Трудові договори з державними службовцями

Трудові договори з державними службовцям. Цей вид трудового договору МАЄ певні Особливості порівняно Із загальним трудовим законодавством Щодо змісту, порядку укладення та проходження служби в державних органах та також їх апараті, а такоже звільнення.
Загальні засади діяльності, а також статус державних службовців, які Працюють у державних органах та також їх апараті, візначені Законом України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 р.. та іншімі нормативно-правовими актами.
Державна служба в Україні - Це Професійна Діяльність осіб, які займають посади в державних органах та також їх апараті Щодо практичного виконання завданнь І функцій держави І одержуються заробітну плату за рахунок державних коштів. Ці особини є державними службовцям І мають відповідні службові Повноваження.
Право на державну службу мають:
а) громадяни України незалежно від походження, соціального І майнового стану, расової І національної належності, статі, політічніх поглядів, релігійніх переконань, Місця проживання
б) які здобули відповідну освіту І професійну підготовку та пройшли у встановленому порядку конкурсній відбір або за іншою процедурою, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Правовий статус державних службовців. Регулювання правового становища державних службовців, які Працюють в апараті органів прокуратури, судів, дипломатичної служби, митного контролю, служби безпеки, внутрішніх справ та Інших, здійснюється Відповідно до Закону України "Про державну службу", ЯКЩО Інше не передбачено законами України.

Законом України "Про державну службу" встановлені Основні обов'язки та права державних службовців, обмежень, пов'язані з Прийняття на державну службу.

Треба зазначити, що особини, які претендують на зайняття посади державного службовців, та Державні службовці декларують доходи.
Порядок Подання, зберігання І використання ціх відомостей встановлюється Кабінетом Міністрів України. Зазначимо, що встановлено й Особливості дісціплінарної відповідальності державних службовців. Так, до державних службовців, крім дісціплінарніх стягнені, передбачених чинним законодавством про працю України, мо-жуть застосовуватися Такі заходь дісціплінарного вплива: Попередження про неповного службове відповідність; затримка до одного року у прісвоєнні чергові рангом або у прізначенні на вищу посаду. Дісціплінарні стягнення застосовуються до державного службовців за Невиконання чи неналежне виконання службові обов'язків, перевищення своїх повноважень, порушення обмежень, пов'язаних з проходження ДЕРЖАВНОЇ служби, а такоже за вчінок, Який паплюжити Його Як державного службовців або діскредітує державний орган, в якому ВІН працює.
Проходження ДЕРЖАВНОЇ служби в державних органах та також їх апараті. Прийняття на державну службу на посади у випадках, встановлених Законом України "Про державну службу", здійснюється на конкурсній основі1. Дані про Вакансії посад державних службовців підлягають Публікації та Поширення через засоби масової інформації НЕ пізніше Як за один Місяць до проведення конкурсу.
Від кандідатів на державну службу Забороняється вімагаті Відомості та документи, подання якіх не передбачено законодавством України. Обмеження, пов'язані з проходження ДЕРЖАВНОЇ служби окремих категоріямі державних службовців, встановлюються віключно законодавчими актами України.
До Речі, громадяни України, які вперше відкрито зараховуються на державну службу, складають Присягу державних службовців. Про складання Присяги робіться запис у трудовій кніжці.
При прійнятті на державну службу Може встановлюватися випробуваного терміном до шести місяців.
З метою набуття практичного досвіду, перевіркі професійного рівня І діловіх якости особа, яка претендує на посаду державного службовців, Може проводитись стажування у відповідному державному органі терміном до двох місяців Із збереженням заробітної плати за основним місцем роботи.
Длительность робочого годині державних службовців візначається Відповідно до законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про державну службу". Так, для виконання невідкладної І непередбаченої роботи Державні службовці зобов'язані за розпорядженням керівніка органу, в якому смороду Працюють, з'являтися на службу у Вихідні, святкові та неробочі дні, робота за які компенсується Відповідно до чинного трудового законодавства. За рішенням керівніка органу Державні службовці можуть відтворювати буті відклікані Із щорічної або додаткової Відпустки.
Треба зауважіті, Що длительность відсторонення від виконання повноважень за посадив не винна перевіщуваті годині службового розслідування. Службове розслідування проводитися рядка до двох місяців в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Граничний вік перебування на державній службі становіть 60 років для чоловіків І 55 РОКІВ для жінок. Ці Обмеження НЕ поширюються на осіб, які обрані на віборні посади Відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". У разі необхідності Керівник державного органу за погодженням з начальником Головного Управління ДЕРЖАВНОЇ служби при Кабінеті Міністрів України Може продовжіті Термін перебування на державній службі, але не більш Як на п'ять РОКІВ. У винятково випадка після Закінчення задовольняють терміну Державні службовці можуть відтворювати буті залишені на державній службі Лише на посадах радніків або консультантів за рішенням керівніка відповідного державного органу.

Службовий кар'єра. Прийняття на державну службу, Просування по ній службовців, стимулювання також їх праці, Вирішення Інших харчування, пов'язаних Із службою, проводитися Відповідно до категорій посад службовців, а такоже згідно з рангами, які їм прісвоюються.

Основними крітеріямі класіфікації посад державних службовців є організаційно-правовий Рівень органу, Який пріймає також їх на роботу, обсягах І характер компетенції на конкретній посаді, роль І Місце посади в структурі державного органу. Встановлено сім категорій посад службовців І п'ятнадцять рангів державних службовців. Ранг службовців прісвоюється Відповідно до посади, рівня професійної кваліфікації та результатів роботи. Положення про ранги службовців затверджується Кабінетом Міністрів Україні1.

Зазначімо, Що для прісвоєння чергові рангу у межах відповідної категорії посади державний службовець МАЄ успішно відпрацюваті на займаній посаді два роки. За виконання особливо відповідальніх завданнь державному службовців Може буті присвоєно Черговий рангу достроково в межах відповідної категорії посад. За сумлінну працю державному службовців при віході на пенсію Може буті присвоєно Черговий ранг поза межами відповідної категорії посад. У трудовій кніжці державного службовців робіться запис про прісвоєння, зміну І Позбавлення відповідного рангу.

Державний службовець Може буті Позбавлення рангу Лише за вироком суду.

Просування по службі. Переважна право на Просування по службі мают Державні службовці, які досяглі найкращіх результатів у продажам, виявляють ініціатівність, Постійно підвіщують Свій професійний Рівень І зараховані до кадрового резерву. Порядок Формування і організація роботи з кадровим резервом регулюються Положенням, його призначення та затверджується Кабінетом Міністрів Україні1.

Державним службовцям створюються умови для навчання І Підвищення кваліфікації у відповідніх навчальних закладах (на факультетах) І шляхом самоосвіті.

Припинення ДЕРЖАВНОЇ служби. Крім загальних підстав, передбачених КЗпП, державна служба пріпіняється на підставах, установлених ст. 30 Закону України "Про державну службу" 2.

Зміна керівніків або складу державних органів НЕ Може буті підставою для припинення державним службовцям ДЕРЖАВНОЇ служби на займаній посаді з ініціатіві новопрізначеніх керівніків, крім державних службовців патронажної служби. За державними службовцям, які Займан посади Першої категорії не менше трьох РОКІВ І звільнені у зв'язку Зі зміною складу органу, де смороду працювать, або закінченням терміну повноважень задовольняють органу, зберігається середньомісячній Заробіток на Період працевлаштування, але не більше одного року.

Статтею 31 Закону України "Про державну службу" встановлено Підстави для відставкі державного службовців. Відставкою є припинення ДЕРЖАВНОЇ служби службовців, Який займає посаду Першої або Другої категорії, за Його письмової заявив. Відставка пріймається або в ній дається мотивована Відмова державним органом чи посадові особи, які призначено державного службовців на Цю посаду. Рішення про Прийняття відставкі або відмову в ній пріймається у місячній термін. ЯКЩО у відставці відмовлено, державний службовець повинен продовжуваті виконання службові обов 'язків І МАЄ право на звільнення в порядку, передбачених КЗпП. При досягненні пенсійного віку державному службовців, Який перебуває у відставці, прізначається пенсія Як державному службовців.

Варто зазначіті, Що Рішення про припинення ДЕРЖАВНОЇ служби Може буті оскаржено державним службовцям безпосереднього до суду.

Особливості матеріального та соціально-побутового забезпечення державних службовців (оплата праці, заохочення за сумлінну працю, надання щорічної та додаткової Відпустки, а такоже соціально-побутового забезпечення державних службовців) установлені Законом України "Про оплату праці" та іншімі нормативно-правовими актами.

Державні службовці ВСІХ рівнів, у тому чіслі ті, які внаслідок організаційніх змін обіймають посади менше ніж один рік, ЯКЩО їхні посадові обов'язки НЕ змініліся, підлягають атестації. Атестація державних службовців проводиться один раз на три рокі1.

Особи, винні у порушенні законодавства про державну службу, несуть цівільну, адміністратівну або крімінальну Відповідальність згідно Із чинним законодавством.

Посадові особи, які Працюють в органах місцевого самоврядування, не є державними службовцям. На посадових осіб органів місцевого самоврядування пошірюється чінне законодавство України про працю з урахуванням особливостей, які встановлені Законом України "Про службу в органах місцевого самоврядування" від 7 червня 2001 р.. Трудові Відносини посадових осіб органів місцевого самоврядування виникають на підставі трудового договору, акту обраних, затвердження на конкурсній основі чи за іншою процедурою. Трудові Відносини технічніх працівніків та обслуговуючого персоналу органів місцевого самоврядування регулюються загальними нормами трудового законодавства.

Трудові договори з народними депутатами, суддя, прокурорами. Гарантії трудових прав народних депутатів України при віконанні Депутатська повноважень та після також їх припинення встановлені Констітуцією України, іншімі законами Україні1. Визначіть оплату їхньої праці, порядок надання відпусток та також їх длительность, обчислення вислугу РОКІВ та ІншІ трудові права народних депутатів.

Слід зазначіті, Що є відмінності у вступі на посаду, змісті дісціплінарного проступку, порядку застосування дісціплінарніх стягнені, порядку також їх оскарження суддя та працівнікамі органів про-куратурі2.

Трудові договори, Що укладаються за конкурсом. Заміщення певне посад відбувається обраних за конкурсом. Без акту обраних на посаду укладання трудового договору на заміщення вакантної посади НЕ допускається. Виняток встановлено для молодих спеціалістів, випускників аспірантурі, які приймаються на педагогічну роботу без оголошення конкурсу. Працівнікі, Що приймаються за конкурсом, зараховуються на роботу наказом (розпорядженням) керівніка організації.

Виходячи з того, Що трудовий договір є угіддя сторін, особа, яка пройшла конкурс на вакантну посаду, МАЄ право відмовітіся від укладення трудового договору. ЯКЩО заява працівніка про звільнення з роботи за власними бажаням зумовлена неможлівістю продовжуваті роботу у зв'язку з Прийняття на роботу за конкурсом, роботодавець повинен розірваті трудовий договір у строк, про Який просити Працівник.

На конкурсній основі приймаються на дипломатичність службу громадяни України, які мают вищу освіту у сфері міжнародніх відносін, необхідні Професійні та Ділові Якості, володіють іноземнімі мовамі І за станом здоров'я можуть відтворювати буті направлені за кордон3.

Порядок проведення конкурсного відбору на заміщення вакантних посад державних службовців третьої - сьомої категорій, крім віпадків, коли законами України чи рішеннямі Кабінету Міністрів України встановлено Інший порядок заміщення таких посад, регулює "Положення про порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців" 1.

На основі конкурсного відбору Відповідно до ст. 54 Закону України "Про освіту" приймаються на роботу науково-педагогічні працівнікі2. У окремих випадка з урахуванням обставин, Що склався у закладі ОСВІТИ, Керівник, Керуючись ст. 21 КЗпП, МАЄ право прійматі на роботу без оголошення конкурсу Інших педагогічних працівніків на умова строкового договору або контракту.

Рішення про проведення конкурсу у кожному конкретному випадка пріймає Керівник закладу ОСВІТИ, Про що відається наказ або розпорядження. Конкурс прізначається у Такі терміни: Якщо посада вакантна, то не пізніше одного місяця до призначення, а ЯКЩО посаду зайнятості, то не пізніше Як за два місяці до Закінчення терміну трудового договору (контракту) працівніка І вівільнення зайнятої посади. Для проведення конкурсу рішенням керівніка закладу ОСВІТИ створюється конкурсна комісія, склад якої візначає Керівник закладу.

Основне Завдання конкурсної комісії - надаті керівнікові обгрунтовані пропозіції про ті, кого Із осіб, які беруть участь у конкурсі, прізначіті на посаду педагогічного працівніка.

Оголошення про проведення конкурсу, рядки подачі заяв, вимог до претендентів І матеріалів, Що подаються, публікуються у засоби галузевої та місцевої інформації. Свою кандидатуру для участі в конкурсі на посаду педагогічного працівніка закладу ОСВІТИ МАЄ право пропонуваті будь-яка особа, яка за Професійно-кваліфікаційнімі ї іншімі якостями, визначеними у цьому Положенні, МАЄ право займаті Цю посаду. Чи не допускається немотівована Відмова в прійнятті заяви на конкурс.

Посади за конкурсом займаються на визначений рядків, встановлених за погодженням сторін, згідно з трудовим договором, контрактом від одного до п'яти РОКІВ. У закладах ОСВІТИ, Що мают статус національного, - від одного до семи РОКІВ віключно на умова контрактом.

До обов'язкових ДОКУМЕНТІВ, які подаються на конкурс, належать: документи про освіту, науковий Ступінь, вчен звання, список наукових праць, вінаходів, публікацій.

Рішення конкурсної комісії є підставою для укладення з претендентом трудового договору або контракту І призначення Його на посаду.

З педагогічнімі працівнікамі, які обрані за конкурсом або Працюють на умова строкового чи безстрокового договору, контракт Може буті укладений Тільки за також їх згоди.

Трудові договори з надомниками. Особливості правового регулювання праці цієї категорії працівніків встановлено Положенням про умови праці надомніків1. Трудове законодавство дозволяє укладення трудових договорів з громадянами про виконання роботи вдома (з надомниками).

Надомниками вважаються особи, які укла трудовий договір з роботодавцем про виконання трудової функції (роботи) вдома з матеріалів роботодавця І З використання знарядь І засобів праці роботодавця.

Згідно Зі ст. 125 КЗпП надомники, які використовують свої Інструменти для потреб підприємства, установи, організації, мають право на одержання компенсації за також їх зношування (амортізацію). Розмір і порядок виплати цієї компенсації, ЯКЩО Вони не встановлені в централізованому порядку, визначаються власником або уповноваженим органом за погодженням з працівніком.

Відповідно до п. 4 напрямній Положення переважно право на укладення трудового договору про роботу вдома надається:

• Жінкам, які мают дітей у віці до 15 РОКІВ, інвалідам І пенсіонерам (незалежно від виду прізначеної пенсії);

• особам Зі зниженості працездатністю, Яким рекомендована праця в надомних умова;

• особам, які здійснюють догляд за інвалідамі, трівалій годину хворими членами родини, які за станом здоров'я потребують постійного Догляд;

• іншім категоріям громадян.

Трудовий договір про роботу вдома укладається в пісьмовій формі з викладу ВСІХ основних І додаткової умів, Що визначають взаємні права І зобов'язання обох сторін. Прийняття на роботу оформляється наказом (розпорядженням) роботодавця.

Робота вдома МАЄ Виконувати працею надомника, протікання до виконання завданнь дозволяється залучати членів родини надомника.

До укладення трудового договору про надомну роботу роботодавець разом із представниками профспілкового органу повинні обстежити житлово-побутові умови громадян, які бажають укласти цей договір, оскільки для виконання роботи вдома необхідні відповідні житлово-побутові умови.

Оплата праці надомників провадиться за кінцевими результатами, встановленими підприємством, з яким укладений трудовий договір про надомну роботу.

Для надомників конкретний вид роботи обирається з урахуванням їхніх професійних навичок і стану здоров'я.

Трудові договори з громадянином, який проходить альтернативну службу. Трудові відносини регулюються законодавством про працю за винятками, передбаченими Законом України "Про альтернативну (невійськову) службу" від 12 грудня 1991 р. Громадянин, який проходить альтернативну службу, укладає письмовий строковий трудовий договір з роботодавцем за місцем проходження альтернативної служби.

Громадянин, який проходить альтернативну службу, не може призначатися на посади, що передбачають виконання функцій представників органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов' язків.

Строк альтернативної служби починається з дня початку роботи на підприємстві, в установі, організації, зазначеного у направленні. Строк альтернативної служби становить двадцять сім місяців, а для осіб, які мають повну вищу освіту з освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра, — вісімнадцять місяців.

У трудовому договорі при визначенні режиму праці та відпочинку враховуються, якщо це можливо, особливості віросповідання стосовно роботи у вихідні дні без зменшення кількості встановлених робочих днів.

У разі самовільного припинення або систематичного невиконання без поважних причин покладених на громадянина службових обов'язків власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган має право звернутися до комісії з клопотанням про дострокове розірвання трудового договору.

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад