Банки йдуть у віртуальну реальність

Вже після охоплення Інтернетом понад 60% громадян, частка клієнтів, які користуються інтернет-банкінгом, може досягти 20-25% при поточному середньому рівні охоплення в банках у 15%. Втім, поки розвиток інтернет-платежів стримує не тільки недостатнє проникнення Інтернету, але й психологічний дискомфорт споживачів при онлайн-операціях.
Наступний рік може стати проривом з точки зору онлайн-продажів банківських послуг. Останнє дослідження компанії «InMind» показало, що регулярно доступ до Інтернету є у 51% жителів України, з урахуванням нерегулярного – у 57%. Різкого підключення громадян до інтернет-банкінгу очікують при підвищенні цієї частки до 60%. За очікуваннями банкірів, бум інтернет-банкінгу настане, коли 20-25% клієнтів будуть використовувати онлайн-додатки, що може відбутися вже у 2014 році.
Зараз у середньому на ринку ця цифра становить 5-15%. Як показує досвід сусідніх країн, масове підключення до інтернет-банкінгу починається після того, як проникнення користувачів інтернету перевищує 50%. За розрахунками банкірів, у 2013 році кількість інтернет-користувачів повинно перевищити 50%. Відповідно, стрімке зростання кількості користувачів дистанційними каналами спостерігатиметься вже найближчим часом.
У зв'язку з такими очікуваннями деякі установи роблять велику ставку на розвиток інтернет-банкінгу. «Сьогодні частка фізосіб-клієнтів банку, які обслуговуються через "Приват24", вже становить близько 30%. У корпоративному секторі і серед підприємців частка користувачів досягає 85%, – розповідає заступник голови правління «ПриватБанку» Олександр Вітязь. – Ми впевнені, що проводити платежі через "Приват24" через 1-2 роки будуть 70% наших роздрібних клієнтів».
Банкіри кажуть, що розвиток онлайн-банкінгу стримує не відсутність підключення до Інтернету, а психологічний фактор. Все більше клієнтів віддають перевагу онлайн-послугам, оскільки для управління власним рахунком потрібен лише комп'ютер або телефон і доступ до банківського аккаунту. З різних причин електронно-банкінгове суспільство в Україні до кінця ще не сформовано. Тому в першу чергу завдання банків – навчити і залучити клієнтів, зробити їх активними користувачами інтернет-банкінгу і мобільних додатків.
На думку гравців, рівень проникнення Інтернету не має прямого впливу на підключення до системи «клієнт-банк». Мобільний Інтернет є майже скрізь, а мобільні телефони має практично кожний. Значно більший вплив чинить низька обізнаність людей про можливості дистанційного керування рахунком, страх перед чимось новим. Подолати його стандартними маркетинговими прийомами практично неможливо. Єдиним реально ефективним способом просування залишається "бездротовий телеграф".
Тому багато учасників ринку налаштовані досить песимістично щодо розвитку інтернет-банкінгу. Якщо Україна рухатиметься за поточним вектором, то частка активних користувачів інтернет-банкінгу в найближчі два роки зросте незначно – до 7-17%. Якщо банки почнуть активніше розвиватися за західним сценарієм, доносити клієнтам інформацію про зручність, безпеку та простоту сервісу, то зростання буде суттєвим, і частка активних користувачів зросте до 30-35%.
Банкіри не передбачають різкого збільшення кількості охочих стати користувачами інтернет-банкінгу. Приріст залишиться стабільним у найближчі кілька років, після чого піде на спад. Очікується, що в найближчі два роки користувачами системи інтернет-банкінгу в цілому на банківському ринку стануть більш 50% клієнтів всіх банків.

minprom.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад