Дослідження показало, що за час кризи дещо змінилися джерела, до яких звертаються студенти, шукаючи інформацію про роботодавців.

Дослідження показало, що за час кризи дещо змінилися джерела, до яких звертаються студенти, шукаючи інформацію про роботодавців.

За результатами дослідження, серед лідерів студентських уподобань є наступні компанії (в алфавітному порядку): BAT «Coca-Cola Beverages Ukraine», Google, JT International Company Ukraine, Microsoft Ukraine, корпорація «Оболонь» і Procter & Gamble Ukraine.

Студенти мали назвати три компанії, в яких вони хотіли б працювати (перше місце – найпривабливіший роботодавець). В анкеті не було наведено списку компаній, і учасники дослідження могли назвати будь-які компанії.

Дослідження показало, що за час кризи дещо змінилися джерела, до яких звертаються студенти, шукаючи інформацію про роботодавців. У 2010 році 33% опитаних назвали родичів/друзів головним джерелом інформації про потенційних роботодавців, порівняно з 39,5% під час дослідження у 2008 році. З незначним відставанням далі йдуть – ЗМІ, Веб-сайти з працевлаштування та дні кар’єри, які у 2010 році студенти називали частіше, ніж два роки тому. Найбільше – на 10% – виросла важливість такого джерела інформації, як днів кар’єри.

Оцінюючи роботодавця, студенти виходять з таких критеріїв: 59% кандидатів цікавить висока заробітна плата (у 2008 – 69%), 52% вивчають можливості для особистого та професійного розвитку (у 2008 році – 56%), 48% цікавляться перспективами кар’єрного росту (у 2008 році – 41%), а 43% звертають увагу на те, яку позицію посідає компанія на ринку (у 2008 році – 34%).

«Для студентів критерії привабливості роботодавців дещо змінилися з 2008 року, – коментує Ольга Горбановська, партнер, керівник групи Human Capital «Ернст енд Янг». – Три головні критерії залишилися тими самими: рівень зарплати, можливості для професійного розвитку та кар’єрного зростання, – однак менше студентів згадували перші два критерії як значущі. Тим часом, серед інших чинників привабливості найбільше (на 14%), порівняно з 2008-м, зросла важливість готовності компаній брати студентів на роботу. Разом зі зростанням важливості днів кар’єри, це свідчить про те, що сьогодні студенти більше цінують можливість працевлаштування. Проблеми майбутніх випускників з пошуком роботи відобразилися також у тому, що менше респондентів звертають увагу на розмір зарплати і можливості кар’єрного росту. Тепер студенти більше цікавляться стратегічними чинниками, такими як позиція компанії на ринку та можливості професійного розвитку. У нинішній ситуації роботодавці, які пропонують програми стажування та зуміли налагодити ефективну комунікацію зі студентами, будуть більш успішними в залученні талановитих випускників».

Раніше «Ернст енд Янг» представила результати дослідження «Найкращий роботодавець на думку кандидатів з досвідом роботи». Ця група кандидатів робить висновки про привабливість роботодавця, виходячи з наступних критеріїв: 68% кандидатів цікавить висока заробітна плата, 63% вивчають можливості для особистого та професійного розвитку, 60% звертають увагу на те, яку позицію посідає компанія на ринку, а 56% цікавляться перспективами кар’єрного росту. Кандидати з досвідом роботи використовують трохи інші джерела інформації про роботодавців: для 33% опитаних головним джерелом є Веб-сайти з працевлаштування; родичів/друзів та ЗМІ назвали по 30% респондентів; 26% опитаних зазначили, що знають про компанію, тому що працювали з нею як з партнером по бізнесу.

Ольга Горбановська коментує: «Очевидно, що очікування професійних кандидатів є вищими, ніж у студентів. Є відмінності, які варто враховувати, шукаючи підходи до професійних кандидатів та студентів, однак роботодавцям важливо пам’ятати про ключову спільну характеристику: збираючи інформацію про компанію, обидві групи респондентів намагаються почути думку людей, яким вони довіряють (родичів/друзів), або ґрунтуються на власному досвіді, отриманому під час роботи з партнерами по бізнесу або спілкування на днях кар’єри. Таким чином, ми бачимо, як внутрішній імідж впливає на зовнішній імідж компанії як роботодавця. Рівень задоволеності працівників та клієнтів компанії є ключовим для формування зовнішнього іміджу роботодавця».

Про дослідження

Дослідження «Найкращий роботодавець серед студентів за 2010 рік» проводилося у травні-липні 2010 р. Загалом було опитано 2179 студентів із майже 60 університетів. Найбільше студентів було опитано в таких університетах (за кількістю зібраних анкет): Національний технічний університет «Київський політехнічний інститут» (19,4%), Національний університет харчових технологій (18,3%), Київський національний університет імені Тараса Шевченка (10,7%), Київський національний економічний університет (10,6%), Національний авіаційний університет (9,9%), Київський національний торговельно-економічний університет (9,5%), Національний університет «Києво-Могилянська академія» (9,3%). Решта опитаних студентів рівномірно представляли інші університети.

Крім дослідження серед студентів та кандидатів з досвідом роботи, «Ернст енд Янг» вивчає ставлення працівників до компанії, в якій вони працюють, а також думку клієнтів про якість продукції чи наданих послуг. Фахівці групи Human Capital використовують ці чотири інструменти як основу для надання консультаційних послуг з управління іміджем роботодавця.

За матеріалами «Економічної правди».

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад