«Безкоштовна» українська медицина або добровільне медичне страхування?

«Безкоштовна» українська медицина або добровільне медичне страхування?

Правильний вибір

Добровільне медичне страхування - це упевненість в своєму власному майбутньому і гарантія здоров'я в перспективі. І хоча цей вид страхування в Україні не є лідером по продажах полісів і за рівнем обслуговування клієнтів, він залишається одним з найперспективніших видів страхування на сьогоднішній момент. Якщо взяти до уваги досвід зарубіжних розвинених країн, то стає абсолютно зрозуміло, що наш ринок медичного страхування знаходиться ще на самому початку свого розвитку, коли тільки закладається фундамент ринку, формуються тенденції розвитку і методологія. У зв'язку з сезонним загостренням гострих респіраторних захворювань у людей з'являється неприємний клопіт, пов'язаний з пошуком ліків, отриманням консультацій і так далі. Що ж можуть запропонувати нам сьогодні СК зі своїми програмами ДМС? Чим вони привертають нових клієнтів? Одним з найнадійніших способів привернути клієнта є стабільний і якісний сервіс, наявність обгрунтованих виплат у разі потреби, згідно з опціями поліса страхування і так далі. Найкращою рекламою для СК, яка займається розповсюдженням полісів ДМС, є реклама т.з. «з вуст у вуста», яку розносять задоволені клієнти даної компанії. А щоб збільшувати кількість задоволених клієнтів, доведеться «підтягти» в першу чергу асистанс, якість обслуговування по гарячим лініям, розширювати мережу представництв в медичних установах і так далі. «В першу чергу ставка на якісний страховий продукт і постійне його вдосконалення - це краща реклама, направлена на клієнта», - підтверджує важливість якості страхового продукту Зоя Сазонова, директор Департаменту особистих видів страхування СК «Allianz Україна». Турбота про клієнта, в першу чергу, - це вирішальний чинник, яким керується в обслуговуванні своїх полісів ДМС компанія «Allianz Україна». Що ми бачимо в області ДМС на сьогоднішній день? Медицина значно просунулася вперед. На даний момент величезна кількість клінік і методик забезпечує потрібну турботу і лікування практично всіх розповсюджених хвороб. Проте, як і всі послуги, після отримання незалежності вони почали здійснюватися на платній основі. А це означає недосяжність необхідного лікування для певних верств населення. Сьогодні, коли якісний зріз українського суспільства показує істотне превалювання старіючого населення (пенсіонерів) над молодими громадянами, медична підтримка важлива, як ніколи. Якщо розвинені країни вже усвідомили це і вводять такі послуги страхування як опційні в пенсійному страхуванні або в накопичувальних фондах, то Україна поки що не робить певних кроків в напрямку впровадження якісно нового медичного страхування. Це пояснюється ще і тим, що державна політика в цьому напрямі не володіє яскраво вираженими тенденціями, які поступаються місцем лише образному розумінню даної проблеми. А тим часом, український громадянин не чекає, і медичні проблеми можуть наздогнати кожного з нас не залежно навіть від віку, якщо робити поправку на економічні і екологічні умови, що склалися. На даний момент, безумовно, корпоративний сегмент зайнятий ДМС значно більший, ніж ДМС фізичних осіб. А це вказує на підвищення культури страхування найнятих робітників. Соціальний пакет, в який входить страхування співробітника, є, в свою чергу, певним стимулом в роботі і утриманні за собою місця на підприємстві. Катерина Джевага, начальник управління медичного і особистого страхування Страхової Группи «ТАС» приводить таку статистику за 9 місяців 2009 року по ДМС страхуванню: «За підсумками 9 місяців 2009 року, порівняно з аналогічним періодом минулого року, спостерігається збільшення кількості застрахованих по ДМС – як корпоративних клієнтів, так і фізичних осіб на 15-20%. Більше виріс корпоративний сегмент. На ринку страхування в цілому спостерігається така ж тенденція. Цьому сприяють декілька чинників, один з них - криза. У багатьох наших співгромадян з'явилося бажання мати страховий захист, на випадок непередбачених проблем із здоров'ям. Страхова культура населення росте і люди вважають за краще купувати поліси ДМС, розраховуючи на те, що СК сплатять їх витрати на лікування». СК особливо радує корпоративний сегмент, через його масовість та ефективність співпраці з юридичними особами. Під корпоративні програми можна робити індивідуальні умови обслуговування зі своїми умовами і опціями, отримати дуже хороше забезпечення поліса і якісний асистанс за відносно невеликі кошти. Імідж працедавця формується за рахунок робочого місця і соціального пакету, який він надає. Саме тому якісне ДМС, яке забезпечують сучасні компанії в корпоративному сегменті, може послужити як визначальний чинник для працівника. Не стало виключенням значення корпоративного сегменту і для компанії «Дженералі Гарант», від імені якої прокоментувала ситуацію начальник управління особистого страхування Атаманенко Раїса Вікторівна: «У поточному 2009 році зібрані премії за 9 місяців склали 9 722,2 тис. грн., частка в портфелі 3,8%, загальна кількість застрахованих 28 160 осіб. (25 000 з яких корпоративні клієнти, 3 160 - фізособи)». Не варто забувати і про вартість поліса для фізичної особи, яка має намір придбати медстраховку, - часто це набагато економніше, ніж оплачувати вартість медпослуг і ліків самостійно, ціна яких, в світлі останніх подій, пов'язаних з епідемією, значно зросла. Окрім медикаментів подорожчали практично всі медичні процедури, як в державних, так і комерційних клініках. Кращою рекламою корисності поліса для пересічного громадянина також є і економічна доцільність придбання поліса ДМС, вважає Катерина Джевага: «Краща реклама – це надійність, досвід страхової компанії, і хороші відгуки тих, хто вже скористався послугами СК. Ми робимо ставку на ринкову вартість поліса ДМС і хороший набір послуг. Зараз вартість профілактичних послуг (басейни, тренажерний зал) набагато зросла, і підвищувати вартість стандартних програм ДМС через це не має сенсу. Залишаються актуальними і інші варіанти опцій полісів. Залежно від побажань клієнта може бути розроблений індивідуальний варіант програми, відповідний для нього».

Висновки

На даний момент СК готові забезпечувати якісне страхування в області ДМС як ніколи раніше. Зважаючи на можливе впровадження державної програми соціального і обов'язкового медичного страхування, наявність власної або партнерської бази просто необхідна. СК знаходяться в очікуванні активізації цього ринку за прикладом розвинених країн і перебувають в постійному пошуку рішень потреб і питань клієнтів. Якщо провести аналогію з автомобілем, то їх власникам поліси КАСКО і ОСАГО просто необхідні. Чому ж ми все не вважаємо такою ж необхідністю поліси ДМС для себе і своїх рідних? Культура медичного страхування знаходиться в стані розвитку, в роботі СК має місце наголос на особисту мотивацію клієнта і надання якісного обслуговування. Ми ще дуже довго чекатимемо «безкоштовної медицини», то чи не простіше поклопотатися про своє здоров'я вже сьогодні, придбати поліс ДМС і звести і так здійснювані «оплати» медичних послуг, оплати медикаментів і консультацій організовано в одне русло? Відповідь очевидна. Джерело: Тristar.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад