Як плітки допомагають робити кар’єру

Як плітки допомагають робити кар’єру

Офісні війни час від часу виникають у будь-якої компанії – і не від злості навіть, а так, тонусу заради і різноманіття в будні. Просування по службі часом нагадує популярну гру на дитячих ранках: коли музика затихне, потрібно швидше зайняти вільне місце. Адже місць завжди менше, ніж учасників.

І тут в хід ідуть всі засоби, найдоступніше з яких – плітки, на шкоду і на благо репутації. Як не постраждати від чужих домислів і використовувати чутки і плітки з користю для себе?

Ситуація 1. Як не потрапити в чужу гру?

Ми завжди знаходимо компанію за інтересами, ще з дитинства непогано вміємо дружити «проти когось». Мабуть, рідко зустрінеш пряму формулювання причини звільнення на кшталт «За плітки щодо начальства», але на практиці втрата посади нерідко пов’язана із зайвою багатослівністю. Найпростіший приклад – до боса доходить інформація про вашу звичкою поширювати «відомості, що порочать репутацію». Або ж до влади приходить один із колишніх товаришів по службі. Нова мітла по-новому мете, і тоді вже місця не залишається тим, хто до цього за ланчем любив перемивати кістки колегам та шефу. Про всяк випадок.

Що робити? Про те, що брехати негарно, ми чули з дитинства. Але в даному випадку справа навіть не в культуру спілкування і ваших моральних якостях. Пліткувати смертельно небезпечно для кар’єри – ви можете раптово втратити займаної посади, причому в чужій грі за крісло керівника. А тому тримаємо язика за зубами, за ланчем розмовляємо про погоду, «плинності» і нещодавню прем’єру «Гаррі Поттера». Просто не включаємося в затіяний ким-то процес обговорення чужих недоліків. Не забуваємо про те, що пліткарі – люди вкрай ненадійні, і в разі проблем запросто можуть вказати на вас як на джерела чуток.

Особлива увага – корпоративах. У будь-якої великої компанії на будь-якому корпоративі є ті, хто вибовкують все, що знають і про що тільки здогадуються, і ті, хто уважно слухають і запам’ятовують.

Ситуація 2. Коли мовчання – золото?

У пліток є дивне властивість – вони обростають подробицями. Реальна історія з життя: знайома в великої рекламної компанії одного разу зустріла в коридорі дружину шефа. Та була не в дусі і явно не виспалась. У розмові з колегою знайома обмовилась про те, що дамочка явно розважалася всю ніч безперервно. Товариші по службі легко розвинули історію аж з двома сюжетами. Перший – у дружини шефа напевно є молодий коханець. Другий – у неї проблеми з допінгами, нещасна жінка. Знайому викликали на килим буквально через день і звільнили «за власним бажанням». А що дружина боса? Вона була на тривалому лікуванні за кордоном і тільки повернулася після реабілітаційного періоду. Звідси і нездоровий зовнішній вигляд.

Що не варто обговорювати в розмовах з колегами?
Начальство, їхню сім’ю, родичів і матеріальний стан з усіма атрибутами.
Помилки шефа в роботі, невірну, з вашої точки зору, політику.
Помилки в роботі колег.
Домисли, на зразок згаданого у прикладі. На жаль, у нас люблять робити далекосяжні висновки, засновані на неважливому зовнішньому вигляді.
Домисли щодо не обнадійливого майбутнього вашої компанії.
Конкурентів.
Робити заяви, після яких серйозно може постраждати будь-чия репутація.

І зовсім вже нерозумно пліткувати по асьці або поштою, а також строчити критичні пости в свій ЖЖ. Якщо у вас є така звичка, повірте, фахівці служби безпеки вже давно у вас у «френдах» і знають всі останні новини. Чи варто говорити, що все листування з робочих комп’ютерів також нерідко контролюють. Я знаю одного керівника поліграфічної студії, який у вільну хвилинку особисто розважається читанням листування співробітників по асьці в реальному часі.

Ситуація 3. Навіщо ми створюємо плітки?

Дійсність часом виглядає куди непоказні, ніж нам би хотілося. А тому не гріх подекуди прикрасити, а здібності декого поставити трохи нижче своїх. Це практично неусвідомлені комунікативні звички, але співрозмовнику вони можуть розповісти про вас куди більше, ніж безпосередньо плітки. Про вашу невпевненість у собі, про ваших спробах приховати власні слабкі місця, про заздрість, врешті-решт. «Знаєте, я так втомилася. N ніяк не може самостійно справлятися з такими проектами, і довелося працювати за двох. Якщо чесно, підозрюю, що N взагалі поки не доросла до цієї роботи ».

Що робити? Спробуйте ловити себе на тих моментах, коли за допомогою нешкідливих, на перший погляд, пліток ви намагаєтеся прикрасити дійсність чи похвалитися на тлі чужої безпорадності. Повірте, плітки такого роду видають ваші підсвідомі наміри з головою. Куди краще розібратися з самооцінкою і знайти більш адекватні способи продемонструвати свої достоїнства.

Ситуація 4. Як виграти війну з пліткарем

Одного разу моя колега виявилася героїнею високохудожніх пліток. Супротивники були з пишучої братії, а тому не поступалися один одному в дотепності і влаштували справжню війну на просторах Мережі і у своєму професійному колі. Чи варто говорити, що, всупереч очікуванням, переможців не виявилося. Клієнти вмить розбіглися від склочних дам, і плітки всім здорово зіпсували репутацію.

Що робити, якщо ви – герой пліток?
Спокійно і чесно відповісти собі на кілька питань. Чим викликані плітки? Що у вашому поведінці могло їх спровокувати? Що з їх змісту збігається з дійсністю насправді?
Як ви можете відкоригувати поведінку таким чином, щоб викликати поменше чуток?
Заручіться підтримкою надійних друзів, які не посоромляться назвати речі своїми іменами. На жаль, заява «Це плітки!» З ваших вуст не так ефективно.
Виберіть одну з двох тактик, в залежності від «тяжкості» звинувачень. Перша – не реагуйте на новини сарафанного радіо взагалі. Як то кажуть, «це нижче вашого гідності». До того ж без вашої реакції пліткарі швидко видихаються. Друга тактика – активний захист. За допомогою адвоката і суду. Але врахуйте, що другий випадок можливий, якщо вашій репутації завдано серйозної шкоди, інакше ризикуєте самостійно зіпсувати собі репутацію – скаржників у нас не люблять.

Яку відповідальність несе сплетнік?

Стаття 129 Кримінального кодексу передбачає кримінальну відповідальність за наклеп:

«Наклеп карається штрафом у розмірі до 30тис грн або в розмірі заробітної плати або іншого доходу засудженого за період до одного року, або обов’язковими роботами на строк від ста вісімдесяти до двохсот сорока годин, або виправними роботами на строк від одного року до двох років , або арештом на строк від трьох до шести місяців ».

Ситуація 5. Як використовувати плітки собі на користь?

Вірусний маркетинг придумали генії, не інакше. Як-не-як ми куди більше віримо розмов і чуток, ніж «офіційної інформації». Чому б не скористатися перевіреними технологіями на благо кар’єри? Цьому навчають і фахівці з селфбрендінгу, самопіару. Чутки про вас як про блискуче фахівця і генератора ідей допоможуть отримати роботу, обійти випробувальний термін. А репутація, за великим рахунком, і складається з «позитивних» пліток.

Як цього добитися?

По-перше, знову-таки підключайте друзів і знайомих. По-друге, подбайте про те, щоб самі балакучі колеги були в курсі останніх новин. По-третє, інформація швидше за все розповсюджується, якщо першоджерелом став блог або соціальні мережі.

Висновок очевидний: хочете хорошу репутацію? Подбайте про неї самостійно!

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад