"Зоряні" співробітники більше не потрібні?!

Компанії більше не хочуть перекуповувати «зоряних» співробітників і переплачувати за них. Але від приходу «зірок» роботодавці, як і раніше, чекають на чудо.

Кількість «зоряних» співробітників на ринку праці за два кризових роки різко скоротилася. У першу чергу, зникли дуті «зірки», які зробили себе за рахунок PR. Адже раніше компанії часто купувалися на «імена»: наприклад, щоб сформувати імідж успішного, затребуваного та високооплачуваного фахівця досить було регулярно «світитися» на профільних заходах, сидячи в журі або виступаючи з доповідями на конференціях і форумах. Директор в Україні та Молдові рекрутингової компанії DOPOMOGA Катерина Скибська згадує, що такі кандидати користувалися привілейованим положенням, особливо, коли питання стосувалося пошуку нового місця роботи. «Їм пропонувалися кращі позиції, іноді вакансії створювалися безпосередньо під них, а рекрутер міг виїхати на співбесіду в будь-яку точку міста (головне, щоб «зірці» було зручно)», - розповідає вона.

Трансформувалося й саме поняття «зірковості». «До кризи бути «зіркою» було значно простіше - будь-який гарний фахівець, який вміє себе дорого «продати», міг претендувати на це звання. Тепер же вимоги до кваліфікації та лояльності кандидатів з боку роботодавців істотно зросли, а зоряне звання дають лише об'єктивно кращим з найбільш професійних у своїй сфері», - затверджує директор рекрутингової компанії ARCHERS Ганна Бобель.

Втім, компанії все рідше запрошують таких співробітників на роботу. Як зазначає генеральний менеджер по Росії та Україні компанії World Staff Віталій Михайлов, зараз роботодавці досить скептично оцінюють доцільність наймання «зірок». Багато роботодавців просто розчарувалися в них, не одержавши швидкої віддачі. «Сьогодні немає тих умов і передумов, що колись сприяли масовій появі «зірок». Одній категорії компаній такі співробітники «не по кишені». В інших немає таких завдань, обсягів, планів, для виконання яких потрібне залучення «зірок». Зі звичайною плинністю відмінно справляються більш дешеві «бджілки», - пояснює Катерина Скибська.

При цьому рекрутери визнають, що апетити «зоряних» співробітників стали набагато скромнішими – вони тепер більше згідливі та доступні у фінансовому плані. «Раніше таким спецам, наприклад, у середній менеджерській ланці, платили більше на 20-100%. Сьогодні ж різниця в оплаті різко скоротилася», - запевняє Віталій Михайлов.
Більші зарплати та бонуси компанії готові платити тільки за конкретний результат. «Можна, звичайно, добре попрацювавши над власним іміджем, заявити про себе як про «зірку», розкрутити власний бренд, але потім треба буде все це підтвердити блискучими, значно вищими за середні, показниками. Адже найбільше роботодавці не люблять обманутих очікувань», - пояснює директор Capital Human Resources Галина Морозова.
Найбільш амбіційні компанії, з достатнім запасом міцності та великими планами на майбутнє, зуміли за короткий строк і невеликі гроші сформувати собі цілі «зоряні» штати. Щоправда, особливих проривів вони поки не здійснили. На даний момент «зіркою» вигідно бути лише за тієї умови, що співробітник працює в компанії, що цінує його, а він відповідає їй взаємністю. Причому це може бути й генеральний директор транснаціональної корпорації, і рядовий офіс-менеджер. «Головне - не перегинати планку, щоб не залишитися без роботи», - уточнює Катерина Скибська. «Зірки», яким пощастило залишитися «при справі», на думку Ганни Бобель, стали ще більш складним видобутком для хедхантерів - багато хто з таких кандидатів (особливо якщо вони вдоволені нинішнім роботодавцем) уважають занадто ризикованим змінювати місце роботи. Хоча раніше ця категорія спеців рідко затримувалася в одній компанії надовго.

З'явилася й абсолютно нова категорія «зірок», які вирішують питання зі своїм працевлаштуванням самостійно. Наприклад, вони відкривають власний бізнес, надають послуги в приватному порядку, їдуть на роботу до інших країн. Однак, за оцінками Галини Морозової, лише одиниці з безлічі «зоряних» спеців і топів, які відкрили в кризу свій бізнес, зуміли зробити його по-справжньому успішним.
Основними складовими при найманні роботодавцем «зірки», сьогодні є відмінна репутація та рекомендації співробітника. У кандидата може бути вражаючий послужний список, шикарний досвід і сотні виконаних проектів, але якщо в нього репутація «конфліктної, складної людини», «п'яниці та дебошира» або «зірки із зоряною хворобою», то далеко не кожна компанія зважиться на співробітництво з ним. Хоча ще два роки тому такі «дріб'язки» принципового значення не мали. Щоб залишатися конкурентоспроможними, кандидатам доводиться стежити за реноме та постійно підвищувати рівень власного професіоналізму. Деякі компанії цікавляться співробітниками, які мають репутацію «майбутніх зірок» - вони вважаються більше згідливими та працездатними.

Джерело: http://life.comments.ua/

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад