Етикет у соцмережах: як поводитися в мережі, щоб не нашкодити кар'єрі
А яку саме – залежить від самої людини. Золоте правило репутації в Інтернеті свідчить: важливе кожне опубліковане слово. Враховуючи те, що більшість працівників "зависають" у соцмережах не тільки у вільний час, але й витрачають на них від 10% до 30% робочого часу, деякі роботодавці вимагають дотримуватися етикету в соцмережах. Отож, які основні правила етикету в мережі, і навіщо співробітникам компаній необхідно їх дотримуватися.
Небезпека поширення інсайдерської інформації
"Мало роботодавців вимагають дотримуватися етикету в соцмережах. Більшість із них цього не мають на це часу, ні бажання. Не всі роботодавці усвідомлюють небезпеку поширення інсайдерської інформації про компанію. Тільки іноземні компанії, що мають триваліші й різноманітніші взаємини з публічною інформацією та корпоративною репутацією, як правило, досить скрупульозно ставляться до поширення інформації про компанію, особливо, якщо її можна віднести до конфіденційної", – розповіла контент-експерт кадрового порталу rabota.ua Тетяна Пашкіна.
За результатами дослідження порталу rabota.ua, роботодавці в питаннях етикету підтверджують лояльність своєї політики (або її повну відсутність). 65% роботодавців вважають, що їхні співробітники у соцмережах можуть поводитися відповідно до власних уявлень про допустимі норми.
На думку експерта, побажання керівництва не розміщувати в мережі інформацію, яка може бути комерційною таємницею, відповідає здоровому глузду. Наприклад, відомі випадки, коли співробітники хвалилися в соцмережах прототипами новітніх розробок компанії, що тішило промислових шпигунів.
Також можлива рекомендація з боку роботодавця – не «вихлюпувати» негатив щодо деяких подій всередині компанії – "не виносити сміття із хати". Особливо, якщо пост відображає особисту позицію чи емоційно забарвлений.
Репутація компанії
"Саме такі факти і цифри завдають шкоди репутації компанії. Тому в багатьох великих компаніях є працівники, які відповідають за інформаційну політику компанії, та спікери, які мають право давати інформацію про компанію (після перевірки та узгодження з відповідальними за інформаційну політику колегами)", – зазначила Тетяна Пашкіна.
Йдеться не про замовчування чи цензуру – просто будь-яка інформація повинна лягати в канву репутаційної політики і бути пов'язаною з усіма інфоприводами, які дає компанія. Щоб інформація про компанію сприймалася цілісно та комплексно. У таких компаніях соціальні мережі є не просто каналом спілкування та комунікації співробітників, а й засобом просування інформації про саму компанію і каналом комунікації з багатьма цільовими аудиторіями.
"Іноді трапляються й "перегини на місцях", коли співробітників наполегливо просять постити або поширювати інфоприводи про компанію. Або лайкати офіційні матеріали, що поширюються. Чудово, коли співробітникам подобаються офіційні матеріали роботодавця, але примус тут недоречний", – підкреслила вона.
Більшість роботодавців зізнаються, що переглядають профілі претендентів на вакансію в соцмережах і не завжди девіз "нехай люблять мене таким, яким я є" доречний – оскільки негатив чи радикальні пости можуть стати причиною відмови в роботі. Роботодавці і в мирні часи негативно ставилися до кандидатів, схильних до радикальних висловлювань, революційних вчинків чи закликів, а зараз і поготів. Репутація компанії часто складається з репутацій співробітників.
Основні правила етикету в соцмережах
"Припустимо, людина хоче змінити роботу і надсилає резюме в іншу компанію. У разі, якщо рекрутер зацікавився даним кандидатом, то він знайомиться з його профілями в соціальних мережах", – зазначила керівник відділу маркетингу Luxoft Personnel Марина Лахіна.
З особистого досвіду, експерт виділила ті чинники, на які співробітники HR-служб звертають увагу:
1. Надмірна активність
Якщо ви часто публікуєте новини, спілкуєтеся з друзями, відзначаєте як вподобане все, що потрапляє в стрічку новин, то у роботодавця може скластися негативна думка про вас. Надмірна активність у соціальних медіа може зіграти не на користь. Часто керівники розцінюють присутність співробітника в мережі у робочий час як індикатор того, що службові обов'язки для нього вторинні.
2. Порожня сторінка
Ви майже не буваєте онлайн і не створюєте жодного контенту. У цьому разі рекрутер може вирішити, що ви замкнута людина, якій не властива соціальна активність. Якщо HR-менеджер програміста або бухгалтера, можливо, цей факт не вплине на його рішення. Але ситуація змінюється, якщо ви претендуєте на публічну посаду.
3. Якість контенту.
Якщо людина розміщує на своїй сторінці цікаві матеріали, що стосуються професійної діяльності, – це показник рівня її мотивації. Але акаунт, який рясніє фривольними жартами, має зворотний ефект. Ваша сторінка – ваша візитівка.
4. Надмірна відкритість
Рекрутер, прочитавши ваші записи зі "стіни", обов'язково подивиться й фотографії. І якщо ви претендуєте на керівну посаду або на місце у великій компанії, задумайтеся: чи варто викладати фотографії в новому купальнику чи знімки з бурхливої вечірки у друзів. Якщо такі фото все ж є у ваших соцмережевих фотоальбомах, то краще видаліть їх до того, як розпочнете пошук нової роботи.
Як поводитися в соцмережах
Найголовніша порада – зберігати здоровий глузд при презентації себе в соцмережах. Удавана анонімність і можливість дотримання конфіденційності зберігають у собі багато спокус.
"Важливо розуміти: чи хочете ви, щоб ця інформація про вас була відома стороннім і навіть чужим людям. Запитайте себе: чи готові ви роздрукувати цю інформацію і розмістити її, наприклад, на паркані чи стовпі у публічному місці? Хочете подискутувати з товаришем – електронну пошту ще не скасували. Або ж це чудовий привід запросити когось – на чай-каву-пиво та розмови", – зазначила Тетяна Пашкіна.
Важливо дотримуватися балансу між прагненням до неординарності та яскравості і можливістю постраждати за свою неординарність.
Ще один важливий нюанс: чим більше ввічливості та доброзичливості ви проявляєте в соцмережах, тим приємніше з вами спілкуватися. Не потрібно бути скучним, щирість – це теж добре. Але й вжитися в роль "трамвайного хама" – стратегія програшна.
Тому, спілкуючись у соцмережах, зберігайте здоровий глузд. І не забувайте перевіряти не тільки те, що ви постите чи постили, але й те, що можуть пов'язати з вами на сторінках друзів чи знайомих. Особливо, якщо ви шукаєте роботу, адже сьогодні роботодавець став перебірливішим і вимогливішим – не давайте йому привід для відмови.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору Назад
Робота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
4145
5728
Робота в Кам’янці-Подільському
376
336
156
109
114
105
39
15
35
14
76
46
45
34
63
34
42
50
23
25
60
60
35
21
77
100
30
16
38
23
67
83
19
10
17
16
17
10
53
30
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Хмельницькому та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 17526 грн.
за даними Статуправління Jobs.km.ua
- 9675 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Новини .ua
На Кам'янеччині та Ярмолинеччині попрощалися з Героями-захисниками
23.12 Воїни захищали Україну від російських загарбників…
Де у Хмельницькому 24 грудня не буде електроенергії
23.12 За деякими адресами діятимуть планові відключення через ремонтні роботи. ...
У Хмельницькому попрощалися з 73-річним добровольцем Володимиром Герасименком
23.12 До лав Збройних сил України воїн доєднався ще у 2016 році.
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...