Внутрішній імідж, керівнику на замітку
Імідж — це думка, що містить оцінку, а оцінка формує готовність діяти — психологічну установку. Працюючи над іміджем, свідомо управляючи враженням про себе, керівник формує у підлеглих, колег, клієнтів психологічну установку відносно себе, яка може працювати як на благо компанії, так і навпаки. Цією установкою може бути, наприклад, намір вибудовувати ефективні відносини, довіряти, поважати, більше спілкуватися, бути відкритим, лояльним, старанним. Або навпаки, прагнути до конфронтації, грубити, підозрілим, плести інтриги і ін.
Якщо імідж позитивний, що означає позитивну установку, то результати діяльності, переговорів, проектів будуть успішнішими. Якщо ж імідж негативний, зрозуміло, що це негативно впливає на результати діяльності.
Таким чином, імідж керівника в очах своїх співробітників може вплинути на компанію в економічному сенсі.
Питання створення іміджу, управління враженням, формування «правильного» іміджу — вельми багатогранний і складний процес.
Грамотне вибудовування іміджу — наука і мистецтво одночасно. У діловому спілкуванні, в управлінні людськими ресурсами немає дрібниць. Важливо все — як керівник одягнений, що транслює його зовнішній вигляд що оточує, як пахне керівник, яка його зачіска, як він рухається, з якою силою потискує руку. Отже, імідж керівника — це ціла структура, що складається з окремих деталей. Спробуємо розглянути їх окремо.
Зовнішній вигляд
Професійна діяльність в діловій сфері передбачає дотримання норм ділового етикету. Етикет — правила поведінки, встановлені норми звертання в якому-небудь соціальному середовищі, своєрідні інструкції по поведінці, стилю, манерам, що прийнято, а що ні, що схвалюється в даному середовищі або організації, а що — ні.
Тому неможливо стверджувати, що це лише особиста справа кожного, як він виглядає на роботі, як оформлена його зовнішність. Особливої важливості набуває грамотне вибудовування і підтримка позитивного іміджу з урахуванням корпоративної культури компанії.
Що робити, наприклад, якщо менеджер — чудовий управлінець і фахівець, приходить на роботу в несвіжій сорочці, іноді в майці — лякаючи клієнтів... Вже і говорять йому прямо, що треба надягнути діловий костюм, а він неначе не чує. У такій ситуації допоможуть корпоративні стандарти зовнішнього вигляду (корпоративний дресс-код). Або, наприклад, жінка, носить на роботу спідницю завдовжки 30 см. Її не сприймають серйозно як співробітницю через «неділовий зовнішній вигляд», і переносять таку думку на всю компанію.
Нав'язувати нічого не потрібно. Необхідно усно, а краще у вигляді внутрішньофірмового стандарту раз і назавжди домовитися, як прийнято одягатися і оформляти зовнішність в компанії. Якщо це бізнес-організація, то це, безумовно діловий стиль. Такий підхід допоможе уникнути непорозумінь і конфліктів.
Вдома як в офісі
Є частими випадки, коли начальник втручається в особисте життя підлеглих в неробочий час (наприклад, пізній дзвінок додому з метою «негайно обговорити невідкладне питання»). І тут встає питання про те, наскільки це правомірно, особливо якщо такі випадки частішають.
Керівнику важливо мати на увазі, що робота — це ще не все життя підлеглого. І чим різноманітнішим, повноцінним, насиченим буде неробоче життя співробітника, тим він буде ефективніший на роботі. Якщо ж у співробітника нічого окрім роботи немає, наприклад, сім'ї, друзів, захоплень, то це для професійного керівника — тривожний сигнал. Це може означати, що в особі такого підпорядкованого є якісь дефіцити, дуже вузька картина світу, якісь психологічні складнощі.
Якщо керівник дзвонить підлеглому додому і пропонує обговорити невідкладне питання — це поганий тон і зневага особи співробітника, відмова йому в повазі. Це говорить і про те, що такий керівник неефективний. Така ситуація можлива тільки у разі крайньої необхідності, форс-мажору.
На нараді
Стиль поведінки на нараді залежить від особистості першої особи, корпоративної культури і культури проведення нарад.
Золоте правило критики: критикувати наодинці, причому не особу, а її дії. Важливо зберігати гідність співробітника: принизити людину легко, а що далі? Швидше за все, принижена людина — навіть якщо його правильно критикували, але при всіх, — буде деморалізованою і малоефективною.
Навпаки, підтримка, бесіда про шляхи рішення питання, конструктивна розмова, спокійний обмін думками — ось що дає управлінський ефект.
А от хвалити, навпаки, важливо при всіх і за щонайменші успіхи! Підкріплення успішної поведінки — це стимул для подальших трудових подвигів. Похвала ніколи не буває зайвою. Дати підлеглому знак, що його праця і успіхи відмічені, — дуже важливо.
На корпоративній вечірці
Здавалося б, відпочинок є відпочинок, навіть для великого начальника. Але це не зовсім так. Для глави фірми корпоративна вечірка — це теж частина роботи, тому на ній має сенс підкорятимуться деяким правилам і продумувати кожну дрібницю, починаючи від місця проведення заходу і закінчуючи часом свого відходу.
Пити краще в міру — це аксіома, причому не тільки для начальників. Де проводити вечірку — залежить від корпоративної культури і ступеня багатства фірми. Розважатися краще активно, а не в ході гуляння. Йти краще раніше інших і непомітно. Хай люди зітхнуть вільно. Адже яким би чудовим не був керівник, все одно всі співробітники розуміють, «хто в домі хазяїн, хто тут платить» і завжди відчувають (усвідомлено або неусвідомлено) око начальника. Часто в ході моїх консультацій керівники це заперечують. Але це факт.
Роздрукувати сторінку
Нагору Назад
Робота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
4145
5728
Робота в Кам’янці-Подільському
376
336
156
109
114
105
39
15
35
14
76
46
45
34
63
34
42
50
23
25
60
60
35
21
77
100
30
16
38
23
67
83
19
10
17
16
17
10
53
30
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Хмельницькому та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 11005 грн.
за даними Статуправління Jobs.km.ua
- 9675 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Новини .ua
Порятунок будівлі колишнього музучилища: про що йшлося на засіданні Консультативної ради з питань охорони культурної спадщини
09.01 У матеріалах справи можуть з'явитися нові відомості.
На Кам'янеччині браконьєри завдали збитків природі на понад 300 тисяч гривень
09.01 На правопорушників відкрито кримінальне провадження.
Шестеро кандидатів у депутати Хмельницької облради «зняли» свої кандидатури: хто може замінити Крупу
09.01 Визначили наступного за черговістю кандидата.
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...