Коли співробітник очікує на більше

Ми звикли вважати, що похвала змушує працівника працювати ефективніше. Однак іноді вона дає протилежний ефект.

Коли ви робите це часто

Часта похвала приводить до безлічі проблем. По-перше, це демотивує співробітника. Якщо працівникові постійно давати пряник, він розслабиться, увірувавши у власну незамінність. В інших підлеглих може виникнути омана, що оскільки начальник так ними захоплюється, виходить, прийшов час просити збільшення до зарплати або думати про підвищення.

Такі похвали приводять до того, що співробітник перестає адекватно оцінювати свої здібності. Окремі гордії відразу будуть вважати себе розумнішими за керівництво або своїх колег. А це приведе до падіння авторитету начальника.

Коли ви маніпулюєте

Похвала - прекрасний спосіб «підсолодити пігулку». Тут працює одне з головних правил психології: якщо хочеш повідомити щось погане, обов'язково згадай і про щось гарне. Наприклад, така тактика може використовуватися керівником, який хоче завантажити співробітника новими обов'язками: спочатку використовується перерахування всіх заслуг працівника, а потім наполегливе прохання-наказ взяти собі додаткові завдання. Якщо ви хвалите підлеглих тільки заради зниження негатива, ваші співробітники швидко зрозуміють, що до чого, і вже точно не будуть радіти компліментам.

Коли співробітник очікує на більше

У кожного працівника хоч раз виникала думка: «Я працював 24 години на добу, приніс компанії прибуток, але де подяка?» Керівник хвалить співробітника за старання, але сам працівник цьому не радий: він вважає, що його робота коштує більшого, ніж прості слова.

Оцінюйте роботу підлеглого грамотно: якщо він дійсно зробив багато, постарайтеся дати йому заслужену нагороду - премію, невелике підвищення, бажаний проект. Якщо ж співробітник не зробив нічого видатного, але вважає інакше, поясніть йому, чому він не одержав бажаного й що він повинен зробити, щоб заробити заохочення.

Коли ви хвалите за очевидне

Не секрет, що комусь завдання дається легко, а комусь - набагато важче. Те, що для одного працівника буде досягненням, інший зробить за п'ять хвилин. Тому й хвалити працівника потрібно відповідно до його зусиль або, принаймні, не зловживати частими подяками. В «розумного» співробітника це викличе непорозуміння, а в його більш невдалих товаришів по службі - роздратування та заздрість. Стежте за співробітниками та зазначайте будь-який прогрес: ніщо так не надихне вчорашнього «недотепу», як вчасно зроблена похвала.

Знайте міру

Похвала працює тільки тоді, коли вона дійсно потрібна співробітникові. Будьте щирим, хваліть за справу, але не кажіть подяку щомиті.

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад