Знаходимо спільну мову з шефом

Знаходимо спільну мову з шефом

На жаль, наша кар'єра далеко не завжди залежить від рівня освіти і наявності ділових якостей. Якщо складати рейтинг найпоширеніших причин звільнення з роботи, то одне з перших місць напевно займе невміння порозумітися з шефом. Багато людей просто не готові підлаштовуватися під складну вдачу керівника. Вони втікають від чергового конфлікту в надії знайти взаємопорозуміння з новим начальством, а воно теж виявляється зі своїми «тарганами» в голові. Виходить замкнуте коло. Професіонал, вимушений постійно звільнятися через проблеми з високопоставленими особами компанії, поступово втрачає віру в себе і перетворюється на хронічного невдаху, якому все складніше знайти нормальну роботу. На думку психологів, практично з будь-яким босом у підлеглого з часом виникнуть непорозуміння. Навіть між спеціально підібраними учасниками космічних експедицій трапляються конфлікти, то що вже казати про звичайних людей, які лише за волею випадку опинилися в одному офісі. Значить, треба вчитися вибудовувати конструктивні відносини з тим керівником, якого маємо на даний момент. Звичайно, найпростіше дати волю праведному гніву і голосно грюкнути дверима. Набагато складніше зуміти знайти підхід до шефа, щоб зберегти і роботу, і відчуття самоповаги. А для цього, перш за все, необхідно без ненависті поглянути на людину в директорському кріслі і постаратися зрозуміти її особливості.

Хто ви, пане бос?

Спершу спробуйте постежити за тими, у кого виходить ладнати з шефом. У чому їхній секрет? Ймовірно, і вам буде корисно взяти на озброєння деякі прийоми з арсеналу улюбленців директора. Причому, мова не обов'язково йде про вміння майстерно підлизуватися. Наприклад, керівники-педанти особливо цінують співробітників, які скрупульозно виконують доручені завдання, а не дуже впевненому в собі менеджерові дуже важливо відчувати ініціативу і підтримку підлеглих. Отже, доведіть начальникові, що можете бути корисними: висловлюйте на нарадах свою думку, демонструйте готовність при необхідності підстрахувати боса у складній ситуації. Постарайтеся зрозуміти мету, до якої прагне ваш бізнес-командир. Знаючи її, ви зможете говорити з керівником однією мовою, вчасно презентувати перспективні проекти, які напевно забезпечать вам довіру високопоставленого однодумця. Важливо також конструктивно реагувати на ідеї шефа, навіть, якщо вони, на ваш погляд, далекі від ідеалу. Взагалі, ефективна взаємодія з тим, від кого залежить ваша кар'єра, — справжнє мистецтво.

Я тебе поважаю!

Необов'язково знаходитися в дружніх взаєминах з босом, головне — знайти в його поведінці, характері риси, гідні поваги. Ваша симпатія до нього повинна бути щирою — є, звичайно, певна категорія начальників, ласих до грубих лестощів, але якщо ви маєте справу з розумною людиною, вона відразу відчує фальш. Корисно використовувати таку психотехніку: щоранку, збираючись на службу, промовляйте формули самонавіювання, обов'язково прагнучи при цьому уявити, як ви з посмішкою потискуєте шефові руку і бачите вираз симпатії на його обличчі, потім в спокійній доброзичливій обстановці обговорюєте ділові питання.

Дипломатична бесіда

Знайти взаємопорозуміння з босом у багатьох випадках дозволяє щира розмова. Головне — точно вибрати час і місце для щирої бесіди, щоб керівник знаходився у хорошому настрої і вашому поясненню ніхто не міг перешкодити. Дуже важливо вміти бути дипломатом. Припустимо, шеф збирається доручити вам справу, якою ви категорично не бажаєте займатися. Замість того, щоб відразу сказати «ні!», спочатку вислухайте його думку і навіть погодьтеся з ним. Після цього спробуйте аргументовано пояснити начальникові, чому йому, скажімо, вигідно доручити цей проект не вам, а комусь іншому. Схожим чином діють майстри айкідо: на відміну від послідовників інших бойових мистецтв вони не зустрічають нападаючого жорсткими ударами і захисними блоками, а дружньо беруть суперника під ручку і якийсь час йдуть з ним поряд, щоб потім витончено відпустити ворога з миром. І той летить, немов після ефектного кидка.

Не бійтеся!

Викликати агресію керівника можна своїм страхом. Невипадково невпевнені в собі люди, навіть, якщо цілком справляються із службовими обов'язками, часто першими потрапляють під скорочення. І навпаки, багатьом напевно доводилося зустрічати працівників — зовсім не майстрів своєї справи, які зуміли зіграти вигідні ролі. Постарайтеся розібратися з причинами власного страху перед начальством. Можливо, одного разу переживши хворобливе звільнення, тепер ви підсвідомо боїтеся знову відчути те ж саме? У будь-якому докорі і навіть погляді боса вам ввижається страшний вирок, кожен дрібний промах ви роздуваєте до масштабів непоправної трагедії. Почніть роботу над собою з того, що дайте собі право на помилки — як відомо, не допускає їх тільки той, хто нічого не робить. Кожна невдача збагачує нас цінним досвідом. Важливо зрозуміти, що керівник — звичайна людина, яка також має недоліки і фобії. Ймовірно, ви самі наділили вашого шефа неіснуючими якостями, які вселяють вам жах. Щоб позбутися від лякаючого образу вождя, психологи радять спробувати уявити його в якому-небудь безглуздому вигляді, наприклад, в костюмі клоуна або чоловіка, що винувато виправдовується перед дружиною.

Активний захист

Умійте при необхідності бути і виглядати сильною, упевненою в собі особою! Сила може виражатися у високій компетентності фахівця, в тому, що він усвідомлює свою цінність і затребуваність. Як правило, такий імідж звільняє свого власника від проблем з начальством. В деяких випадках важливо вчасно поставити керівника-хама на місце, щоб він не вибрав вас на роль хлопчика для биття і не набув поганої звички завантажувати вас позаплановою роботою. Звичайно, часто захистити себе від невмотивованої грубості нам заважає страх втратити місце. «Якщо я відмовлюся вийти на службу в ці вихідні, мене можуть звільнити. А нову роботу в наші дні знайти непросто» — приблизно так міркує поступливий співробітник, якого шеф експлуатує як раба на плантаціях. Але ви повинні знати, що далеко не завжди своєчасна захисна реакція з боку підлеглого призводить до його звільнення. Навпаки, у багатьох випадках, проявивши характер, людина заслуговує на пошану і симпатію боса. Так, якщо ви відразу спокійно і твердо відмовитеся від переробки або нагадаєте, що додатковий час повинен бути оплачений, згідно з вимогами трудового законодавства, це, швидше за все, не викличе вибуху обурення на вашу адресу. Втім, якщо ваш начальник — тиран, який одержує задоволення від приниження підлеглих, експлуататор, що вичавлює людей, немов лимони, або просто дуже емоційна людина, захищатися доведеться. Є загальні правила самооборони, яких бажано дотримуватися. Перш за все, постарайтеся порозумітися з шефом віч-на-віч. Спровокувавши публічний конфлікт, ви не залишите керівникові вибору — йому доведеться вказати вам на двері, щоб зберегти обличчя. Бажано не уподібнюватися хамові, що атакував вас, і говорити з крикуном підкреслено спокійно, аргументуючи свою позицію. Проте, деякі управлінці серйозно сприймають тільки тих, хто уміє так же красиво, як і вони, оперувати ненормативною лексикою, коректні ж слова викликають у подібних персонажів лише криву усмішку. Отже, якщо не боїтеся, спробуйте зупинити грубіяна міцною фразою з його ж лексикону. Не виключено, нагородою вам буде здивовано-шанобливий погляд начальника. Успіхів!

Поради Дейла Карнегі

Як розташувати до себе співбесідника? Виявляйте щиру цікавість до людей.
Посміхайтеся. Це простий спосіб справити приємне враження.
Звертайтеся до людини на ім’я.
Уважно слухайте. Як не дивно, тоді ви покажете себе хорошим співрозмовником.
Вибирайте теми, цікаві для вашого візаві.
Дайте людині можливість показати свою значущість. Джерело: www.hrliga.com

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад