. Якщо ви допоможете йому в його цілях, одержите лояльного працівника, зацікавленого в успіху фірми.

Джерело: http://trud.ru/

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад