Як зробити кар'єру: поради Дейла Карнегі

Дейл Бре́кенридж Ка́рнегі (англ. Dale Breckenridge Carnegie, після 1922 р. — Carnegie; 24 листопада 1888 — 1 листопада 1955) — американський педагог, психолог, письменник.Стояв у джерел створення теорії спілкування, перевівши наукові розробки психологів того часу в практичну область, розробивши власну концепцію безконфліктного й успішного спілкування. Розробив психологічні курси по самовдосконаленню, навичках ефективного спілкування, виступу й інші. Його книги залишаються популярними донині.

Важливо пам'ятати: ти робиш кар'єру не у вакуумі, і які б високі вимоги ти не пред'являв до себе, думаючи про Всевишнього, багато чого залежить від того, яке враження ти справляєш на навколишніх — твоїх начальників, або — згодом — підлеглих. На твоїй кар'єрі можна сміло поставити хрест, якщо ти зневажаєш тонкощами спілкування, про яких нагадує знаменитий Дейл Карнегі. Відтворимо його поради.
Щоб добитися прихильності до вашої власної персони, учить Карнегі, важливо бути уважним до інших. Ти сподобаєшся їм і завоюєш собі союзників, якщо будеш дотримувати шести правил:

1. Щиро цікавитися іншими людьми.
2. Посміхатися.
3. Пам'ятати, що ім'я людини — це самий солодкий і найважливіший для нього звук на будь-якій мові.
4. Будеш гарним слухачем і будеш заохочувати інших говорити про самих себе.
5. Будеш говорити про те, що цікавить твого співрозмовника.
6. Будеш вселяти своєму співрозмовникові свідомість його значущості, і робити це щиро.
Нерідко відносини між людьми стають натягнутими, якщо їм не вдається прийти до єдиної думки по тому або іншому питанню. Схилити людей до власної точки зору можна, якщо дотримуватися наступних рекомендацій:
1. Єдиний спосіб узяти гору в суперечці — це ухилитися від неї.
2. Проявляй повагу до думки співрозмовника. Ніколи не говори людині, що він не правий.
3. Якщо ти не правий, визнай це швидко й рішуче.
4. Із самого початку дотримуйся дружелюбного тону.
5. Змусь співрозмовника відразу ж відповісти тобі "так".
6. Нехай більшу частину часу говорить твій співрозмовник.
7. Нехай твій співрозмовник уважає, що дана думка належить йому.
8. Щиро намагайся дивитися на речі з погляду свого співрозмовника.
9. Стався співчутливо до думок і бажань інших.
10. Переконуючи, волай до шляхетних мотивів.
11. Драматизуй свої ідеї, подавай їх ефектно.


При взаємодії з колегами по службі або бізнесі неминуче доведеться давати їм доручення, а потім — оцінку виконаної роботи, указувати на помилки й прорахунки, коротше, так чи інакше впливати на них. Суттєво, щоб усе це не образило людей і не викликало почуття образи. Тому добре б мати на увазі наступні поради:
1. Починай з похвали й щирого визнання переваг співрозмовника.
2. Указуй на помилки інших не прямо, а побічно.
3. Спочатку поговори про власні помилки, а потім уже критикуй свого співрозмовника.
4. Звертайся до підлеглих у питальній формі замість того, щоб щось наказувати їм.
5. Давай людям можливість урятувати свій престиж.
6. Виражай людям схвалення із приводу найменшої їхньої удачі й відзначай кожний їхній успіх. Будь щиросердий у своїй оцінці й щедрий на похвалу.
7. Створюй людям гарну репутацію, яку вони будуть намагатися виправдати.
8. Прибігай до заохочення. Створюй враження, що помилка, яку ти б прагнув бачити виправленою, легко переборна; роби так, щоб те, на що ти спонукуєш людей, видалося їм неважким.
9. Домагайся, щоб люди були раді зробити те, що їм пропонується.

Ці ж поради можна й потрібно застосовувати при працевлаштуванні й пошуку роботи. Працевлаштування, резюме, зовнішній вигляд - це перші кроки, які робить молодий фахівець у житті. Важливо, щоб ці кроки були впевненими й твердими.

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад