Помста звільнених співробітників

Помста звільнених співробітників

В умовах економічної кризи багато компаній вимушені скорочувати штат. На жаль, у нас не стало звичкою звільняти співробітників грамотно. Мова йде не тільки про дотримання всіх юридичних норм, але й про проведення адаптаційної програми для співробітників, які звільняються, котра в багатьох компаніях у найкращому разі обмежується вихідним інтерв'ю. Коли під скорочення потрапляє третина або половина персоналу компанії, HR-менеджерам бракує часу навіть на «прощальні» бесіди. До чого взагалі клопотати про звільнених, можливо, запитаєте Ви?

Щоб потім згодом не довелося клопотати про виплату судових позовів від колишніх співробітників! Закривши за співробітником двері, не варто вважати, що тим самим ви поставили крапку в справі звільнення. Особливо якщо в процесі розставання із працівником компанія припустилася помилок або (що ще гірше) правопорушень. У яких ситуаціях варто побоюватися «помсти» звільнених співробітників?

Помста - страва, що подається холодною

Як правило, працівники вирішуються «насолити» компанії у випадку незаконного звільнення: скорочення без належних компенсацій, необґрунтованого звільнення «за статтею». Мстять підлеглі колишнім керівникам, які, на їхню думку, відрізнялися несумлінністю. Незгода з політикою компанії може викликати бажання досадити колишньому роботодавцеві.

Австралійський програміст Девід Ентоні Макінтош помстився за звільнення, зламавши урядовий комп'ютерний сервер. Макінтош видалив з бази даних всі відомості про понад 10 тисяч службовців. Також серед потерпілих від злому урядових ресурсів виявилися сервера Міністерства охорони здоров'я, в'язниці та суди. Звільнення молодого програміста, який залишився незадоволеним керівництвом, обійшлося уряду Австралії в суму, що перевищує 650 тисяч доларів. Судовий розгляд за даною справою триває вже більше року. Нещодавно підсудний визнав себе винним з 12 епізодів неправомірного доступу та зміни даних урядових ресурсів. Адвокат обвинувачуваного наполягає на проведенні психологічної експертизи.

Помста звільнених може бути реалізована як у рамках закону, так і поза правовим полем. Одні співробітники воліють боротися з роботодавцями-кривдниками за допомогою звернень до трудової інспекції, податкових органів (якщо на те є підстави), інші... Асортименти страв з помсти обмежені тільки фантазією та злопам’ятністю звільненого. Найпоширеніші варіанти: розголошення комерційної таємниці, передача конкурентам (безкорислива або за непогану винагороду) клієнтської бази. Останнім часом звільнені співробітники стали вдаватися до допомоги ЗМІ: зіпсувати репутацію компанії за допомогою публічного скандалу дуже легко. IT-фахівці використовують для помсти арсенал професійних знань: атаки на сервер компанії, розсилання листів непристойного змісту з корпоративних поштових скриньок клієнтам і партнерам і багато чого іншого.

Невловимі месники

Обчислити недоброзичливця, який «злив» цінну інформацію конкурентам або знищив базі клієнтів, виявляється не так вже і складно, але ось довести його провину в судовому порядку, а тим більше одержати матеріальну компенсацію за нанесений збиток, набагато складніше. Якою б серйозною не була ваша служба безпеки, системи захисту інформації, убезпечити компанію від неприємних сюрпризів з боку колишніх співробітників майже неможливо. Сумніваєтеся? Сотні, а то й тисячі прикладів свідчать про зворотне. Покарати месників дуже складно, тому основні зусилля варто докласти для запобігання війни, на стежку якої звільнених співробітників у більшості випадків підштовхують самі роботодавці. Армія корпоративних юристів і секьюріті часто виявляється безпомічною проти «партизанських» диверсій звільнених співробітників. Компаніям треба уважніше поставитися до дипломатичних функцій і можливостей HR-відділу.

Поганий мир — краще за гарну війну! Вирішувати проблеми і розумніше, і комфортніше за столом переговорів, ніж на лаві підсудних. Не наживайте собі ворогів!

Джерело: http://www.buildteam.ru/

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад