Україна скасує утилізаційний збір на імпортні автомобілі
Європейський комісар з питань торгівлі Карл де Гюхт заявив, що для того, щоб Україна могла підписати в листопаді угоду про асоціацію з ЄС, їй потрібно вирішити питання про утилізаційний збір на імпортні автомобілі.
«Є ще деякі економічні питання у ради міністрів ЄС. Це стосується бізнес-клімату, плати за утилізацію автомобілів, а також проведення тендерів з поновлюваних джерел енергії», – зауважив єврокомісар.
Закон про стягування нового збору на утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів набув чинності 1 вересня 2013 року. Збори поширилися на всіх імпортерів автомобільної техніки – від офіційних імпортерів до фізичних осіб. Закон дозволяє українським виробникам, які мають повний цикл виробництва, що включає зварювання і фарбування, і заводи, що здійснюють промислову збірку авто, не платити збір. До таких належать ЗАЗ (Запорізький автозавод), «Богдан», «Єврокар» і Кременчуцький автоскладальний завод (КрАСЗ).
Ставки, передбачені законодавством, для пересічного українця вийшли воістину драконівськими: для легкових авто базова ставка – 5,5 тис. гривень ($670), для вантажних авто, автобусів та спецтехніки – 38 тис. гривень ($4640).
Для нових легковиків додатковий коефіцієнт становить 86-550% від базової ставки: все залежить від віку автомобіля та обсягу його двигуна. Найбільшими вийшли коефіцієнти для відносно свіжих (трирічних) старих авто: так українські власті збиралися змусити своїх громадян купувати авто місцевого виробництва, а не старі іномарки.
Коли закон ухвалювали, в Україні казали, що це робиться в піку Росії та захищає внутрішній ринок аналогічними загороджувальними митами, а імпорт автомобілів з України до Росії та навпаки досить значний.
Росія, на відміну від сусідів, інтегруватися в європейський економічний простір не збирається, а ось Україні доведеться, мабуть, відмовитися від нового збору, який дратує Європу і перешкоджає експорту її автомобілів на досить великий східно-європейський ринок.
У Києві всі сигнали з Брюсселя сприймають надзвичайно оперативно.
До Верховної Ради вже внесли законопроект про скасування утилізаційного збору – не минуло й місяця відтоді, як його почали стягувати.
З ініціативою виступили депутати, які активно ратують за якнайшвидше входження України в європейський геополітичний економічний простір. Українські експерти кажуть, що ініціативу, швидше за все, підтримають: у питаннях прийняття євроінтеграційних законопроектів у влади й опозиції немає абсолютно ніяких розбіжностей.
Більше того, серед депутатів існує думка, що подібні обмеження не рятують, а лише топлять український автопром, систему батога без пряників потрібно терміново ламати.
Але це ще не все. У квітні 2013 року Україна ввела ще один вид спеціальних захисних мит на імпорт авто в країну. «Ми просимо вирішити питання щодо цих заходів, оскільки (в України) не було причин вводити їх проти Європейського Союзу, (з його боку) не спостерігалося ніякого зростання імпорту», – підкреслив Карл де Гюхт. Очевидно, доведеться країні змінювати законодавство й у цій частині, причому на все про все в українських депутатів трохи більше місяця: саміт «Східного партнерства» ЄС буде проводити у Вільнюсі в кінці листопада.
Український електорат, на відміну від власників великих автозаводів, зустрічає європейські ініціативи з радістю. Так, гендиректор «VAB Лізинг» Людмила Золотарьова вважає, що ухвалений 1 вересня закон про утилізаційний збір найсильніше вдарив по покупцях бюджетних авто, яких в Україні більшість.
У серпні 2013 року, напередодні введення утилізаційного збору, обсяг імпортованих в Україну автомобілів, за даними Міністерства доходів і зборів України, склав 47 тис. авто. Зростання ринку в порівнянні з аналогічним періодом 2012 року становив 77%.
А ось вже у вересні ринок показав безпрецедентне падіння. За даними «AUTO-Consulting», продажі нових легкових авто у вересні 2013-го зменшилися у кілька разів порівняно з серпнем і склали 13 тис. Майже весь минулий місяць ринок працював на складських запасах авто, ввезених до 1 вересня.
У разі скасування утилізаційного збору, українському автопрому доведеться вкрай нелегко. Росія не тільки не буде відмовлятися від раніше прийнятих заходів щодо обмеження імпорту, але і з наступного року планує ввести заборону на постачання для державних і муніципальних потреб легкових і вантажних машин і автобусів, вироблених у країнах, що не входять до Митного союзу. Проект відповідної постанови уряду РФ підготовлений Мінпромторгом. Адже саме Росія була головним іноземним покупцем українських машин і тролейбусів.
Утилізаційний збір, незважаючи на критику пересічних українців, все ж дав позитивний ефект для автопрому.
Згідно з офіційними даними, у серпні 2013 було вироблено легкових автомобілів на 15,2% більше, ніж у липні поточного року. Економіст Олександр Охрименко підкреслює: заходи спрацювали, адже в цілому за січень-серпень 2013 (тобто включаючи період, коли нові мита ще не діяли) в Україні було вироблено легкових автомобілів на 49,5% менше, ніж за аналогічний період минулого року.
Але якщо Україна не скасовуватиме утилізаційний збір, під загрозою опиниться підписання вільнюських угод. А цього українська влада, яка рекламує євроінтеграцію як своє головне досягнення за час монополізації влади, допустити ніяк не може.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору Назад
Робота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
4145
5728
Робота в Кам’янці-Подільському
376
336
156
109
114
105
39
15
35
14
76
46
45
34
63
34
42
50
23
25
60
60
35
21
77
100
30
16
38
23
67
83
19
10
17
16
17
10
53
30
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Хмельницькому та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 15221 грн.
за даними Статуправління Jobs.km.ua
- 9675 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Новини .ua
На Кам'янеччині та Ярмолинеччині попрощалися з Героями-захисниками
23.12 Воїни захищали Україну від російських загарбників…
Де у Хмельницькому 24 грудня не буде електроенергії
23.12 За деякими адресами діятимуть планові відключення через ремонтні роботи. ...
У Хмельницькому попрощалися з 73-річним добровольцем Володимиром Герасименком
23.12 До лав Збройних сил України воїн доєднався ще у 2016 році.
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...